Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Opperdepop

twijfelaar27

twijfelaar27

09-04-2025 om 23:38 Topicstarter

Evaluna schreef op 09-04-2025 om 14:21:

[..]

Daar dacht ik ook aan!

Ik herken je verhaal wel een beetje, ook veel op mijn bordje gehad en toen het wat rustiger werd stortte ik in. Dat was een jaar of 4 geleden.

Sindsdien is het wel beter geworden, maar niet geweldig zeg maar.

Totdat ik pas las over bio identieke hormonen hier op het forum. Ik slik ze een week en het lijkt zo waar te verbeteren. Ik zou dit zeker meenemen in het verhaal.

Je bent dus tot op heden niet meer terug 'de oude jij' geworden? Wat is hetgeen waar je nu nog tegenaan loopt / waar je dat aan merkt?

Gewoon even uit nieuwsgierigheid....die bio identieke hormonen, heb je dat via een kliniek?

twijfelaar27

twijfelaar27

09-04-2025 om 23:53 Topicstarter

RoodVruchtje schreef op 09-04-2025 om 14:02:

Opperdepop, wat heb jij veel ballen in de lucht moeten houden in de afgelopen jaren! En nu dat niet meer zo nodig is, gaat je lichaam de oude ballast ‘opruimen’ en dat alles voel jij nu en komt eruit als moeheid!

Je hebt een heel groot voordeel en dat is dat jij heel goed kunt verwoorden wat er zich allemaal heeft afgespeeld, ik heb je hele openingspost gelezen!

Erg fijn dat je werkgever zo met je begaan is en er hulp is ingeschakeld, want al vind je het nog zo eng, het moet er toch allemaal uit. Het gaat heus wel goedkomen, maar geef en gun jezelf hiervoor ook de tijd!

sterkte en succes gewenst

Wat een lief berichtje, dankjewel 😊.

Ik vond het prettig voor mezelf om de gebeurtenissen eens op een rijtje te zetten. Over wat voor tijd ging het nou precies, wat is er nu precies allemaal gebeurd (je leeft zo op de automatosche piloot vanuit een soort van survivalmodus), wat voelde het meest zwaar, etc. Dat maakt het makkelijker voor mezelf als ik het verder bespreekbaar moet gaan maken.

Maar ergens ook als bevestiging voor mezelf, dat het ook daadwerkelijk veel was en dat ik me niet schuldig zou hoeven voelen over hoe ik me nu voel. Ik ben vanuit mezelf geneigd dat weg te wuiven. 

Ik ben ook zeker blij met mijn werkgever dat ik gezien word en hulp ga krijgen. Ik besef me heel goed dat dat lang niet altijd is.

Tegelijkertijd voelt het als falen. Kennelijk is het me niet gelukt om niks te laten merken op het werk. Val ik op, op een minder positieve manier.

twijfelaar27

twijfelaar27

10-04-2025 om 00:01 Topicstarter

Zeespiegel schreef op 09-04-2025 om 16:35:

[..]

Met de huisarts kwam ik niet verder dan een vitamine B gebrek.

Ik heb loopbaan begeleiding gehad. En uiteindelijk werk gevonden dat beter bij mijn situatie paste. Helaas heb ik die baan niet kunnen behouden. Maar deze ronde werkloosheid ben ik veel rustiger ingegaan dan de vorige.

En ik heb geef mezelf ruimte bij ziekte en ongesteldheid. De andere dagen probeer ik wel bezig te zijn met weer opbouwen. (Lichaamsbeweging en huishouden en solliciteren.)

Maar grote projecten die stres opleveren laat ik rusten.

Is dat Vitamine B tekort toen ook aangepakt? En heb je daar dan ook wat resultaat van gemerkt?

Wat vervelend dat je de baan niet hebt kunnen behouden. Tegelijkertijd geeft dat hopelijk wel meer ruimte voor aandacht voor je herstel.

twijfelaar27

twijfelaar27

10-04-2025 om 00:09 Topicstarter

Regendrup.... je kaapt zeker mijn topic niet hoor!! Alle reacties, en reacties die die reacties weer opwekken zijn wat mij betreft welkom.

Wat verdrietig om te lezen dat je het zo moeilijk hebt en je partner daar geen begrip voor heeft en niet mee kan / wil denken. Ik weet hoe eenzaam dat voelt als er wel een partner is maar deze niet steunend is. Knuffel voor jou!!

twijfelaar27 schreef op 09-04-2025 om 23:53:

[..]

Ik ben ook zeker blij met mijn werkgever dat ik gezien word en hulp ga krijgen. Ik besef me heel goed dat dat lang niet altijd is.

Tegelijkertijd voelt het als falen. Kennelijk is het me niet gelukt om niks te laten merken op het werk. Val ik op, op een minder positieve manier.

Vetgedrukte is een misvatting, al begrijp ik dat dit voor jou wel zo voelt. Het zou juist ongezond zijn geweest als dit alles niemand was opgevallen. Je bent namelijk een mens, geen robot!

twijfelaar27 schreef op 09-04-2025 om 23:53:

[..]

Wat een lief berichtje, dankjewel 😊.

