Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Cadeau moeder

Zet het even onder psyche, want ik zoek iets om mijn moeder een hart onder de riem te steken. Ze heeft het door omstandigheden zwaar nu. Ze heeft een familiaire crisis die haar veel tijd en energie kost. Ik heb aangeboden te komen helpen, maar dat wil ze niet, dus wil ik graag van afstand een bijdrage leveren. 

Ik heb gekeken naar een boerschappenpakket, zodat ze zich niet bezig hoeft te houden met de boodschappen, maar ja, dan moet ze nog wel alles zelf koken. 
Een Rituals pakket lijkt ook leuk, maar ik weet niet of ze tijd heeft om daar echt gebruik van te maken. 
Restaurants in de buurt zijn er niet zoveel, bezorgen veelal niet en ik weet ook niet wanneer ze wel of niet thuis is om te eten.

Waar zouden jullie iets aan hebben in drukke, stressvolle tijden?

Toevoeging: ik woon niet in de buurt, dus kan niet zelf zomaar langs komen. Gaat dus echt om zaken die bezorgd kunnen worden


Kan je zelf niet voor een aantal dagen of een week ofzo koken en het vervolgens bij haar invriezen zodat ze iedere dag een portie uit de vriezer kan halen en het alleen maar warm hoeft te maken? 

Ga een weekend zelf langs en ga wat leuks doen samen en uit eten. Denk dat de meeste mensen meer opknappen van persoonlijke aandacht dan van alle kadootjes die je kunt sturen. 

Ik zou een vriezer met gezonde maaltijden regelen.

Die kun je zelf koken, maar er zijn genoeg cateringbedrijven die zoiets ook aanbieden. En dan hoeft het niet bij haar in de buurt te zijn, bezorgen bij jou en dat jij het invriest kan natuurlijk ook.

MoederBarberin

MoederBarberin

15-08-2021 om 15:38 Topicstarter

redbulletje schreef op 15-08-2021 om 14:39:

Ga een weekend zelf langs en ga wat leuks doen samen en uit eten. Denk dat de meeste mensen meer opknappen van persoonlijke aandacht dan van alle kadootjes die je kunt sturen.

Normaliter zou ik je gelijk geven, maar op dit moment is er simpelweg geen tijd om iets samen te doen, hoe fijn dat ook zou zijn. Heb ook aangeboden om langs te komen om huishouden en koken uit handen te nemen en dat ze niet op me hoeft te letten als ik er ben, maar mijn moeder is een gastvrouw in hart en nieren en ze geeft aan toch het gevoel te hebben zich aan te moeten passen en voor míj te zorgen als ik er ben. Dat is iets dat ze niet uit kan zetten en vergroot dus enkel de druk

Ik ga eens kijken naar een cateringservice in de buurt, Amaranth. Daar was ik niet opgekomen. Dank

Als je echt aan maaltijden denkt misschien anders even kijken bij crisp of ohmyguts? Dan krijg je zaken die niet zo ongezond zijn

MoederBarberin schreef op 15-08-2021 om 15:38:

[..]

Normaliter zou ik je gelijk geven, maar op dit moment is er simpelweg geen tijd om iets samen te doen, hoe fijn dat ook zou zijn. Heb ook aangeboden om langs te komen om huishouden en koken uit handen te nemen en dat ze niet op me hoeft te letten als ik er ben, maar mijn moeder is een gastvrouw in hart en nieren en ze geeft aan toch het gevoel te hebben zich aan te moeten passen en voor míj te zorgen als ik er ben. Dat is iets dat ze niet uit kan zetten en vergroot dus enkel de druk

Ik ga eens kijken naar een cateringservice in de buurt, Amaranth. Daar was ik niet opgekomen. Dank

Samen een weekendje weg zodat ze thuis even niets hoeft? 

Lief dat je zoiets wil doen. 

Ik denk dat maaltijden misschien fijner zijn dan boodschappen alleen, tenzij je moeder graag zelf kookt. Maar het mooiste is je moeder direct te vragen waar zij mee geholpen is. Wie weet is dat iets wat je zelf nog niet had bedacht. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

15-08-2021 om 16:35

Heel simpel: houd ze van brownies? Kun je een heel leuk pakket van bestellen met een mooie boodschap erbij. 
Pas op hoor ze zijn echt heel lekker! 

MoederBarberin

MoederBarberin

15-08-2021 om 16:42 Topicstarter

anijsblokje schreef op 15-08-2021 om 16:13:

Lief dat je zoiets wil doen.

Ik denk dat maaltijden misschien fijner zijn dan boodschappen alleen, tenzij je moeder graag zelf kookt. Maar het mooiste is je moeder direct te vragen waar zij mee geholpen is. Wie weet is dat iets wat je zelf nog niet had bedacht.

Ja, daarom twijfelde ik ook over boerschappen. Leuk pakket, maar het moet nog wel in elkaar geflanst worden. Ik vraag dagelijks wat ze nodig heeft, maar hulp vragen zit niet in haar aard. 

Er zijn maaltijdservices. Dan krijg je een keer per week een doos met diepvriesmaaltijden thuis bezorgd. Voordeel daarvan is dat je het in de magnetron mikt en na een kwartier kun je eten.
Dat had ik moeten doen toen mijn moeder in het hospice lag. Ik was daar vaak tot laat en ging dan moe en hongerig maar door de MacDrive. Het zou heerlijk zijn geweest als in de tijd dat ik douchte een maaltijd warm werd in de magnetron.
Lief van je dat je je moeder zo wil steunen. Dat kan ze gebruiken.

MoederBarberin

MoederBarberin

15-08-2021 om 17:49 Topicstarter

Heidi-Forumbeheer schreef op 15-08-2021 om 17:42:

Er zijn maaltijdservices. Dan krijg je een keer per week een doos met diepvriesmaaltijden thuis bezorgd. Voordeel daarvan is dat je het in de magnetron mikt en na een kwartier kun je eten.
Dat had ik moeten doen toen mijn moeder in het hospice lag. Ik was daar vaak tot laat en ging dan moe en hongerig maar door de MacDrive. Het zou heerlijk zijn geweest als in de tijd dat ik douchte een maaltijd warm werd in de magnetron.
Lief van je dat je je moeder zo wil steunen. Dat kan ze gebruiken.

Oh, dit is precies wat ik nodig heb. Ga meteen googlen. Dank je!

Graag gedaan

je kan ook nog een schoonmaakster regelen voor bij haar thuis. Bijvoorbeeld helpling of via via.

Misschien toch zelf langsgaan met een pakket boodschappen en maaltijden. Je moeder wil het niet, dat is moeders volgens mij eigen, dat ze hun kinderen niet willen belasten. Maar ze vindt het vast toch wel heel fijn om je even te zien en vast te houden, en het scheelt -als prettige bijkomstigheid- klauwen met geld als je zelf boodschappen doet en kookt in vergelijking met catering of maaltijdservice. Dat laatste heeft mijn grootmoeder trouwens, die vindt het niet te hachelen. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

15-08-2021 om 20:08

Waar heeft je moeder behoefte aan? Als ze geen energie/tijd heeft om te koken is Heidi's tip een hele goede. Maar misschien is even alleen in de keuken wel juist een moment van ontspanning voor haar. Dan zou ik iets met "snaai"voedsel doen. Dus nootjes, chocolade, crackers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.