Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Verward

Het zet mij aan het denken. Ik had vanochtend een topic aangemaakt. Wat ik niet had moeten doen. Als ik hier naar bepaalde topics kijk en lees krijgen de meeste hulp of iets van elkaar.
En als ik iets neerzet lijkt het netalsof niemand mij gelooft. Wat ik in het dagelijkse leven ook heb. Ik doe ook wel vaak blij en ben wel een gladde prater maar er zit ook diepe ongeluk wat ik niet snel toon. Soort masker voor mij. Een jaar of 5 geleden  zat ik in de trijn. En zag een jongere meid samen met haar vriendin aan de overkant ze was verdrietig. En ik voelde op dat moment dat ik het niet fijn vond en ook een beetj getriggerd werd emotioneel. Dus ik liep snel weg. Wat ik nu heb is anders ik word hard en boos de gene die het aangericht wil ik echt af maken. Tegen geschreeuw kan ik niet en tegen het woord je kan het niet ook niet. Corigeren mag dat is normaal. Ik merk de laatste paar maanden dat ik echt doordraai dat liefe zachte karakter slijt steeds weg en daarvoor komt een harde gewetenloze persoon voor terug. Ik heb vandaag met de huisarts gebeld. En morgen word ik terug gebelt. Want de arts die ik nu heb  vind ik niet zo goed en heb ik niet echt een klik. Mee die had me doorverwezen naar altrecht. Dus ik wil een andere arts. En altrecht belde mij drie maanden geleden die waren op gesprek gekomen. Die belde mij later op en zijde we kunnen jou niet helpen je hebt geen problemen.
En als je ergens mee zit of stress heb  of boos bent ga je maar een praatje maken op het politie bureau. Ik vond dat niet leuk. Werd echt woedend. Toen dacht ik letterlijk zo als mij niet willen helpen dan dwing ik ze. Ik naar de politie burau en zij ik wil pooier worden. Volgdende dag twee agenten voor mijn deur die schreven wat op en de dag erna werd ik door de psychiater van altrecht gebelt. En zij we hebbem miscommunicatie gehad we gaan je toch in behandeling nemen ik blij. Ze zijn paar weken later weer langs gekomen twee weken geleden en ze vroegen wat ik wou ik zij daarop een psycholoog. De wachtijd was niet zo lang toen een maand nu denk ik nog 2 weken.


BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

09-11-2021 om 19:42

Waarvan akte.

Kon dit niet in één van je andere topics? Of heb je last van topic diarree?

Sterkte met de situatie en neem de hulp die je kunt krijgen vooral aan.

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 19:56 Topicstarter

Mallebeppie ik dacht er toen niet echt aan. Soms is het gewoon fijn om met mensen te praten over problemen. Ik denk alleen niet echt dat dit het juiste adres is

De titel klopt, wat is je vraag?

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 21:05 Topicstarter

viva amber. Als de titel klopt waarom ben ik verward ik zie het zelf niet echt. Leg het uit.
Wat doe ik verkeert is het normaal dat je zoveel memaakt. En altijd alles alleen moet doen. En dan uiteindelijk alleen het slechte nog in mensen ziet. Vind je mij gek zeg maar eerlijk 

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 21:29 Topicstarter

viva amber. Weetje wat mij echt dwars zit. Ik ken een man die gene heeft het zelfde als mij meegemaakt. Hele leven hard gewerkt. Van vmbo naar geneeskunde een echte straat rat gangster. Geneeskunde was zijn redding. Anders was het waarschijnlijk niet goed afgelopen. Mentaal alleen maar vechten en alles alleen doen. Waar wij boos om worden is als volgt. We zien vaak mensen die samen zijn. Of een lieve man lieve vrouw. Ze doen stoer tegen ons. En tegen hun partner onderdanig. Wii krijgen geen complimenten wij worden naar beneden gehaald wij ontwikkelen haat. En komen verder door die haat. Als wij moeten wachten waren we allang dood mensen. Praten makkelijk. Ik zeg wel zou jij in mijn schoenen durven te staan. Ik zeg nee. Jij hebt geleerd samen te overleven ik alleen. En van samen naar alleen is moelijk. Het is niet persoonlijk naar jou bedoelt maar over het algemeen. Wat ik geleerd heb is al als volgt ik hou van mij zelf en ik sta op nummer 1 daarna kom de rest. Toen corona er was gekomen hoorde ik iedereen zijken wat ben ik alleen. Voor de oudjes had ik wel medelijden en kinderen. Maar voor mijn leeftijds genoten totaal niet. Ik dacht je kunt toch bellen is dat niet goed genoeg. Moet je elkaar perse zien. Ik begrijp het volkomen dat je elkaar eens een knuffel wilt geven. Maar er zijn ook mensen die dat graag zouden willen en die het niet krijgen. Is het verlangen naar knusheid raar. Om mij te snappen moet je in mijn schoenen staan. Om te weten wat ik voel. Moet je bij de wortels beginnen. 

