Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Topic voor Wispelturige Willy's

Ok ik kan het niet meer ontkennen geloof ik  , ik ben besluiteloos, als ik een beslissing neem (meestal kleinere) ga ik daar vrijwel altijd aan twijfelen en ik ben vrij wispelturig. Geen drama, wel vermoeiend, voor anderen maar ook voor mijzelf.
Wie herkent dit en hoe gaan jullie ermee om? (Of heb je er eigenlijk geen last van?)


Campanula schreef op 08-03-2024 om 14:18:

[..]

Volgende keer toch maar weer macadamia's. Die pistachenoten waren geen succes.

Als dat alles is. Als ik een bank koop in een kleur die ik achteraf niet mooi vind is dat een beetje een duur grapje om even te veranderen.

Herfstappeltaart schreef op 08-03-2024 om 14:12:

[..]

Jammer dat dit vaak zoveel geld kost....

De bugatti voor een blauwe ferrari inruilen viel anders best mee. 

Pekka123 schreef op 08-03-2024 om 14:28:

[..]

De bugatti voor een blauwe ferrari inruilen viel anders best mee.

Daar haal ik enkel mijn boodschappen mee. Beter voor het milieu.

Echt grappig allemaal.

Herfstappeltaart schreef op 08-03-2024 om 15:05:

Echt grappig allemaal.

Leuk hè. Ik zal voortaan mijn reacties aanpassen aan de door u gewenste mate van serieusheid. Excuses voor het ongemak.

Campanula schreef op 08-03-2024 om 15:07:

[..]

Leuk hè. Ik zal voortaan mijn reacties aanpassen aan de door u gewenste mate van serieusheid. Excuses voor het ongemak.

🙄. Ik ga mijn eigen advies maar eens opvolgen denk ik.

👍️. De lichtheid van het bestaan moet je niet over twijfelen.

OperaQueen

OperaQueen

08-03-2024 om 20:58 Topicstarter

Pekka123 schreef op 08-03-2024 om 13:43:

Ik merk aan mensen weleens dat zij denken dat een keuze voor altijd is, dat het niet veranderbaar is. Omstandigheden en keuzes kunnen bijna altijd in de toekomst weer veranderen, dat maakt een besluit ook minder belangrijk. Er iets niets mis mee om iets een tijdje te proberen...

Goede tip dit! Het is idd ook geen goed en kwaad.. Dat getwijfel slaat ook nergens op...

Ben ik weer even. Volgende  week  een kijkje bij een andere zorginstelling.   Rondleiding  en  gesprek om te kijken of het bij me past. Vind het zo spannend, moet ik wel, moet ik niet?
Pff, maak mezelf  helemaal  gek met dat getwijfel.

OperaQueen

OperaQueen

11-03-2024 om 22:22 Topicstarter

lientje69 schreef op 11-03-2024 om 19:12:

Ben ik weer even. Volgende week een kijkje bij een andere zorginstelling. Rondleiding en gesprek om te kijken of het bij me past. Vind het zo spannend, moet ik wel, moet ik niet?
Pff, maak mezelf helemaal gek met dat getwijfel.

Enorm herkenbaar, gek worden van twijfel.. (,en bij jou gaat het nog ergens over, ik twijfel meestal om flauwekuldingen..)

nou inderdaad lientje, in jouw geval snap ik best dat je twijfelt. Maar ik zou sowieso gaan kijken en dan erna evt verder twijfelen als je het niet meteen al weet.  

Ik kan ook over hele kleine dingen twijfelen, maar ook over grotere/belangrijkere. Vaak zijn dat ook wel dingen mbt de kinderen, waarover ik het ook met man eens moet worden. Maar dus ook iets kleins als mijn werkdag eenmalig wisselen met dag a of dag b kan mij best lang bezighouden. Al is dat dan meestal ook wel deels doordat ik dan eigenlijk a wilde, maar werkgever b wil ofzo.  

Al drie keer van kleur voor de muur geswitcht.  Ik denk dat we nu de juiste tint groen te pakken  hebben. Hoop ik.

OperaQueen

OperaQueen

14-03-2024 om 20:43 Topicstarter

lientje69 schreef op 14-03-2024 om 20:33:

Al drie keer van kleur voor de muur geswitcht. Ik denk dat we nu de juiste tint groen te pakken hebben. Hoop ik.

Voordeel is dat mocht je toch spijt hebben dat je het dan weer kan verven  !

lientje69 schreef op 14-03-2024 om 20:33:

Al drie keer van kleur voor de muur geswitcht. Ik denk dat we nu de juiste tint groen te pakken hebben. Hoop ik.

.....sorry...zó herkenbaar dit!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.