Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Pluk de dag

Gisteravond toen ik in bed lag, dacht ik ineens aan dit legendarische topic op Viva. Ik denk ook dat iedereen hier het wel kent. Op deze manier leeft Anna nog een beetje voort, ook hier. Wat zijn jullie pluk momentjes van vandaag?

Rose85

Rose85

17-07-2021 om 10:00 Topicstarter

Plukmoment: Onze katten wonen vandaag 4 jaar bij ons en we hebben ze zien opbloeien. Ze zijn geweldig en ik hou zielsveel van ze ❤️

Wat een mooi idee om AnnA's topic zo voort te zetten

Mijn plukmoment: eerste vakantiedag en lekker vroeg opgestaan om in de tuin van de vogelgeluiden en de geur van de rozen te genieten. 

Mok

Mok

17-07-2021 om 11:04

O wat fijn. Vandaag komen de dochters van mijn vriend hier, altijd fijn om ze te zien. Als moeder van zonen vond ik dat aangenaam wennen toen ik ze leerde kennen, ben altijd blij als ze er zijn. Zij vinden mij gelukkig ook helemaal oké.

Buiten lunchen met man en dochter. 
De rest van de dag geen plannen hebben. 

Ik ken de oorsprong van dit topic niet, maar is dit een soort count your blessings/dankbaar zijn voor topic?

Rose85

Rose85

17-07-2021 om 11:32 Topicstarter

_melon schreef op 17-07-2021 om 11:29:

Ik ken de oorsprong van dit topic niet, maar is dit een soort count your blessings/dankbaar zijn voor topic?

Dat klopt helemaal. Voor degenen die dit topic niet kennen, wat achtergrondinformatie. AnnA was een zeer gewaardeerd lid op Viva. Een paar jaar geleden kreeg ze kanker en op Viva schreef ze daarover. Toen bleek dat ze was uitbehandeld en dat dit het was, opende ze een topic. Pluk de dag. En tot het laatst is ze blijven plukken. Dat vond ik zo mooi en zo krachtig. Op- en aanmerkingen zijn welkom, maar zo herinner ik het me.

Ik had tweedehands een (kartonnen) boekje gevonden dat ik al tijden zocht om aan iemand cadeau te doen, maar bij aankomst plakten alle pagina's aan elkaar. Plukmoment: met een beetje afwasmiddel en water, een microvezeldoek en veel geduld is het gelukt om alle plak eraf te krijgen en is het boekje weer als nieuw 

Ik haalde mijn dochter van 1 op bij het kdv. Ze riep heel hard "mama!!" en toen draaide ze zich om naar de juf en zei ze met een stralend toetje "issemij!" (is van mij, mijn mama dus). Ik smolt helemaal. 

Rose85

Rose85

23-07-2021 om 09:55 Topicstarter

Wat schattig 🥰 

Gisteren voor het eerst sinds heel lang weer bij de zee geweest. Heerlijk, kan weer tijden vooruit! 

Zitten kijken (mag graag mensen kijken en dat kan heerlijk in de mediterrane stad waar ik woon) naar een schattig peutermeisje dat heel geduldig een duivenveer in de fontein probeerde te gooien - tegen de wind in. 😍

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.