Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

PrizeHeron68

PrizeHeron68

23-02-2024 om 12:37

Korte opname of niet? Help

Even checken hoe het met je is. Je kinderen zijn nu denk ik weer naar school na de meivakantie? Hoe is het met je? 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

13-05-2024 om 14:12

Thanks Ninoea, lief van je. Inderdaad vandaag weer naar school. Wil zeggen goed gaat maar eigenlijk heel slecht vandaag. Ik lijk niet in staat om in mezelf te geloven. Dus zoek ik die bevestiging bij anderen. En had m’n moeder afgelopen week verteld wat gebeurt was en uit elkaar wilde. Snapte ze maar gister m’n broers niet. Maar die weten niet alles dus vroeg vandaag aan m’n moeder of ze vond dat ik me aanstelde en dat wist ze niet. Dus nu heb ik gevoel dat t weer niet erg is. En ze snapt niet dat ik zoveel wegga naar vriendin. Slecht voor kinderen dus nu weet ik ook niet of dat echt niet erg is. En ging heel slecht nu op weg naar die vriendin, 2de x in week maar blijf nachtje slapen maar nu voel ik me dus schuldig maar als ik alleen ben of met de mensen thuis dan gaat het fout in m’n hoofd. Want dan mag t er niet zijn en wil echt niet meer bespreken nu. Sorry ik wil optimistischer zijn. Sorry 

geen sorry, natuurlijk will iedereen alleen vrolijke blije verhalen vertellen maar zo maken we elkaar helemaal gek, want het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. 
Het is een lieve vriendin waar je terecht kunt, wees gewoon eerlijk bij haar, je gaat niet voor niets naar haar toe. 
Schuldgevoel is niet nodig. 
Iemand anders hoeft niet te snappen waarom jullie uit elkaar gaan, daar heb je hun goedkeuring niet voor nodig. Als je zelf weet waarom, en dat weet je heel goed, is dat voldoende. Je mag op je zelf vertrouwen.

hoe gaat t met je Onlyhuman?  Is het deze week een beetje oké gegaan?

PrizeHeron68

PrizeHeron68

16-05-2024 om 18:24

lief dat je het vraagt armband, week is heftig geweest. Merk dat mijn emotieregulatie problematiek me parten speelt. Moet proberen emoties  zo evenwichtig mogelijk te houden om niet te ontregelen. Betekent ook dat ik thuis de confrontatie niet aanga. Dus leven in soort van limboland. Maar als we het er over hebben lopen emoties bij mij op en ga ik fout. En vader van mn kids wordt juist heel bozig en stil en teruggetrokken. Wat zorgt voor spanning in huis waardoor ik ook aansta. Ik kan niet tegen onveilig gevoel. Moet zorgen dat het goed blijft. Maar daardoor moet ik alles wat ik voel en wil en denk niet uiten want dan gaat het fout. Klinkt het nog logisch? Probeer nu iig zoveel mogelijk rust te bewaren dan ben ik stabielst. Bedankt voor je interesse 

Heb je al de VERS training gehad?

PrizeHeron68

PrizeHeron68

16-05-2024 om 19:35

Grietje2 schreef op 16-05-2024 om 19:00:

Heb je al de VERS training gehad?

Nee ben ik niet bekend mee. Zie dat er veel mee gewerkt wordt in het geval van borderline. Sta wel op de wachtlijst voor behandeling voor oa borderlineproblematiek 

ik heb zelf geen borderline. Ik heb deze therapie gevolgd maar dan samen met de psycholoog en niet in een groep. Heeft veel inzichten gegeven.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

17-05-2024 om 13:17

oké bedankt voor de Tip. Ik zal hem eens voorleggen. Wat fijn dat jij er veel aan gehad hebt 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

18-05-2024 om 16:54

ik zit nu te wachten op acute dagbehandeling. Laat even op zich wachten omdat kortgesloten moet worden dat ik bij mijn eigen psycholoog mag blijven. Alleen nu opperde ze een eventuele tweede opname. En ik wil heel graag weg thuis en die constante stress kwijt en de zelfbeschadende neigingen etc maar dan laat ik weer gezin in de steek. Ik weet niet waar ik goed aan doe. Iemand een idee? 

Ik denk dat het goed is. Het zorgt ervoor dat je nog duidelijker in beeld komt. Je bent ook even uit de ontregeling door je contact met ex. Het dwingt hem een rol te pakken naar de kinderen. Etc.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

18-05-2024 om 17:35

maar is weer opname niet slecht voor de kinderen? Zie gewoon niet hoe ik het uitgelegd moet krijgen. En ik ben zo gewoon om ten alle tijden de sfeer goed te houden dat het soort van oké is thuis. Behalve dat ik niet wil dat ie me aanraakt, aan het voeteneinde van kids slaap maar doen zo normaal maar intern is niks normaal. Maar kan niet uiten want trek niet dat het escaleert. Spanning triggert gewoon heel veel uit verleden 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.