Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Tips en lotgenoten dissociatieve identiteitsstoornis

Hoi! Ik ben 'MetMijnHoofdInDeWolken', ik ben 29 jaar en word nu 3 jaar behandeld bij een Top Referent Trauma Centrum (TRTC). Dit voor cptss en een dissociatieve identiteitsstoornis.

In het dagelijks leven loop ik aan tegen klachten als 'uit tunen' in contact met anderen, paniekaanvallen, heb ik gaten in mijn geheugen en wissel ik snel van humeur. Dit bemoeilijkt contact met vrienden en familie. Ik durf ze niet te vertellen waar ik nu last van heb en ik schaam me voor wat er vroeger gebeurd is. Met gedachten als: 'wat zullen ze van me denken?' Heeft er iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan en/of herkent iemand dit? Als er lotgenoten zijn, welkom!

Liefs!

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

22-08-2021 om 20:33

Wat goed dat je dit zo open beschrijf. Ik heb het zelf niet maar hoop voor jou dat er mensen gaan reageren ❤️

MetMijnHoofdInDeWolken

MetMijnHoofdInDeWolken

22-08-2021 om 20:50 Topicstarter

Dankjewel! Dat hoop ik ook heel erg 🤞

Nee

Nee

22-08-2021 om 23:32

Als je hier weinig respons krijgt, kun je ook nog op reddit zoeken. Weet niet of je daar bekend mee bent, maar het werkt een beetje hetzelfde als een forum. Zie dat daar 30.000 leden zijn bij r/DID. Voertaal wel engels.

MetMijnHoofdInDeWolken

MetMijnHoofdInDeWolken

23-08-2021 om 07:34 Topicstarter

O, dat ken ik niet maar ga ik even opzoeken. Bedankt! 

Nee

Nee

23-08-2021 om 10:22

succes! 

Ben je bekend met caleidoscoop? Ik denk dat je daar veel meer reactie krijgt. Het is de patiëntenvereniging voor mensen met een dissociatieve stoornis. Ze hebben ook een actief forum.

MetMijnHoofdInDeWolken

MetMijnHoofdInDeWolken

23-08-2021 om 15:52 Topicstarter

Dank jullie wel, de eerder genoemde sites zijn heel helpend ☺️ Ik vind daar nu al veel herkenning

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.