Psyche en mentaal
PrizeHeron68
23-02-2024 om 12:37
Korte opname of niet? Help
vanuit behandelaar is er een advies om een kortdurende opname te overwegen. Vooral om de druk thuis in combi met therapie doebaar te houden/maken. Drukke thuissituatie met 3 jonge kinderen en ik ben met regelmaat compleet ontregeld. Behandeling valt zwaar. Waardeer mijn psych enorm maar dwang/angst fout te doen (normale leven) komt ook in therapie heel consequent terug. Met als gevolg dat ik nog meer ontregel. Maar ik vind het eng. En confronterend, ik wil niet dat mensen weten hoe slecht ik ga. Maar op mijn slechtste momenten is het heel donker. Maar ik wil stiekem verdwijnen. Ik weet niet waar ik goed aan doe. Ik wil niet zo slecht zijn. Maar m’n hoofd is giga obsessief. Hoe maak je keuze: en 3 weken van huis hoe?? Partner etc vinden t overdreven. Ik weet niet wat ik moet en voel me zo onstabiel dat dit nog enger is. Iemand tips?
PrizeHeron68
03-03-2024 om 21:21
en volgens mij maak ik hier nu ook een ding van zodat jullie kunnen zeggen dat het niet erg is en ik dit dus oké kan maken. Echt hoe stom en achterlijker kan een hoofd werken.
Poison
03-03-2024 om 21:29
stop eens met zo enorm boos zijn op jezelf en jezelf neer te halen. Dat is nergens voor nodig. Je doet het goed. Eerst goed voor jezelf zorgen voor je dat voor anderen kan. Je schreef geloof ik ergens dat je medicatie hebt meer deze verkeerd gebruikt? Of vergis ik me? Wat gebruik je en hoe?
VastDunlin22
03-03-2024 om 21:37
Ik vraag me af of je net zo denkt over andere mensen die opgenomen zijn (geweest).
Ik vraag me af hoe het zou moeten als je een (acuut) lichamelijk probleem hebt waarvoor opname nodig is. En of er onderliggend gedacht wordt dat psychisch ziek zijn vooral heel dom is, en een keuze.
En: als je je zo angstig en onrustig voelt, kun je volgens mij het beste wat afleiding proberen te zoeken. Steeds bevestiging zoeken en jezelf herhalen wakkert het vuur alleen maar aan.
PrizeHeron68
03-03-2024 om 21:49
Sorry zo klink ik wel. Niet de bedoeling. Liever vandaag dan morgen opname en nee ben voor andere aardiger en snap het ook. Maar bij mij is al vanaf jongs zo gestampt op niet psychisch mocht zijn. Moest fysieke oorzaak hebben niet psychisch en m’n vader dat ik wel op hem zou lijken en bij eerder opname die niet doorging uiteindelijk werd dat tegen me gebruikt. Zie je wel je bent gek je bent niet misbruikt door je oom. Gewoon niet goed in je hoofd en schop onder m’n hol nodig. Maar je hebt gelijk ik klink heel onaardig en wbt afleiding hele dag kinderen en dan slaapt alles en komt het als tsunami en dan verpest ik het. Sorry ga afleiding proberen te zoeken
PrizeHeron68
03-03-2024 om 21:52
Poison schreef op 03-03-2024 om 21:29:
stop eens met zo enorm boos zijn op jezelf en jezelf neer te halen. Dat is nergens voor nodig. Je doet het goed. Eerst goed voor jezelf zorgen voor je dat voor anderen kan. Je schreef geloof ik ergens dat je medicatie hebt meer deze verkeerd gebruikt? Of vergis ik me? Wat gebruik je en hoe?
Ik slik ad en anti-psychotica in lage dosering. Maar xanax heb ik met vlagen veel te veel van gebruikt. Nu rem op doordat ik nog maar heel beperkt krijg.
Ik ben gewoon heel boos op mezelf. Soms denk ik dat ik het zelf veroorzaak. Ipv overkomt
Gebruikersnaaminvullen
03-03-2024 om 21:58
Onlyhuman schreef op 03-03-2024 om 21:00:
shit ik ben in stalkermodus om te weten of het nog goed is. Hoe stop ik dat?? Onrust is zo groot. En weet gister spanning door andere dingen en vrijdag ook en vandaag projecteer ik het hier weer op maar door zo door te slaan dreeer ik een probleem waardoor t echt niet meer oké kan zijn.
Waarvan wil je weten of het nog goed is?
PrizeHeron68
03-03-2024 om 22:09
Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-03-2024 om 21:58:
[..]
