Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Ervaar jij sociale druk?

Voel jij je verplicht om dingen (niet) te doen vanwege maatschappelijke verwachtingen? Zo ja, op welk gebied? Vaccineren, trouwen, kinderen krijgen, etc.? 

Als iemand van eind twintig voel ik soms wel dat men verwacht dat ik een serieuze relatie krijg en ga settelen. 


Helemaal eens met jou watertoren. Super bot.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

08-08-2021 om 17:54

watertoren schreef op 08-08-2021 om 17:46:

[..]

Tja, veel mannen denken gelijk aan seks. Daarom wist ik gewoon dat het niet anders kon dan dat dit door een man geschreven werd en ik had nog gelijk ook. Ik vind het wel een botte opmerking.

Dan bij deze mijn excuses voor de opmerking.

Maar ik heb van het Viva Forum een beetje de indruk gekregen dat er tegenwoordig massa's vrouwen zijn die geen relatie meer willen maar wel behoefte hebben aan sex.

Dat met seks snap ik ook niet. Heb nu al een hele tijd geen seks. Ik mis het totaal niet. Vind het wel makkelijk eigenlijk. Geen gedoe meer om mijn periode bij te houden want 0% kans op zwangerschap  

Suish schreef op 08-08-2021 om 17:55:

Dat met seks snap ik ook niet. Heb nu al een hele tijd geen seks. Ik mis het totaal niet. Vind het wel makkelijk eigenlijk. Geen gedoe meer om mijn periode bij te houden want 0% kans op zwangerschap

En je kunt ook de seks wel missen maar gewoon geen zin hebben in een ONS

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

08-08-2021 om 18:11

Ik denk dat het makkelijk is om zonder sex te leven als je weet dat je het ieder moment gemakkelijk kunt krijgen.

BeertjeColargol schreef op 08-08-2021 om 17:54:

[..]

Dan bij deze mijn excuses voor de opmerking.

Maar ik heb van het Viva Forum een beetje de indruk gekregen dat er tegenwoordig massa's vrouwen zijn die geen relatie meer willen maar wel behoefte hebben aan sex.

Nou die excuses zijn wel heel erg op z'n plaats. Wat een ongelofelijk botte en stigmatiserende opmerking maak je richting Watertoren.

BeertjeColargol schreef op 08-08-2021 om 18:11:

Ik denk dat het makkelijk is om zonder sex te leven als je weet dat je het ieder moment gemakkelijk kunt krijgen.

Misschien dat dat wel mee speelt en excuses aanvaard. 

Om seks met iemand te kunnen hebben moet ik iemand wel aantrekkelijk vinden. Ik ben me er zeer van bewust dat ik vroeger ook mooier was dan nu maar ik vind weinig mannen van mijn leeftijd (56) nog aantrekkelijk. Dat speelt er ook in mee dat ik geen seks meer hoef.

alsof het leven om sex gaat…. Dan mis je wel een hel hoop andere dingen 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

08-08-2021 om 20:41

Wie heeft hier ooit beweerd dat het leven alleen om sex gaat?

BeertjeColargol schreef op 08-08-2021 om 20:41:

Wie heeft hier ooit beweerd dat het leven alleen om sex gaat?

BeertjeColargol schreef op 08-08-2021 om 18:11:

Ik denk dat het makkelijk is om zonder sex te leven als je weet dat je het ieder moment gemakkelijk kunt krijgen.


Jijzelf…. 

Ik heb de knoop doorgehakt (om even terug te komen op de maatschappelijke druk).
Ik heb laten weten dat we onze verjaardagen uitsluitend nog vieren met kinderen en kleinkinderen.
Heerlijk, ik voel nu al druk wegvallen. De reacties waren eigenlijk gewoon positief of neutraal 

Herfstappeltaart schreef op 09-08-2021 om 09:03:

Ik heb de knoop doorgehakt (om even terug te komen op de maatschappelijke druk).
Ik heb laten weten dat we onze verjaardagen uitsluitend nog vieren met kinderen en kleinkinderen.
Heerlijk, ik voel nu al druk wegvallen. De reacties waren eigenlijk gewoon positief of neutraal

Fijn dat je die stap hebt genomen. En zeker als de reacties positief zijn.

Zusterclivia schreef op 09-08-2021 om 09:20:

[..]

Fijn dat je die stap hebt genomen. En zeker als de reacties positief zijn.

Ik heb eigenlijk het idee dat heel veel mensen alle verjaardagen waar ze heen moeten een beetje als verplichting voelen maar niemand durft het te zeggen. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Overigens blijf ik wel gaan als ik uitgenodigd word. Dat weigeren vind ik zelf te bot en niet oké.

Herfstappeltaart schreef op 09-08-2021 om 09:03:

Ik heb de knoop doorgehakt (om even terug te komen op de maatschappelijke druk).
Ik heb laten weten dat we onze verjaardagen uitsluitend nog vieren met kinderen en kleinkinderen.
Heerlijk, ik voel nu al druk wegvallen. De reacties waren eigenlijk gewoon positief of neutraal

Goed gedaan! 

In mijn kring vinden we verjaardagen vieren wel leuk. Daarom heb ik nu veel "inhaalverjaardagen" omdat mensen het door corona niet uitgebreid konden vieren. Dat zou je niet doen als het eigenlijk niet leuk vind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.