Relaties Relaties

Relaties

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

07-11-2021 om 17:00

Achteraf nog opbiechten?

Als je tijdens een korte relatiebreak tijdelijk met iemand anders gaat is het technisch gezien geen vreemdgaan, maar zou je het nadat de relatie definitief verbroken is alsnog opbiechten, omdat je ex het vermoeden wel heeft? Of zeg je dan gewoon niks om zijn/haar gevoelens te sparen?

Peiling

Achteraf opbiechten?
106 stemmen
25%
75%

Opbiechten naar een toch al ex lijkt me nutteloos. Opbiechten na een verzoening wel handig, ook al riskeer je een Ross & Rachel scenario. (Ze waren ‘on a break’, maar het was alsnog wel fout).

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

07-11-2021 om 17:09

MMcGonagall schreef op 07-11-2021 om 17:04:

Opbiechten naar een toch al ex lijkt me nutteloos. Opbiechten na een verzoening wel handig, ook al riskeer je een Ross & Rachel scenario. (Ze waren ‘on a break’, maar het was alsnog wel fout).

O.

We zijn wel weer kort bij samen geweest maar toen ze het vroeg heb ik niks gezegd. 

BlueFawn schreef op 07-11-2021 om 17:09:

[..]

O.

We zijn wel weer kort bij samen geweest maar toen ze het vroeg heb ik niks gezegd.

Liegen is erger dan verzwijgen. Gelukkig maar dat het uit is.

Als het alweer uit is (en dit keer ook echt) zie ik geen nut om het nog te vertellen. Het is niet alsof jullie verder nog iets met elkaar moeten.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-11-2021 om 17:19

Als het nu echt uit is zou ik niks meer zeggen. 

Peen schreef op 07-11-2021 om 17:19:

Als het nu echt uit is zou ik niks meer zeggen.

De vraag is: Hoe écht uit is écht uit?

De vorige keer was het waarschijnlijk ook "echt uit".

ScarceKudu74

ScarceKudu74

07-11-2021 om 17:27

Marty1984 schreef op 07-11-2021 om 17:24:

[..]

De vraag is: Hoe écht uit is écht uit?

De vorige keer was het waarschijnlijk ook "echt uit".

dat is wel waar. Dan zou ik het opbiechten bij nieuwe toenadering.  

Dat zou alleen toegevoegde waarde hebben bij een doorstart van de relatie. Als het inmiddels je ex is ben je hem geen verantwoording meer verschuldigd. 

Als het toch al uit is en ze het rechtstreeks vragen omdat ze een vermoeden hebben, ga ik daar niet over liegen. Dat doe je m.i. niet om haar / zijn gevoelens te sparen, maar om jezelf een confrontatie te besparen. Ik klaar dan liever de lucht en hou de mogelijkheid op vriendschap (of in ieder geval goodwill jegens de ander) open, nadat alles verwerkt is.  

Uit mezelf zou ik het niet opbiechten; dat lijkt me zinloos.

Ik sta ook achter team “niks vertellen zolang ‘t echt uit is” 
En anders vertellen als jullie de doorstart doorspreken

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

07-11-2021 om 18:01

Renmuis schreef op 07-11-2021 om 17:35:

Als het toch al uit is en ze het rechtstreeks vragen omdat ze een vermoeden hebben, ga ik daar niet over liegen. Dat doe je m.i. niet om haar / zijn gevoelens te sparen, maar om jezelf een confrontatie te besparen. Ik klaar dan liever de lucht en hou de mogelijkheid op vriendschap (of in ieder geval goodwill jegens de ander) open, nadat alles verwerkt is.

Uit mezelf zou ik het niet opbiechten; dat lijkt me zinloos.

Ze heeft het al een paar keer gevraagd maar ik heb zoiets van het is uit, wat moet je nog met die informatie?

Zij vind dat ze recht heeft op antwoorden na die 5 jaar die onze relatie duurde.

BlueFawn schreef op 07-11-2021 om 18:01:

[..]

Ze heeft het al een paar keer gevraagd maar ik heb zoiets van het is uit, wat moet je nog met die informatie?

Zij vind dat ze recht heeft op antwoorden na die 5 jaar die onze relatie duurde.

Ik snap dat niet. Wat wil ze met die antwoorden?

Daarbij als het uit was en geen pauze, waarom er dan moeilijk over doen? Het is niet alsof jullie van plan waren weer samen te komen.

Al kan ik me voorstellen dat ze aanvoelt dat je hebt gelogen en juist daarom alsnog antwoord wil.

Jij bent niet verplicht het te geven. Ik zou er alleen over nadenken als je weer bij haar terug wilt en daar nog een kans in ziet.

Als je iets opbiechten noemt, betekent dat voor mij dat het voelt alsof het niet mocht. Dus valt er echt iets op te biechten?

Ik vind het verder kwalijk als je liegt. Dus ongeacht of het nu uit of aan is, vind ik het normaal dat je eerlijk bent als iemand een vraag stelt. Eerlijk zijn kan ook inhouden "gaat je niks aan", want wat je buiten je relatie (en dus ook tijdens een officiële break) doet, is in principe alleen aan jou. Maar glashard liegen vind ik hoe dan ook niet oké. 

Hoezo opbiechten? Je bent of vreemdgegaan of niet en als jullie een tijdelijke break hadden om erachter te komen of jullie wel/niet met elkaar doorwilden en je dan al de behoefte had met een ander te neuken, hoe diep zat de liefde dan in eerste instantie? Voor beide partijen beter dat het nu uit is en hopelijk ook definitief. Ga door met je leven!

PristinePorpoise22

PristinePorpoise22

07-11-2021 om 18:39

Lollypopje schreef op 07-11-2021 om 18:04:

[..]

Ik snap dat niet. Wat wil ze met die antwoorden?

Daarbij als het uit was en geen pauze, waarom er dan moeilijk over doen? Het is niet alsof jullie van plan waren weer samen te komen.

Al kan ik me voorstellen dat ze aanvoelt dat je hebt gelogen en juist daarom alsnog antwoord wil.

Jij bent niet verplicht het te geven. Ik zou er alleen over nadenken als je weer bij haar terug wilt en daar nog een kans in ziet.

Ik was in de veronderstelling dat het uit was. Zij zegt nu achteraf dat het gewoon een korte break was om even na te denken, die break was op haar eigen initiatief. Dus nu wil ze weten of ik vreemd ben gegaan en alle details. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.