Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

PrizeHeron68

PrizeHeron68

23-02-2024 om 12:37

Korte opname of niet? Help

Onlyhuman schreef op 01-03-2024 om 17:32:

Kan dit echt minder worden? Je zo voelen? Ik ben zo bang voor het obsessieve. Opname zou gaan om time out. Uit situatie,rust, beetje therapie maar vooral crisis voorkomen. Als ik al geaccepteerd wordt door de kliniek. Ze kunnen me ook afwijzen Ze kunnen ook weigeren. Maar als ik geen stappen daarna zet veranderd t niks

Hee Only Human! Mijn ervaring is dat het echt minder kan worden. Er valt echt een hoop te leren qua zelfregulering/ verwerking. Rust helpt, het aangaan helpt. Ik heb ook een traumatische jeugd gehad, en heel lang enorm geworsteld. Nog steeds bij vlagen heel lastig, maar zo onrustig als jij beschrijft wordt het bij mij niet meer tegenwoordig( ik had wat andere klachten, maar zat ook stevig aan de kalmeringsmiddelen en ervaarde veel angst en chaos). Wat je zelf zegt, je hebt een stap gezet in de goede richting, dat is al heel waardevol! Er kan nog vanalles gebeuren, maar dat heb je alvast in the pocket!

PrizeHeron68

PrizeHeron68

01-03-2024 om 23:01

Dankje Gelebloem. Ik hoop dat ik dat over een tijdje ook mag ervaren. Die chaos is gekmakend. Het zou fijn zijn het zonder medicatie te kunnen handelen. en dat het er niet meer zo doorheen zou komen. Ik wil gewoon heel graag vooruit komen. Nooit verwacht dat sommige patronen zo diep zouden zitten. Zelfs als ik heel anders wil denken lukt het niet 

Onlyhuman, wat ben je een dappere strijder. Ik wens je rust toe, geen of veel minder chaos. Je werkt er hard voor. Houd moed. Lieve groeten

Moeilijk hoor allemaal. Blijf van je afschrijven. En zie medicatie niet als iets slecht, het kan echt helpen om rust te krijgen of evt missende stofjes aan te vullen. Maar kijk stapje voor stapje, de dag doorkomen is nu stap 1. Met ministapjes.

Onlyhuman schreef op 01-03-2024 om 23:01:

Dankje Gelebloem. Ik hoop dat ik dat over een tijdje ook mag ervaren. Die chaos is gekmakend. Het zou fijn zijn het zonder medicatie te kunnen handelen. en dat het er niet meer zo doorheen zou komen. Ik wil gewoon heel graag vooruit komen. Nooit verwacht dat sommige patronen zo diep zouden zitten. Zelfs als ik heel anders wil denken lukt het niet

Waarom wil je dit zonder medicatie doen?

Voor hoofdpijn neem je misschien ook wel eens een paracetamol en bij andere ziektes zorgt medicatie ook voor verbetering.

Zie je klachten ook zo. Medicatie is geen falen. 

Complimenten voor je besluit! En heel veel sterkte!.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

02-03-2024 om 09:19

thanks allemaal. Ik voel me zo niet dapper maar lief! En medicatie heb ik geen problemen mee, maar ik slik zoveel wat niet mag. Althans teveel. En dan nog is het niet genoeg om m’n hoofd te stoppen.

kent iemand het dat het pas goed is als het goed is bij de ander. Ik weet niet of ik het vandaag trek maar niet gaan betekent ander teleurstellen en miss boos maken. En als ik niet ga en thuis blijf blijft die onrust ook, dus dan lan ik beter gaan want dan doe ik het tenminste goed. Ik weet zo slecht wat ik wil dat ik compleet zelfoordeel bepaal door mijn functionaliteit en aardigheid jaar anderen. Als als ander blij is met me doe ik het goed. Het is echt heel heftig. Niet weten wat je zelf wil omdat als je andere keuze maakt je ander teleurstelt en ander is alles waar ik me aan kan spiegelen, sorry niet logisch, maar het gaat dus verder dan aardig gevonden willen worden en ieysbdoen wat je niet wil. Want ik wil zo graag ander aardig vindt dus doe het voor mezelf wat ik niet wil. En is nu even heftiger dan normaa ws omdat ik grandioos faal maar het is wel m’n constante zoektocht. Ik ben pas oke sls ander me oke vindt en ik wil dat dus wil ik ook semi doen wat snder van me wil. Snappen jullie t nog?

je gaat pas rust krijgen als je voor jezelf kiest ipv voor die ander.
Sinds ik dat doe, geleerd dat IK dat nodig heb ben ik geen vrienden verloren. In extremis voorbeeld: naar een verjaardag,  daar zien dat het hele huis vol zit wat verkeerd viel en na het feliciteren van de jarige ben ik weer vertrokken.  Denk 5 minuten binnen geweest. En het zijn nog steeds goede vrienden van me.
Werd het me aangerekend: nee, want ik heb verteld wat er in mijn hoofd gebeurde.
Schamen voor het feit dat ik anders bedraad ben: nooit, anders is anders niet slechter.

