Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Inspirerende teksten of beelden

Welke teksten en/of beelden geven jou kracht, vind je inspirerend, maken je blij, vind je mooi of geven je steun?

De achtergrond van mijn vraag is dat ik op zoek ben naar inspiratie voor teksten en/of beelden om in tatoeages te verwerken. Ik heb een aantal littekens op mijn lichaam ten gevolge van geweld. Die littekens wil ik in de toekomst voor zover mogelijk laten bedekken met tatoeages. Met de tatoeages wil ik mezelf eraan herinneren dat mijn lichaam van mij is en sterk is. Dat is precies het tegenovergestelde van wat de littekens nu steeds bij me oproepen.

De reacties mogen alle kanten uit wat mij betreft, hoeven niet per se te passen bij de context van mijn vraag. Ik hou sowieso van mooie teksten en beelden en wie weet andere mensen ook! 


Piratenkoningin

Piratenkoningin

28-07-2021 om 19:24 Topicstarter

De mooie tekst waardoor ik op dit idee kwam, hoorde ik in Zomergasten van afgelopen zondag, een citaat van Hannah Gadsby:

"To be rendered powerless does not destroy your humanity. Your resilience is your humanity. The only people who lose their humanity are those who believe they have the right to render another human being powerless. They are the weak. To yield and not break, that is incredible strength."

Ik heb een aantal wijsheden die ik nog wel eens gebruik.
- Alles wat je aandacht geeft groeit.
- Je kan de ander niet veranderen, alleen jezelf.
- Wees je eigen leider.
- Uiteindelijk komt alles goed. En als het niet goed is, dan is het nog niet het eind. (John Lennon).

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

may your choices reflect your hopes, not your fears.

Neem het leven niet te serieus. Je overleeft het toch niet.

Don't take criticism from people you wouldn't take advice from.

dat klinkt heftig en ik vind je idee heel mooi en sterk 

”Never be ashamed of a scar. It simply means you were stronger than whatever tried to hurt you” 


  prachtige tatoeage! ook voor jou

You never know how strong you are, until being strong is the only choise you have.

Piratenkoningin

Piratenkoningin

28-07-2021 om 20:41 Topicstarter

Wat een mooie reacties, dank jullie wel! ♥️
Wat prachtig, jouw tatoeage. En wat een mooi idee ook de feniks, een krachtig symbolisch beeld.

ik kan nog geen plaatjes plakke, maar zag laatst deze op een kaartje:

It’s oké to be a glowstick. 
Sometimes you need to break before you shine. 

ik heb geen voorbeelden voor je maar hou er rekening mee dat woorden/tekst op littekenweefsel niet altijd goed leesbaar overkomt. Daarnaast loopt inkt altijd een beetje uit dus een tekst moet wat groter zodat het jaren later ook nog goed duidelijk is. Zo’n lap tekst als wat bovenaan staat als voorbeeld kan je dus niet zomaar overal kwijt. 
Succes en veel plezier met het uitdenken van wat je wil, betrek de tatoeëerder vroeg in het proces zodat hij/zij het mooiste resultaat kan adviseren.

ik krijg altijd een beetje jeuk van teksten zoals hierboven. Ik heb een grote tattoeage van een bloem in mijn zij maar die loopt niet door over een litteken van een operatie. De artiest die mijn tattoo heeft gezet gaf aan dat litteken weefsel big zo dynamisch is dat een tattoo daar heel snel lelijk wordt. Bespreek je idee in een goede tattoo studio en denk samen na over wat er kan worden getatoeëerd en hoe dat om je litteken(s) heen valt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.