Psyche en mentaal
lientje69
23-08-2023 om 16:57
Je goede daad van van vandaag
Ik had vandaag een goede dag daarin. Vanmorgen vroeg reed ik naar mijn werk en er liep een paard los. Alle auto's reden door..., ik ben gestopt, heb het paard meegenomen ( liep braaf achter me aan toen ik zei, kom maar) en de eigenaar gewaarschuwd. Deze was, uiteraard erg blij. Want voor hetzelfde geld werd het dier aangereden.
Vanmiddag bij een bewoner ook een goede daad verricht. Oude dame ( boven de 100) was haar beugeltje kwijt ( soort kunstgebitje) Overal gezocht, ze rommelt veel met papiertjes dus zelfs de vuilnisbak nagezocht. Gisteren was hij al weg. Collega's ook gezocht, niet te vinden.
Mevrouw kon daardoor bijna niet meer eten en was er erg verdrietig onder. Vanmiddag kreeg ik een ingeving. Onder de verwarming had vast nog niemand gekeken. En ja hoor, daar lag hij!
Bewoner zielsgelukkig.
Twee maal een goede daad verricht op één dag. Dus hier de vraag, wat is jouw goede daad van vandaag? ( of gisteren of vorige week )
ToetieToover
01-08-2026 om 18:48
Mick87 schreef op 01-08-2026 om 10:50:
Ik ben sinds begin dit jaar actief als afvalopruimer in mijn wijk. Wekelijks maak ik de straat schoon gewapend met zak en stok. Het geeft me een erg goed gevoel dat ik op deze manier iets bij kan dragen. Dus ga zo weer een klein uurtje aan de slag.
O wat goed zeg! Ik zie hier ook mensen lopen die dat doen, alleen passeer ik ze in de auto en kan ik niet vertellen hoezeer ik dat waardeer. Daarom bij deze mijn waardering aan jou: ik vind het heel goed dat je zoiets doet
, bedankt namens de natuur
Vf_Watervrouw
01-08-2026 om 22:59
Niet ik maar stadsgenoten:
- Bakjes water in het park voor de vogels
- Wekelijks of maandelijks (twee verschillende organisaties) afval rapen.
Wel ik maar stukje eigenbelang met huisontrommelen: oude buur blij gemaakt met diverse kleine spulletjes.
CreaBea
02-08-2026 om 09:35
CreaBea schreef op 24-08-2023 om 13:21:
Wat een heerlijk topic! Ik heb mij als DGD (Dagelijkse Goede Daad) voor 2023 gesteld dat ik iedere dag minimaal 1 stuks zwerfvuil opraap en in een vuilbak (thuis of onderweg) doe. Dit bevalt me zo goed dat ik dit ga blijven doen en dan in 2024 een nieuwe DGD erbij (kan ik hier mooi ideeën opdoen)
Als ik de geleegde kliko/otto ophaal neem ik, als ik een hand vrij heb, die van de buren ook mee en zet die bij hen aan de poort.
Ik neem altijd pakketjes aan voor buurtgenoten (ben vrijwel altijd thuis, de pakketbezorgers weten dit ook) En als ik betreffende buurtgenoot thuis zie komen breng ik het pakketje even aan de deur.
Ondertussen zijn we een paar jaar verder, ik raap nog steeds dagelijks een stuk zwerfvuil op en soms wel meer ook (heb nu ook zo'n grijper).
De geleegde afvalbakken van ons rijtje (4 stuks, soms 5) zet ik nog steeds allemaal bij de desbetreffende buren voor hun poort. En het leuke is: toen ik een keer laat thuis kwam stond onze bak ook voor onze poort. Het is 'besmettelijk' 
En de pakketbezorgers weten me nog steeds te vinden, met plezier neem ik voor de hele buurt hun pakjes aan (en breng ze soms zelf even naar hen toe als ze thuis komen)
Nieuw: vrijwilligerswerk. Ik sta op de lijst als financieel maatje (voor mensen die in de schulden dreigen te raken of er al in zitten) en als organizer/huishoud coach.
) En als ik betreffende buurtgenoot thuis zie komen breng ik het pakketje even aan de deur.