Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Headspace betaald account

Is er iemand die een betaald headspace-account heeft genomen? 
Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Wat levert het jou op, vanaf hoeveel dagen/weken leverde het je wat op en hoe vaak/lang luister je dagelijks?

Ik ben nieuwsgierig!


Ik heb het nu voor het tweede jaar. Doe het de laatste maanden eigenlijk te weinig. Stom want vind het wel fijn.

Deed het eerst dagelijks voor ik ging slapen, soms maar 5 minuten maar meestal 10.

Namensgebruikersnaam

Namensgebruikersnaam

04-12-2021 om 19:43 Topicstarter

Dolfje, wat bracht het jou?

Het zorgt ervoor dat ik mijn ademhaling onder controle krijg en als ik het regelmatig doe lijkt het alsof ik beter ( nou ja minder slecht) slaap en makkelijker uit piekermodus kom. Maar het stomme is dat ik nu al ff niet lekker in mijn vel zit en het juist zou moeten doen maar het niet doe. Tenminste niet dagelijks meestal maar 1/2 keer per week nu.

als ik regelmatig mediteer sta ik steviger in mijn schoenen. Ik laat me minder snel van de wijs brengen door de hectiek van alledag en laat me minder mmeeslepen door mijn gedachtes. Ben rustiger.
Heb al jaren een betaald account bij headspace. Toen kon je nog voor 1x een bedrag levenslang lid worden. Geen idee of dat nog kan.

ik heb het nu drie jaar. Er zijn periodes waarin ik het meer en minder gebruik. Op dit moment gebruik ik de app weer dagelijks. Wat het mij oplevert:

  • Ondersteuning tijdens het mediteren.
  • De sleepcast helpen mij in slaap vallen als ik een druk hoofd heb of als ik midden in de nacht wakker word. 
  • Afgelopen jaar ben ik begonnen met headspace 365. Ik ben nu bij de discoveryseries en ik merk dat er nu ineens weer kwartjes beginnen te vallen over mindfulness.
  • Rustiger hoofd: minder over-denken
  • Dat ik meer in overgave kan gaan. 
  • Helpt me rustiger te worden na een drukke dag. 
  • Meer uit m’n hoofd en meer in m’n lijf. 
Namensgebruikersnaam

Namensgebruikersnaam

04-12-2021 om 21:49 Topicstarter

ik hoop hetzelfde resultaat te bereiken als jullie door de betaalde app te nemen. Ik kijk eens rond of dat nog kan, levenslang. Tot dusver alleen maandelijks of jaar-abbo gezien

Ik heb een hele tijd maandelijks betaald. In tijden dat ik het eigenlijk echt nodig had, deed ik het te weinig. Het maakt me als bamboe: ik veer mee in het leven in plaats van te breken.
Ik gebruik nu verschillende apps door elkaar en de gratis app van headspace. Ik hou echt van de stem van Andy.

Mijn man vindt de stem van Andy echt verschrikkelijk, hij snapt niet dat ik daarnaar kan luisteren 

Dolfje schreef op 04-12-2021 om 22:01:

Mijn man vindt de stem van Andy echt verschrikkelijk, hij snapt niet dat ik daarnaar kan luisteren

O echt? Ik vind zijn Engels zó mooi! Prachtige uitspraak. Ik heb ook een app met Australisch accent, dat trek ik toch wat minder goed.

Namensgebruikersnaam schreef op 04-12-2021 om 21:49:

ik hoop hetzelfde resultaat te bereiken als jullie door de betaalde app te nemen. Ik kijk eens rond of dat nog kan, levenslang. Tot dusver alleen maandelijks of jaar-abbo gezien

Dat was ook heel in het begin. Nu zullen ze wel zo slim zijn om dat niet meer te doen.

Namensgebruikersnaam

Namensgebruikersnaam

04-12-2021 om 22:17 Topicstarter

ik wil ook bamboe zijn 

Dolfje schreef op 04-12-2021 om 22:01:

Mijn man vindt de stem van Andy echt verschrikkelijk, hij snapt niet dat ik daarnaar kan luisteren

Ik heb toevallig vanmorgen met Netflix een meditatie van Headspace gedaan, maar ik trek die stem van die Andy ook heel slecht merk ik. Is alles op Headspace dan van hem, of zijn er ook andere opties?

Rondstruiner schreef op 05-12-2021 om 10:19:

[..]

Ik heb toevallig vanmorgen met Netflix een meditatie van Headspace gedaan, maar ik trek die stem van die Andy ook heel slecht merk ik. Is alles op Headspace dan van hem, of zijn er ook andere opties?

Er zijn verschillende stemmen, ook van vrouwen.

Namensgebruikersnaam

Namensgebruikersnaam

05-12-2021 om 15:44 Topicstarter

ik heb een kortingscode gevonden waarmee ik de helft betaal van een jaar-abbo. Ik denk dat ik deze ga aanschaffen. 

Mochten er meer mensen zijn met Headspace-ervaringen, deel deze gerust. Misschien zijn er meer mensen die op zoek zijn naar ervaringen en die er iets  van opsteken. Ik zal over een tijdje delen welk positief effect ik ervan heb ondervonden. 

Een levenslange Abbo kwam ik nergens meer tegen helaas

Ik ben trouwens wel helemaal weg van de stem van Andy puddicombe  . Normaal heb ik last van alle zweverige stemmen of het speeksel van de spreker dat klakt 

MindlessCamel53

MindlessCamel53

06-12-2021 om 12:48

Ik heb geen ervaring met Headspace, wel met Meditation Moments. Alle meditaties zijn in het Nederlands, dat werkt voor mij beter. Ik ben vooral fan van de slaapmeditaties en binaural muziek. Die muziek werkt echt heerlijk rustgevend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.