Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

PrizeHeron68

PrizeHeron68

23-02-2024 om 12:37

Korte opname of niet? Help

je hoeft niets beter te doen. Sta jezelf toe je te voelen zoals je voelt. Beter doen in wat, waarvoor, voor wie? Je bent momenteel gewoon echt ziek lieve TO. Probeer dat in te zien. En geef he daaraan over. Je wordt niet zomaar opgenomen. Je mag er zijn. Zoals jij bent. 

straks ga je er aan werken als je opgenomen bent. En dan doe je dat niet alleen maar met begeleiding die er voor doorgeleerd heeft.

Nu hoef je alleen de tijd door te komen tot die tijd. Je hoeft niet beter of anders te doen. Dit is nu even zoals het nu is.

Afgelopen nacht ben je al door gekomen, nu komt deze dag, te beginnen met alleen deze ochtend, vanmiddag is pas een volgende stap. 

Probeer de ademhalingsoefening eens. 3x diep in en uit ademen met geluid. Meer niet.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

04-03-2024 om 10:11

Thanks poison en Ysenda, lief. Ik doe de ademhalingsoefeningen. Help met beetje. Het is gewoon heel lastig in in te zien dat ik de afgelopen jaren in therapie eigenlijk hetzelfde ongezonde patroon blijf afspelen. En dat zien maar het nog steeds niet kunnen veranderen. Is frustrerend. Alsof nu dit afloopt en ik het duidelijk niet ‘goed’ gedaan heb het pas echt duidelijk wordt. Ik zie de patronen en alles maar veranderen is zo moeilijk. Maar indd per dag leven. Hoop snel wat te horen 

Onlyhuman schreef op 04-03-2024 om 10:11:

Thanks poison en Ysenda, lief. Ik doe de ademhalingsoefeningen. Help met beetje. Het is gewoon heel lastig in in te zien dat ik de afgelopen jaren in therapie eigenlijk hetzelfde ongezonde patroon blijf afspelen. En dat zien maar het nog steeds niet kunnen veranderen. Is frustrerend. Alsof nu dit afloopt en ik het duidelijk niet ‘goed’ gedaan heb het pas echt duidelijk wordt. Ik zie de patronen en alles maar veranderen is zo moeilijk. Maar indd per dag leven. Hoop snel wat te horen

juist omdat het zo moeilijk te veranderen is denk ik dat er naast het trauma nog wat onder zit. Ik herken dingen van mijzelf alleen minder heftig, ik heb geen trauma wat het versterkt. 

Wat je bij je opname wel zult moeten doen is openkaart spelen, want alleen dan kunnen ze je ook echt helpen. Print deze draad helemaal uit en laat ze die lezen, want omdat wij op een afstandje zitten durf je hier wel meer te vertellen, je hoeft het masker niet op te houden voor ons. En dat is toch anders als er een echt persoon tegenover je zit.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

04-03-2024 om 11:38

Ysenda schreef op 04-03-2024 om 10:27:

[..]

juist omdat het zo moeilijk te veranderen is denk ik dat er naast het trauma nog wat onder zit. Ik herken dingen van mijzelf alleen minder heftig, ik heb geen trauma wat het versterkt.

Wat je bij je opname wel zult moeten doen is openkaart spelen, want alleen dan kunnen ze je ook echt helpen. Print deze draad helemaal uit en laat ze die lezen, want omdat wij op een afstandje zitten durf je hier wel meer te vertellen, je hoeft het masker niet op te houden voor ons. En dat is toch anders als er een echt persoon tegenover je zit.

Meenemen is wel slim. Afhankelijk van stresslevel en omstandigheden schiet ik vaak in bepaalde modus. Ik weet vooraf niet welke maar kan dan ook niet meer bij andere delen. Ofzoiets. Mag ik je vragen wat bij jou het veroorzaakt? 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

05-03-2024 om 21:14

Ik ben zo bang dat ze me weigeren bij die instelling. Ik weet niet wat ik anders moet. 

Onlyhuman schreef op 05-03-2024 om 21:14:

Ik ben zo bang dat ze me weigeren bij die instelling. Ik weet niet wat ik anders moet.

Ik zou niet weten waarom ze je zouden weigeren. Dit soort instellingen is er juist voor mensen met problemen zoals jij. Wanneer hoor je of/wanneer de opname is?

VastDunlin22

VastDunlin22

05-03-2024 om 21:43

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 21:25:

[..]

Ik zou niet weten waarom ze je zouden weigeren. Dit soort instellingen is er juist voor mensen met problemen zoals jij. Wanneer hoor je of/wanneer de opname is?

Ehm... niet iedereen is overal geschikt voor.

Hoe vaak ik kastjes en muren gezien heb... 

