Psyche en mentaal
Hanna-84
06-08-2025 om 20:33
Dagboek?
Heyyy
Ik wil proberen op te schrijven wat me bezighoudt wat me dwars zit en Nouja al mijn zaken waar ik mee worstel en me al lange tijd erg down over voel. De dingen waar ik niet elke keer meer over mag klagen maar het van me af schrijf om me misschien beter te voelen en me met de tijd ook kan terug kijken of het inderdaad helpt. Mijn ideeën die in me op komen kan opschrijven en het dan misschien ook meer na kan streven. Het is me ooit door een psycholoog geadviseerd. Nooit gedaan maar voel me nog steeds vaak somber ondanks alles wat ik geprobeerd heb. Heeft iemand ervaring welke dagboek app fijn is? Of is schrijven fijner? Ik wil iets dat echt anoniem is want wil niet dat m’n kinderen mijn gevoelens ooit ergens vinden en inlezen kunnen. Misschien werkt het wel niet maar het proberen waard?
Kaaaaaaaatje
06-08-2025 om 21:46
Ik heb een beschermt word document op mijn laptop (dus met extra wachtwoord) en ik heb een boekje, afhankelijk van de omstandigheden schrijf ik in 1 van de 2.
Maar ga terug naar de huisarts als je nog steeds somber bent, je verdient meer hulp.
Waterfles
07-08-2025 om 00:19
Ja zeker doen!
Ik vind zelf schrijven erg prettig, ik voel me dan meer verbonden met de woorden.
Je moet even kijken wat jou het meest aanspreekt, digitaal of op papier. Je kunt ook beide doen, eerst op papier wanneer je vanuit impuls schrijft en later digitaal, in een file. Dan zou je het papier kunnen versnipperen, verbranden.
En met digitale vorm inderdaad een file aanmaken met wachtwoord.
Een dagboek app ken ik niet.
rionyriony
07-08-2025 om 06:46
Met een app weet je zeker dat je teksten bij de maker van de app terechtkomen die geld maakt door je data te verkopen. Wat niet wil zeggen dat ze geïnteresseerd zijn in het feit dat je een barstende hoofdpijn hebt, dat je teleurgesteld ben in je vriendin en dat je ficus het goed doet. Het gaat om data om een profiel van te maken.
Als je je laptop voorheen niet op privacy ingesteld hebt (de meesten zullen niet weten dat je dat moet doen) zijn je berichten ook niet echt geheim. Ik denk dat ze ook in de uiterste privacymodus niet geheim zijn. Ik zou niet weten hoe ze dat kunnen afdwingen.
Het beste is dus een oude tablet daarvoor te gebruiken met een ijzersterk toegangswachtwoord zonder toegang tot het internet. Houd hem voor precies de helft opgeladen, en zet hem elke keer helemaal uit. Dan blijft je accu het vele jaren goed doen.
Je kan gewoon een tekstverwerkertje daarvoor gebruiken.
Verbinding dus eerst deleten in je Instellingen voordat je iets intikt.
Evaluna
07-08-2025 om 07:59
Ik heb de app day one. Daar kon ik een pincode op aanmaken.
Geloof niet dat ik er gegevens op heb hoeven achterlaten en het is gratis.
De kinderen zullen toch niet alles op alles zetten om zoiets te hacken?
Een boekje vind ik gevoeliger inderdaad en de telefoon met app is eerder bij de hand.
Niet je vraag, maar soms klaag ik even lekker tegen chatgpt. Die is mijn geklaag nooit zat en is altijd heel begripvol
Als je echt zware problemen hebt, achterdocht of psychose gevoelig dan zou ik daar niet aan beginnen.
De huisarts of POH zou ik ook zeker inschakelen als je somber bent.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.