Waarvan wil je weten of het nog goed is?
Of het contact nog oké is, of ik het niet verpest heb. Of ik er nog toe doe. Ergens zoiets. Iig iets dat ik weer kalmeer
Gebruikersnaaminvullen
03-03-2024 om 22:17
Onlyhuman schreef op 03-03-2024 om 22:09:
[..]
Of het contact nog oké is, of ik het niet verpest heb. Of ik er nog toe doe. Ergens zoiets. Iig iets dat ik weer kalmeer
Hoe zou je het kunnen verpesten, je hebt je aangemeld en bent nu aan het wachten. Het gaat toch om de aanmelding voor de opname?
PrizeHeron68
03-03-2024 om 22:19
eerst was het gas 3 x checken of het wel uit was genoeg toen werd t 3x 3 keer toen checken door zowel zicht, tast en gehoor en dat x 3. En de deur en of de kat niet in de wasmachine zat en of de asbak wel uit was en of ik niet een fout had gemaakt op werk en langs werk lopen om te kijken of het niet in brand stond doordat ik apparaat niet had uitgedaan en zo nog veel meer. Alles wat die onrust kon veroorzaken moest ik nalopen. Nu heb ik het vervangen door goed doen. Reacties etc kan het niet goed uitleggen. Ik wil zo graag weten of ik opgenomen kan worden. Sorry dat ik hier steeds stuur
Gebruikersnaaminvullen
03-03-2024 om 22:24
Onlyhuman schreef op 03-03-2024 om 22:19:
eerst was het gas 3 x checken of het wel uit was genoeg toen werd t 3x 3 keer toen checken door zowel zicht, tast en gehoor en dat x 3. En de deur en of de kat niet in de wasmachine zat en of de asbak wel uit was en of ik niet een fout had gemaakt op werk en langs werk lopen om te kijken of het niet in brand stond doordat ik apparaat niet had uitgedaan en zo nog veel meer. Alles wat die onrust kon veroorzaken moest ik nalopen. Nu heb ik het vervangen door goed doen. Reacties etc kan het niet goed uitleggen. Ik wil zo graag weten of ik opgenomen kan worden. Sorry dat ik hier steeds stuur
Je hoeft geen sorry te zeggen, schrijf gewoon lekker door.
Je kunt niets fout doen omdat je wacht op het bericht van je opname of niet. Supervervelend natuurlijk dat je niet gelijk weet waar je aan toe bent, maar thuis zitten en wachten is niet fout.
Ysenda
03-03-2024 om 22:27
blijf gewoon schrijven, wij lezen en staan wat verder van je af met een helikopter overzicht.
Ons maak je niet gek. Echt niet.
Laat ons je er dan doorheen helpen in elk geval weer door deze avond en nacht.
Dan doen we dat morgen gewoon weer. Stapje voor stapje.
VastDunlin22
03-03-2024 om 23:54
Maar blijven checken (wat dan ook) blijft de onrust en angst voeden.
Zo draai je rondjes.
Sommige dingen laten zich niet vooruit dwingen. Je kunt 1 keer vragen of een contact goed zit, of 100 keer. Of het contact zit inderdaad gewoon goed, of je maakt er een selffulfilling prophecy van. Dat iemand op een gegeven moment toch tot inkeer komt en dan kom jij uit bij: "Zie je wel."
Ik denk echt dat proberen minder dwangmatig en controlerend te zijn belangrijk is. Het checken maakt je onrust i.i.g. niet minder; eerder groter.
Tot zover mijn bijdragen.
Jillz
04-03-2024 om 03:35
Voor als je er wakker van ligt: het is goed. Je hebt het niet verpest. Je bent na vannacht weer een stap dichterbij duidelijkheid over je opname. En dat is goed.
PrizeHeron68
04-03-2024 om 07:40
Ysenda schreef op 03-03-2024 om 22:27:
blijf gewoon schrijven, wij lezen en staan wat verder van je af met een helikopter overzicht.
Ons maak je niet gek. Echt niet.
Laat ons je er dan doorheen helpen in elk geval weer door deze avond en nacht.
Dan doen we dat morgen gewoon weer. Stapje voor stapje.
PrizeHeron68
04-03-2024 om 07:43
ik moet leren onrust te verdragen. Zonder actief het te lijf te gaan, maar omdat die onrust niet uit het hier en nu komt blijft dat een illusie dat dat kan lukken. Thanks iig. Ga het beter doen. En klopt selffulfilling prophecy is. Dus dan heb ik uiteindelijk wel een echt probleem in het hier en nu. Ik ga het beter doen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.