Meteen na een suïcidepoging weer weggestuurd worden. Gebeurt wel degelijk.

Niet om TO angst te bezorgen, maar rooskleurige plaatjes zijn maar schijn.

Er zijn veel verschillende (soorten) afdelingen en als je ergens niet past, word je gewoon weer heengezonden. Er staan nog tig mensen in de rij.

Slechts-op-bezoek schreef op 05-03-2024 om 21:43:

[..]

Ehm... niet iedereen is overal geschikt voor.

Hoe vaak ik kastjes en muren gezien heb...

Meteen na een suïcidepoging weer weggestuurd worden. Gebeurt wel degelijk.

Niet om TO angst te bezorgen, maar rooskleurige plaatjes zijn maar schijn.

Er zijn veel verschillende (soorten) afdelingen en als je ergens niet past, word je gewoon weer heengezonden. Er staan nog tig mensen in de rij.

En dit is handig om te posten omdat? 

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 21:48:

[..]

Eens..

Kan er nog een positieve draai aan geven: als je geweigerd zou worden, betekent dat niet dat je het niet nodig hebt, dat je je aanstelt of dat je ook maar iets verkeerd doet.

VastDunlin22

VastDunlin22

05-03-2024 om 22:43

Gebruikersnaaminvullen schreef op 05-03-2024 om 21:48:

[..]

Omdat het zo is, en omdat het mensen te kort doet die hulp vragen en het niet krijgen. 

Er wordt - in het algemeen - zo makkelijk gedacht dat er altijd wel hulp is.

Dat is niet zo.

En ik zeg daarmee niet dat TO het niet nodig heeft. Het heeft veel te maken met of men denkt dat je daar op de goede plek zit, met je diagnostiek, met eventuele dubbele diagnoses waardoor aan de ene kant een kast te zien is, aan de andere kant een muur.

Ik zou even niet weten waarom mijn eigen ervaring minder belangrijk is. Ik had zelf gráág hulp gehad na mijn suïcidepoging.

Het helpt niet om iemand maar iets moois voor te wapperen.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

05-03-2024 om 22:50

dat wachten is gewoon killing. Kan ieder moment gebeld worden voor intake. Intake kan inhouden direct tas mee en blijven of op andere dag opname. Maar kan ook zijn dat ze zeggen dat er nog het één en ander gedaan moet worden om opname te voorkomen. En het stomme is dat het grootste gedeelte van de tijd ik niet in een dusdanige crisis verkeer waardoor direct nodig is maar sommige momenten gaat het gewoon heel fout. En nu ben ik gespannen van het niet weten. Zowel of als wanneer en voorbereidingen treffen zowel qua verlof/opvang als kinderen voorbereiden en stomme dingen als voorbereidingen feestje etc ik weet niet of dat moet gebeuren of niet, want ik weet niet hoe of wat. Psych hoopte vandaag antwoorden te hebben maar niks gehoord. Maar heb gevoel hele dag bereikbaar moet zijn voor eventueel belletje en die wil ik niet plegen in bijzijn van dus ben gewoon gespannen voor niet weten.En normaal flipte ik meer bij psych maar zij is duidelijk niet verder kan als ik zo doe dus moet dat kalmeren maar onrust juist heftig door onduidelijkheid. 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

05-03-2024 om 23:25

En ook met belangrijke afspraken inplannen. Zeg nu maar gewoon ja op alles want weet niet wat planning is. Maar miss zit ik dan tijdens die afspraken wel in opname en dan kunnen ze helemaal niet. Het is geen ramp het is gewoon onrustig. En weet dat het deze week kan zijn of volgende week maar als het nog niet zeker is voelt plannen ervoor zo stom. Maar het liefst regel ik alles op tijd. 

@Onlyhuman:

Dat wachten op het telefoontje is vervelend, maar beschouw dit nu als het enige dat je echt moet doen. Het is goed dat je nog andere afspraken plant en probeert om ondertussen normaal te leven, maar weet dat wanneer je plots vertrekt en opgenomen wordt, dit geen ramp is en het leven zijn gang zal gaan. Vertrouw me daar maar in, ik heb al genoeg crisisopnames achter de rug waarbij ik plots werk en gezin in de steek liet en altijd is dat goed gekomen.
Als je bang bent om niet serieus genomen te worden (of bang omdat je jezelf te sterk zal voordoen tijdens het gesprek) print dan dit topic uit en neem het mee naar de intake.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

06-03-2024 om 08:40

oké moirmel, dan ga ik daar maar vanuit. Lastig loslaten als je niet weet wat precies. Maar ze overleven het wel indd. Dankjewel voor de info. Het lastige is inderdaad dat ik niet weet hoe ik ben en wanneer en daardoor compleet anders voor kan doen. Soms te goed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.