Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

TanSwallow86

TanSwallow86

19-06-2022 om 19:18

Overleden

Vannacht is mijn moder overleden op 77 jarig leeftijd. 
Ik weet nu even niet wat ik wil met dit topic, in ieder geval andere topics niet vervuilen. 

Zoals ik schreef in topic, waar erger je aan

Mijn moeder is vannacht overleden en ik ben er niet eens rouwig om. Ook niet toen mijn vader mij belde vanochtend . Geen traan niks, ik heb wel mijn oudste zus gebeld , zij zei, dat komt wel, misschien bij het laatste afscheid of pas later. Geef het de tijd. Dan doe ik dat dan maar.
Het komt gewoon niet binnen.
Aan de ene kant ben ik blij voor mijn vader, die frustraties wat hij had over mijn moeder heeft hij niet meer(mijn moeder had in 2020 een hersenbloeding gehad). Maar toch voor hem is het al niet makkelijk. 
Mijn moeder is nu nog in Duitsland, geen idee wanneer ze naar Nederland komt. Oh ja, ze waren op vakantie in Duitsland.
Gelukkig neemt de ANWB alarmcentrale veel uit handen, ook de uitvaartverzorging en ziekenfonds. 
Het enige wat mijn vader moet doen is zorgen voor gegevens enz. Dat doen mijn zus en vader morgen.

Ik ga zelf dinsdag even naar mijn vader. 

Nogmaals, weet niet wat ik wil met deze topic. 


Gecondoleerd 

gecondoleerd lieve HarleyQuin en familie
Rouw op je eigen tempo, maar voel je ook niet schuldig als de tranen gewoon niet komen 
Je voelt wat je voelt 
Schrijf lekker van je af, het is naar nieuws en als dit je helpt om het binnen te laten komen
Lekker schrijven 

Sterkte de komende dagen
En nog een knuffel

Gecondoleerd HarleyQuin. 

Ik ben niet zo'n trouwe alleslezer dat ik veel heb meegekregen over de verbinding binnen jullie familie. Maar ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat gezien de veranderingen die haar aandoening hebben veroorzaakt, maken dat er allereerst een soort opluchting is. Of zoiets.
Mettertijd komt het grotere plaatje wel weer in beeld, en de gevoelens die je daarbij hebt. 
Er is geen voorgeschreven gepaste reactie op de dood. Wees oprecht. Dat houd je het langste vol, en wie jou nu niet begrijpt, doet dat misschien later.

Ik hoop dat je in goed contact met je zus je kunt voorbereiden op de uitvaart.

TanSwallow86

TanSwallow86

19-06-2022 om 19:35

Ik heb 2 zussen. 
Net een apje van oudste zus. Als het goed is gaat mijn moeder woensdag naar Nederland en dan zal of vrijdag of zaterdag het uitvaart zijn

Gecondoleerd  Harley. 
Wat hier gezegd wordt, is idd gewoon zo. De ene persoon barst in snikken uit. De andere persoon gaat in de regelmodus en drukt zijn emoties weg. En weer een ander voelt, al dan niet tijdelijk, weinig tot niets. Dan komen emoties en verdriet pas ( veel) later.
Iedereen rouwt inderdaad op zijn eigen wijze. 

Voel je dus niet naar of schuldig omdat je nu weinig tot niks voelt, dat kan nl nog heel goed later komen 
Als je haar ziet, tijdens of na de uitvaart of soms zelfs pas maanden later.

Ik ben het type van de regelmodus en niks voelen. Ik ben ook niet heel emotioneel  aangelegd bij overlijdens, word daar soms raar op aangekeken  ook. Bij mijn vader heb ik ook nauwelijks  gehuild en recenter bij mijn schoonvader  zelfs helemaal niet.  Dat neemt niet weg dat ik niet verdrietig ben, maar dat is blijkbaar  gewoon  mijn manier van ermee omgaan die voor mij het beste werkt.

Zoek de manier die voor jou het beste werkt, en voel je daar niet naar of schuldig  om. Sterkte voor de komende  tijd!

Gecondoleerd.
Iedereen rouwt op zijn eigen manier. Er is geen goed of fout.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

19-06-2022 om 20:00

Gecondoleerd HarleyQuin. Zoals hiervoor al meerdere keren geschreven: jij rouwt op jouw manier, daar zijn geen regels voor. Sterkte, voor nu en later.

Harley veel sterkte iedereen reageert op zij eigen manier. Ik ga altijd in de regel en steun modus. Bij mij begint de rouw meestal pas als de rest al weer op krabbeld. Wees niet te streng voor je zelf en accepteer gewoon hoe jij je voelt. Je zit de laatste tijd al niet lekker in je vel dus zorg goed voor jezelf. 

Nogmaals gecondoleerd.

Als er wel regels voor zijn, ben je misschien nog in de ontkenningsfase.
Ik moet zeggen dat ik na het overlijden van mijn ouders (beide in hetzelfde jaar) ook niet enorm gerouwd heb, ook later niet. Enerzijds omdat er toen onafhankelijk daarvan al zoveel andere veranderingen in mijn leven plaatsvonden, anderzijds omdat ze lang ziek zijn geweest, heb ik al gerouwd voordat ze stierven. Ik had een prima band met mijn ouders, dus geloof ik niet dat er iets mis is met mensen die niet direct enorm in de rouw schieten.

gecondoleerd en heel veel sterkte 

Gecondoleerd en sterkte en weet dat er hier altijd wel een luisterend oor te vinden is.

Sluit me aan bij Dolfje, schrijf maar lekker even van je af hier als je daar behoefte aan hebt, praten is altijd goed.

gecondoleerd en sterkte 

De een zal emotionele reageren de ander niet. 
Misschien komt er een bepaalde rust over je heen zo van het goed zo. Ook dat kan. 

nogmaals gecondoleerd Harley.
Ik sluit me aan bij Rooie Kater: het kan zijn dat je helemaal geen touw of verdriet voelt, mogelijk alleen maar opluchting of rust. Ook dat kan en is goed. Ondanks dat zijn het onrustige dagen die je tegemoet gaat, sterkte daarmee.

Gecondoleerd Harley. Het komt zoals het komt. Dit was ook wel heel onverwacht. Ik neem tenminste aan dat je niet zag aankomen dat ze op vakantie zou overlijden. Dat kan ook maken dat het nog niet tot je doordringt. Maar wat het ook is, het hoeft niet per se een reden te hebben. Zorg goed voor jezelf de komende dagen en daarna. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.