Zelfde geldt voor jou. Er is je vanalles overkomen waardoor je bedrading is aangepast. En jij gaat ook leren goed voor jezelf te zorgen, te beginnen met de komende opname. Nu nog de tijd tot opname doorkomen en als je vrienden of familie geen afzegging kunnen accepteren dan zijn het geen goede vrienden en hebben ze niet het beste met JOU voor. Maar zeg vooral af als jij dat nodig hebt. Je bent zelf het belangrijkste voor jou welzijn.

PrizeHeron68

PrizeHeron68

02-03-2024 om 10:27

knap dat je dat kan. Ik hoop dat ook te leren. Ik leer een beetje langzaam wat ik wel en niet wil, maar de enige manier om rust te hebben is het goed te doen. En daardoor is het niet doen misschien goed voor me maar ook fout. Want dan doe ik het niet goed. En dat is m’n leidraad. Als je zelf niet weet wat goed is is de ander de enige op wie je af kan gaan. Dus thuis blijven vandaag is goed en fout voor mezelf maar gaan ook. En enkele reis 3u maar het gevoel dat ik heb als ik geweest ben is het enige goede. Dus ingewikkeld. Dankjewel voor je advies. Hoop dat ik dit ook leer. Iig niet te lang blijven vandaag

kleine stapjes meer kun je niet doen. Je hebt deze week al een hele grote stap gezet. 1 daarvan is voor nu even genoeg.  Er komen er nog meer maar niet vandaag.
Laat dan niet te lang blijven het stapje van vandaag zijn. 
Of misschien is de dag uberhaubt doorkomen je stapje van vandaag. 

Onlyhuman schreef op 02-03-2024 om 10:27:

knap dat je dat kan. Ik hoop dat ook te leren. Ik leer een beetje langzaam wat ik wel en niet wil, maar de enige manier om rust te hebben is het goed te doen. En daardoor is het niet doen misschien goed voor me maar ook fout. Want dan doe ik het niet goed. En dat is m’n leidraad. Als je zelf niet weet wat goed is is de ander de enige op wie je af kan gaan. Dus thuis blijven vandaag is goed en fout voor mezelf maar gaan ook. En enkele reis 3u maar het gevoel dat ik heb als ik geweest ben is het enige goede. Dus ingewikkeld. Dankjewel voor je advies. Hoop dat ik dit ook leer. Iig niet te lang blijven vandaag

En als ik nou zeg tegen je dat je het fout doet als je wel gaat. Naar wie luister je dan? Naar mij of naar degene die je heeft uitgenodigd? En heb je ze wel verteld hoeveel moeite het jou kost om te gaan nu?

Er zijn altijd mensen met meningen, die vinden soms tegenstrijdige dingen van wat jij doet. Doe je het goed in de ogen van de één, heeft een ander er wel wat op aan te merken. Daarom is het belangrijk om voor jezelf te kiezen. En dan blijven vanzelf de mensen in je leven over die dat goedkeuren. Echt waar. 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

02-03-2024 om 14:31

Dat scheelt dat niet alles nu hoeft te veranderen. Is even nog moeilijker als anders. Alsof ik koste wat kost goed wil doen. Omdat zoveel niet goed is. 
En op dit moment naar m’n eigen gevoel. Ik doe heel veel fout dus heb het nodig dat iets duidelijk goed is. Maar voel me slecht nu. Heel erg van de wereld. Moe beverig. Maar mensen willen dat ik mee terugrij want dan kunnen we 19 u weg met z’n allen en hoef ik niet dure treinreis te doen en 4 uur reizen. Maar ik voel me zo niet thuis hier. En ik kan niet leuk meedoen. Dus voel me heel naar. Geen ruimte om hier te delen hoe ik me echt voel

PrizeHeron68

PrizeHeron68

02-03-2024 om 14:47

ik wil echt heel graag weg. Maar iedereen hier vindt dat onzin omdat al ik mee terugrij ik bijna net zo snel thuis ben en goedkoper en met eten. Maar ik ben zo moe van leuk doen. En lukt me niet eens leuk doen 

PrizeHeron68

PrizeHeron68

02-03-2024 om 14:47

voel me super beverig en trillerig en doodmoe 

Wat naar dat mensen om je heen niet zien hoe slecht het met je gaat. Kun je daar niet even op bed gaan liggen of een wandeling maken? Dan kun je misschien even tot rust komen.

kun je gaan wandelen? Even uit de situatie, uit alle drukte en in de buitenlucht. Probeer dan bewust te ademen. 
Alleen 4 uur in het ov naar huis reizen is ook weer veel prikkels..
Ik gun je dat psycho-educatie voor je dierbaren onderdeel is van je behandeling straks. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.