Ik vond het prettig voor mezelf om de gebeurtenissen eens op een rijtje te zetten. Over wat voor tijd ging het nou precies, wat is er nu precies allemaal gebeurd (je leeft zo op de automatosche piloot vanuit een soort van survivalmodus), wat voelde het meest zwaar, etc. Dat maakt het makkelijker voor mezelf als ik het verder bespreekbaar moet gaan maken.

Maar ergens ook als bevestiging voor mezelf, dat het ook daadwerkelijk veel was en dat ik me niet schuldig zou hoeven voelen over hoe ik me nu voel. Ik ben vanuit mezelf geneigd dat weg te wuiven.

Is het écht nodig om je werk niets te laten merken? Waar komt die overtuiging vandaan? En wat gebeurt er (met jou) als ze het wel merken? En is dat erg? Je bent mens. En in het leven van een mens voel je je soms goed en soms niet. Dat is oké (en soms echt heel zwaar, ik spreek uit ervaring met een angststoornis en kleine kinderen). Ik denk wel dat het juist heel helpend kan zijn te laten zien hoe je je echt voelt. Laat het maar vrij. Je hoeft het niet alleen te doen.

Ik moet vandaag weer naar POH. En ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen of bespreken. Gaat het goed? Nee. Gaat het beter? Ik denk het. Wat nu? Geen idee.
Ik wil niet doorgaan zoals ik nu doe, maar ik kan ook niet meer terug naar hoe het was. Maar ja en nu dan? 

Wil sowieso minder dan 40u gaan werken. Maar ik zie nu de bui al hangen dat POH straks zegt dat ze het sowieso niet verstandig vindt om op korte termijn weer te gaan werken. Maar dat wil ik wel. Ik heb "hier" geen zin in, en ik zie er ook echt geen soelaas in.

Regendrup. schreef op 11-04-2025 om 09:35:

Ik moet vandaag weer naar POH. En ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen of bespreken. Gaat het goed? Nee. Gaat het beter? Ik denk het. Wat nu? Geen idee.
Ik wil niet doorgaan zoals ik nu doe, maar ik kan ook niet meer terug naar hoe het was. Maar ja en nu dan?

Wil sowieso minder dan 40u gaan werken. Maar ik zie nu de bui al hangen dat POH straks zegt dat ze het sowieso niet verstandig vindt om op korte termijn weer te gaan werken. Maar dat wil ik wel. Ik heb "hier" geen zin in, en ik zie er ook echt geen soelaas in.

Ik denk dat je POH gelijk heeft. Je bent ziek en je moet eerst helen. Een gebroken been belast je ook niet als het een beetje geheeld is. Je moet jezelf echt de tijd geven om te herstellen.

Het is niet zo dat je kan beslissen dat je geen zin hebt om ziek te zijn. Niemand heeft daar zin in.  Het is gewoon iets dat je overkomt en nu treft het jou. Daar mag je van balen, maar  ontkennen heeft geen zin. Ik weet waar ik het over heb, want ik heb het ook meegemaakt. Als je eenmaal ruimte neemt zul je zien dat er echt weer een weg uit is.

Ik heb veel geleerd van het boek "lessen van een burnout".

Dankjewel Jillz. Ik ga het straks nog even bespreken.

Ik ervaar gewoon weinig begrip/steun van thuisfront. Dat maakt het ook echt extra lastig.

Regendrup. schreef op 11-04-2025 om 10:18:

Ik ervaar gewoon weinig begrip/steun van thuisfront. Dat maakt het ook echt extra lastig.

Ik vind het echt rot om te lezen dat je je zo weinig begrepen en gesteund voelt door je man. Het klinkt heel eenzaam. Ik wil niet te veel oordelen over je  relatie,  maar het klinkt alsof het op dit moment niet in balans is.

Schuilt hierin ook niet een (groot?) deel de kern van het probleem?

Natuurlijk is dat lastig. Ik was vroeger ook het ‘trekpaard’ in de relatie. Dat gaat goed totdat het trekpaard struikelt, van zijn trekpad af de sloot in kukelt en door blijft zwemmen en die boot mee blijft trekken. En die boer op die schuit (mijn ex) helpt het paard (ik, destijds) niet even op de wal. Sja. 

Regendrup. schreef op 11-04-2025 om 09:35:

Ik moet vandaag weer naar POH. En ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen of bespreken. Gaat het goed? Nee. Gaat het beter? Ik denk het. Wat nu? Geen idee.

Nog een aanvulling op mijn vorige bericht. Ik ben destijds minder gaan werken en dat was -achteraf bezien- niet zo slim! Toen viel ik namelijk alsnog gedurende langere tijd uit en had ik ook nog financiële zorgen. Dat was in de tijd dat de energierekening ontzettend steeg en mijn 1-ouderschapstoeslag stopte wegens 18-jarigen. Die niet voor zichzelf konden zorgen, maar dat is weer een ander verhaal. Ziek is ziek en ik heb ook moeten leren dat ik mijn ziekte niet kan wegtoveren door te doen alsof het niet bestaat. Ik ben liever voor mezelf geworden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.