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 21:57 Topicstarter

En kritiek geven mag. Het gaat om de toon en manier. Als ik weet dat je verward ben. En je zit in een put. Dan gooi ik geen touw naar beneden om je te reden. Ik kijk naar de situatie hoe ernstig het is. Als daar beneden een krokdil is zal ik die touw zeker gooien. Maar als het daar leeg is en je bent alleen dan zeg ik hoe kom je eruit hoe wil je dat ik je help. Uiteindelijk zal je zeggen gooi iets naar beneden zodat ik mezelf naar boven kan hijsen. Nu heb je 2 putten. Put 1 is leeg 20 meter diep put 2 is met spinnen maar 10 meter diep. Ze vragen alebij fisieke kracht En mentaal. ze hebben allebij voor en nadelen. Voor put 2 zal het mentaal zwaar worden als je bang bent voor spinnen maar fisiek minder omdat je minder kracht nodig hebt . Put1 zal fisiek zwaarder worden waneer je niet zo sterk bent. Maar mentaal zal het veel minder zwaar worden.

Nu kun je het ook omdraaien. 

Put1 20 meter diep zonder spinnen

Put2 10 meter diep met spinnen

Put1 je komt net van de sportschool je bent afgetraint grote biceps de afgelopen 5 maanden heb je hard getraind zo dat je dit keer makkelijke uit de put komt. Voldoende kracht maar je bent van de stijger afgevallen shit wat nu. Je zit weer in de put. Nu heb je last van hoogtevrees maar je armen zijn sterk en groot je zult minder moeite hebben om naar boven te komen. Maar elke keer dat jij je zelf omhoog heist denk je shit het word enger zal ik het redden. 

Put2 de afgelopen 5 maanden heb je  spinnenfobie therapie gehad. Je bent niet meer bang. Je gaat 5 km wielrennen en  maakt een ongeluk boem. Arm gekeust dit keer je komt weer in de put maar je bent niet bang. Wat nu ik heb mijn arm gekeust. Mentaal zal het minder zwaar zijn dan fisiek. Je bent niet meer bang voor spinnen. Maar hebt wel een gekneusde arm

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-11-2021 om 22:16

Je zegt dat er over 2 weken hulp voor je beschikbaar is. Laat die persoon dan ook al je berichten hier lezen. Wellicht wordt dan het één en ander duidelijk voor ze.

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 22:31 Topicstarter

ik heb alles naar mijn psychiater gestuurd hij moest lachen. 

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 22:33 Topicstarter

Tickel wat is er mis met mijn berichten. Wat doe ik verkeert ik scheld julie niet uit dus

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

09-11-2021 om 22:34

Neilsadaka schreef op 09-11-2021 om 22:33:

Tickel wat is er mis met mijn berichten. Wat doe ik verkeert ik scheld julie niet uit dus

Je bent verward, dat zeg je zelf. Je berichten zijn ook warrig. 

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 22:44 Topicstarter

als jullie het zo goed weten. Wat is er dan mis met mij zeg het gewoon. Ik weet niet wat ik verkeert doe

OrganicDeer76

OrganicDeer76

09-11-2021 om 22:50

Je doet niks verkeerd en dat word ook niet gezegd. Je hebt het gewoon moeilijk nu en hulp nodig. Goed dat je daar mee bezig bent en hopelijk komt er wat versnelling in

Neilsadaka

Neilsadaka

09-11-2021 om 23:53 Topicstarter

Keetie dankjewel voor je lieve reactie. Jij praat tenminste normaal de meeste heb ik al geblokeerd

Neilsadaka

Neilsadaka

10-11-2021 om 00:19 Topicstarter

Weetje ik heb hier geen zin in ik ben gemaakt om een crimineel te zijn.

OrganicDeer76

OrganicDeer76

10-11-2021 om 00:22

Probeer het niet zo te zien. Misschien begrijpen mensen het niet omdat je waarschijnlijk in je emotie te snel typt. Komt allemaal goed 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.