Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-07-2021 om 10:24

Gulle acties en positieve verbaasmomenten

Naar aanleiding van het Gierige acties-topic, hier de tegenhanger. Gewoon omdat het zo lekker voelt.

Deel hier je ervaringen over anderen (of jezelf) die bijzonder gul zijn. Of acties waardoor je positief verrast werd. 


QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

20-07-2021 om 10:28

Ik ben chronisch ziek thuis. Geen werkgever meer. En krijg toch al diverse jaren een kerstpakket. Dochter van mijn zus maakt er dan eentje voor mij. Ze is een jonge meid en heel attent. Ze krijgt altijd een luxe pakket van haar werk. Ze vindt niet alles lekker. Die producten doet ze in een doos, samen met nog extra spullen waarvan ze weet dat ik het lekker vind. Echt speciaal voor mij samengesteld dus. En ik ben altijd zo blij als een kind bij het uitpakken!

Ik kreeg gisteren een nieuwe telefoon van mijn beste vriendin. Ik had al wel laten vallen dat ik 'm misschien wel wilde overkopen (zij kreeg een nieuwe bij een abbo), maar ze zijn tweedehands nogal duur en die kosten komen me nu niet uit en op MP ofzo kan ze er veel meer aan verdienen. Toen zei ze dat ik 'm wel gewoon mocht hebben. 

Laatst zegde mijn sportleraar op het laatste moment de les af. Kan een keer gebeuren toch. Hij bood me een gratis extra les aan

Met de Eurostar naar Londen gegaan en daarna direct door met British Railways. Bij eindstation zag ik er blijkbaar vermoeid uit en een wildvreemde regelde een taxi inclusief 10 pond om het te betalen.  Later heb ik met het wisselgeld een wildvreemde kunnen helpen.

Ik ben nu ruim 14 weken zwanger van een tweeling. Onze omgeving komt al met van alles aan om te gebruiken, van autostoeltjes tot boxen en allerlei andere handige dingetjes. Mijn schoonzus gaat helemaal los op de naaimachine en maakt de mooiste dingen voor de baby's. 

Ik stond eens na middernacht bij een tankstation in België met een volle tank toen ik erachter kwam dat mijn pinpas het niet deed. Ik was aan de telefoon met mijn moeder om te overleggen hoe ik dit kon oplossen toen een andere automobilist vroeg of ik geen geld had, me spontaan 10 euro gaf en doorliep voor ik kon reageren. 

Bij mij bood iemand in de winkel aan mijn zware boodschappentas te dragen. Ik was wat aan het klungelen met die tas omdat ik tegelijkertijd iets in mijn handtasje wilde stoppen. Ik was heel verbaasd dat diegene dat zomaar aanbood en heb vriendelijk bedankt voor het aanbod. 

Ooit toen de treintaxi nog bestond - voor laag bedrag vervoer naar het dichtstbijzijnde station -  en deze service bleek net niet te reiken tot waar ik me bevond. In overleg met andere bezoekers of een gewone taxi dan met mij via de pinautomaat zou willen rijden en proberen in te schatten wat ik dan moest pinnen. 20 gulden dacht men, maar uiteraard had niemand ervaring met langs pinautomaat laten rijden.  Kwam organisator van het evenement ineens met 50 gulden aanzetten. Dat ik dat dan wel weer terug kon overmaken later die week. Ik kende het rekeningnummer vanwege evenement en de organisator kon mijn naam kennen, maar ik was met stomheid geslagen.

Andere keer: Taxichauffeur wist de route niet precies dus zette de meter stil om het stratenboek te bekijken. Meter niet meer aangezet.  (ooit toen zelfs tomtom nauwelijks ingeburgerd was)

Gouden mandje gezocht:

  1. Potentiele baasje rijdt het hele land door om kat te komen bekijken.
  2. Oude eigenaar komt kattebeest persoonlijk brengen met diverse toebehoren.

(twee verschillende dieren, kwamen beiden goed terecht op de nieuwe stek)

Belklo schreef op 20-07-2021 om 12:08:

Ik stond eens na middernacht bij een tankstation in België met een volle tank toen ik erachter kwam dat mijn pinpas het niet deed. Ik was aan de telefoon met mijn moeder om te overleggen hoe ik dit kon oplossen toen een andere automobilist vroeg of ik geen geld had, me spontaan 10 euro gaf en doorliep voor ik kon reageren.

Leuk! Zo kreeg een (toen nog minderjarig) familielid van me, toen hij er bij de kaartautomaat op het station achterkwam dat hij zijn pinpas was vergeten, het bedrag voor het kaartje spontaan aangeboden door een voorbijganger die hem zag stuntelen. Familielid vroeg om zijn gegevens, zodat hij het geld terug zou kunnen betalen, maar daar wilde de voorbijganger niets van weten. Heerlijk dat zulke dingen ook gewoon nog gebeuren.

Toen ik mijn pinpas vergeten was en de caissiere het voor wilde schieten. Ik mocht het geld op een later tijdstip aan haar teruggeven. Zó vriendelijk vond ik dat. 

Wat een leuk topic!  

Sinds dat ik ben getrouwd heb ik een hele speciale band met het nichtje van mijn man. Vorig jaar kwam ze met moederdag met een beeldje van een engel, omdat ik haar engel ben. Ze had het van haar eigen centjes gekocht. Ik werd zo emotioneel en vond dat echt heel lief. 

Toen ik flauwviel op het schoolplein en een andere moeder aanbood die middag op mijn kinderen te passen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

20-07-2021 om 12:39

Ik was vergeten dat mijn budgethouder een zorgbonus had aangevraagd. Opeens stond al dat geld op mijn rekening terwijl ik er niet op gerekend had. Heb het doorgestort naar de dierenambulance in deze regio.

Sinds ik thuis zit met long covid, regelmatig lieve kaartjes van mijn werk.

Ik was met mijn twee peuters op een lokatie. Mijn dochter werd ziek en spuugde alles onder, de stoel, de vloer, zichzelf én mij. Terwijl ik mijn kind en mezelf schoonmaakte op het toilet heeft een mij onbekende andere moeder de stoel en de vloer helemaal schoongemaakt.

Ze was klaar én weg toen ik uit het toilet kwam en aan de stoel en vloer wilde beginnen. Ik heb haar dus niet kunnen bedanken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.