Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Denk jij weleens aan niks?

Mijn man zei altijd dat hij vaak aan niks, of gewoon niets denkt.  Ik vond dat altijd heel bijzonder maar dacht ligt aan hem

nu had ik het er met mijn 12 jarige dochter over en ik vroeg eens, waar denk je aan? Ze zat naast me in de auto. En ook die zei ‘niks’.   Maar hoe dan?!   Ik kan nooit ‘niks’ denken.   Zij vroeg me hoe ik dan in slaap viel? Nouja door aan leuke dingen te denken (en soms ben je aan het piekeren over zorgen). Zij zei door aan ‘niks’ te denken.        Kunnen mensen echt aan niks denken??

Peiling

Denk jij weleens aan niets?
99 stemmen
24%
76%

Ik hoor precies hetzelfde als ik het mijn man vraag. En ik kan me daar weinig bij voorstellen. Ik heb meer de indruk dat hij niet wil zeggen waar hij aan denkt.  En dat hoeft ook niet. 

Ik denk altijd maar zal dat niet altijd willen delen. 

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-11-2021 om 10:26

Ik vind het zelfs een beangstigend idee, hoe werkt dat dan in hun hoofden?! Zal het mijn man en kinderen eens vragen.

Ik snap het ook niet en denk ook nooit niks. Er spookt altijd wel iets door mijn hoofd.

Ik zou willen dat ik " aan niks "  kon denken .....

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

13-11-2021 om 10:32

volgens mij denk ik nooit aan "niets ", ook niet tijdens het mediteren. 

Ik zal het de puber des huizes eens vragen. 

Natuurlijk denken ze niet echt aan niets. Ze willen het niet zeggen, of het zijn gewoon van die afdwalende gedachten die je hebt als je ineens de regendruppels op het raam volgt. Ik mis vaak hele delen van gesprekken. Dan blijf ik bij voorbeeld bij een woord hangen, en bedenk dan bijv dat dat een heel onlogische gedachte is, of een raar woord, of hé is dat nou een spin of een stofpluisje, of oh ik moet niet vergeten koffie te halen, etc.

ja als ik mediteer, zijn er heel weinig gedachten en kom ik in een soort ruimte terecht waar niet denken ook heel lekker is. Soms is dat ook buiten meditatie

Dan denk je niet. 

Nope, mijn denken staat altijd aan. Nou ja, misschien niet als ik slaap.

even denken.... 

Wollstonecraft schreef op 13-11-2021 om 11:08:

Nope, mijn denken staat altijd aan. Nou ja, misschien niet als ik slaap.

Ook dan denk je in de vorm van dromen.
Dromen die je de ene dag nog helemaal weet en andere dagen dat je er niets meer van kan terughalen.

absor

absor

13-11-2021 om 11:23 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 13-11-2021 om 10:56:

Natuurlijk denken ze niet echt aan niets. Ze willen het niet zeggen, of het zijn gewoon van die afdwalende gedachten die je hebt als je ineens de regendruppels op het raam volgt. Ik mis vaak hele delen van gesprekken. Dan blijf ik bij voorbeeld bij een woord hangen, en bedenk dan bijv dat dat een heel onlogische gedachte is, of een raar woord, of hé is dat nou een spin of een stofpluisje, of oh ik moet niet vergeten koffie te halen, etc.

Nou ik kan me ook niet voorstellen dat je aan niks kan denken maar ja, ik kan het niet voor een ander invullen. Mijn dochter  kon zich weer niet voorstellen dat ik altijd wel aan iets denk.  

BrightEchidna89

BrightEchidna89

13-11-2021 om 11:26

Tijdens meditatie, of gewoon tijdens dagdromen waarbij de gedachten wegfladderen en er weinig concreets overblijft. 

Mijn hoofd staat nooit stil. Gedachtes vliegen continu van de hak op de tak, wat lijkt het mij heerlijk om eens aan niks te denken 

Aan echt niets  denken heb ik niet vaak, ik heb nog wel eens dat ik dan niets concreets denk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.