Psyche en mentaal
lientje69
28-06-2025 om 02:38
Het grote pieker en schrijf het van je af topic
We hebben al een blij topic. Boos topic. Geërgerd topic.
Maar volgens mij nog geen piekertopic. ( zowel dan heb ik dat even gemist en mag deze gesloten )
Ik ben een piekeraar, zowel overdag als inde nacht. Momenteel ben ik wakker door brandend maagzuur en mijn hoofd begint wederom gelijk te malen.
Ergens heb ik gelezen dat het goed is om dingen van je af te schrijven zodat je het daarna los kunt laten. En in mijn geval: verder kunt slapen.
Dus:schrijf hier lekker je piekergedachten van je af! Wie weet helpt het!
lientje69
10-07-2025 om 20:55
Ik pieker me momenteel weer even suf. Weet niet wat wijs is, waar ik goed aan doe en vind het allemaal even niet meer leuk. Mijn hoofd maalt maar door en dingen maken me erg verdrietig. Ik doe op zo veel fronten mijn bedt maar lijk wel continue te kort te schieten of dingen juist niet goed te doen.
madee
10-07-2025 om 21:30
lientje69 schreef op 10-07-2025 om 20:55:
Ik pieker me momenteel weer even suf. Weet niet wat wijs is, waar ik goed aan doe en vind het allemaal even niet meer leuk. Mijn hoofd maalt maar door en dingen maken me erg verdrietig. Ik doe op zo veel fronten mijn bedt maar lijk wel continue te kort te schieten of dingen juist niet goed te doen.
Misschien moet je je hoofd even leegmaken, bijvoorbeeld met iets creatiefs of sportiefs. Of een leuke serie/film kijken, een bad nemen of douchen. En/of bespreek je piekers met iemand die de situatie kent en er misschien wel een andere visie op heeft en je daarmee kan helpen. Door te blijven malen, los je niets op en raak je alleen maar oververmoeid. Je weet nooit hoe een keuze of oplossing zal uitpakken, op een gegeven moment zul je toch een beslissing moeten nemen.
Sterkte!
Due-scimmie
10-07-2025 om 21:56
lientje69 schreef op 10-07-2025 om 20:55:
Zijn er ballen die je kan laten vallen om op andere meer te focussen?
SuzyQFive
10-07-2025 om 22:44
Misschien één ding tegelijk aanpakken Lientje? Lastig om álle ballen hoog te houden.
Begin met de kleine dingen waar wat makkelijker iets aan gedaan kan worden, dan hou je daarna alleen nog het grotere en ingewikkeldere over.
Zoals een beetje met lijstjes afstrepen.
lientje69
11-07-2025 om 14:07
SuzyQFive schreef op 10-07-2025 om 22:44:
Misschien één ding tegelijk aanpakken Lientje? Lastig om álle ballen hoog te houden.
Begin met de kleine dingen waar wat makkelijker iets aan gedaan kan worden, dan hou je daarna alleen nog het grotere en ingewikkeldere over.
Zoals een beetje met lijstjes afstrepen.
Voor mijn gevoel is alles momenteel even groot en ingewikkeld. Ik zit er gewoon weer even doorheendenk. Tranen blijven ook weer vloeien momenteel. Om " niks " ( uiteraard wel aanleiding toe maar dat zal ik ook wel weer tr groot maken )
lientje69
11-07-2025 om 21:56
Nog meer te piekeren. Zus zit in een nare scheiding en neemt domme beslissingen.
Kersje
12-07-2025 om 16:58
lientje69 schreef op 11-07-2025 om 21:56:
Nog meer te piekeren. Zus zit in een nare scheiding en neemt domme beslissingen.
Je kunt hierbij niet meer dan er ‘zijn’ voor je zus. Klinkt simpel, maar in de kern wel waar. Biedt haar een luisterend oor en geef advies, enkel als zij daar om vraagt! Deze zgn domme beslissingen zijn haar beslissingen en zij moet er zelf achterkomen dat deze ‘dom’ zijn/waren.
Je kunt niet de hele wereld op je schouders nemen Lientje 🌹
lientje69
12-07-2025 om 18:12
Weet ik kersje. Maar ze heeft al zoveel problemen, en dit gaat waarschijnlijk voor nog meer zorgen. Nichtje benaderde me al dat ze zich zorgen maakt. Maar dat haar moeder zegt ik ben geen 15 meer en maak dat zelf wel uit. Ik zie geheel waarom nichtje zich zorgen maakt, zie dezelfde toekomstproblemen. Maar kan haar denk ik er niet voor behoeden.
Kersje
12-07-2025 om 18:22
lientje69 schreef op 12-07-2025 om 18:12:
Weet ik kersje. Maar ze heeft al zoveel problemen, en dit gaat waarschijnlijk voor nog meer zorgen. Nichtje benaderde me al dat ze zich zorgen maakt. Maar dat haar moeder zegt ik ben geen 15 meer en maak dat zelf wel uit. Ik zie geheel waarom Nichtje zich zorgen maakt, zie dezelfde toekomstproblemen. Maar kan haar denk ik er niet voor behoeden.
Ik begrijp je zorgen, maar je kunt je zusje helaas niet voor alle problemen behoeden, zij zal deze zelf moeten doorvoelen helaas. Nogmaals, wees er voor haar en voor je nichtje, dat is al heel erg oké….
lientje69
10-10-2025 om 08:50
Niemand heeft wat te piekeren zie ik. Dat is dan weer wel fijn. Met mj gaat het wat minder. Veel pijn de laatste tijd ( ben chronisch pijnpatiënt ). Bloedwaarden waren niet goed. Bloeddruk te hoog. Afvallen lijkt me maar niet te lukken. Emotioneel ben ik lek. Kortom. Ik pieker me suf. Zus moet per eind dit jaar haar tijdelijke huis uit. En kan geen woonruimte vinden. Met mijn man gaat het ook niet goed. Met als gevolg nog meer spanningen in huis.
En mijn werk , daar voel ik me nog steeds niet helemaal thuis . Ik weet gewoon ff niet wat ik momenteel met alles aan moet.
Mick87
15-10-2025 om 11:17
ik heb een dagboek waar ik iedere dag m'n gedachten van me af schrijf. Dat helpt heel goed.
lientje69
15-10-2025 om 16:34
Ik ben bang als ik moet hoesten. Zondag een heftige hoestbui gehad met als gevolg een hersenbloeding. Nu lig ik in het ziekenhuis. En elke keer als ik moet hoesten schiet ik in de paniekstand. 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.