Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Burnout

Ik ben vast niet de enige die een burnout heeft (gehad) en zo af en toe even wil klagen over hoe vervelend dat is etc. Maar ik denk dat het ook kan helpen om zo af en toe wat tips en tricks uit te wisselen.

Ellori schreef op 25-08-2021 om 17:25:

[..]

Dan bestel je toch een broek online? Ook daar is het sale .

Onmogelijk. Ik moet echt passen helaas. Alles in mij denkt; stik in die broek. 
Maar in tegenstelling tot mijn ‘normale’ leven draag ik nu alleen maar broeken (grappig hoe stemming je kledingkeuze beïnvloed) en mijn voorraad kan dit niet aan 

Ben je opgeknapt voor vanavond ellori?

Ellori

Ellori

25-08-2021 om 17:28 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 25-08-2021 om 17:26:

[..]

Maar in tegenstelling tot mijn ‘normale’ leven draag ik nu alleen maar broeken (grappig hoe stemming je kledingkeuze beïnvloed) en mijn voorraad kan dit niet aan.

meerdere broeken bestellen zou ook nog kunnen? heb ik laatst ook gedaan. Moest voor de vakantie nog een bikini broekje hebben want niks past meer want aangekomen, toen heb ik ook 2 maten besteld en eentje retour gestuurd. Als er iets echt een directe kapot-zijn-trigger is, is het winkelen voor mij. Altijd al geweest, maar nu nog veel meer. Dus ik winkel lekker veilig vanaf de bank xD

Ellori

Ellori

25-08-2021 om 17:29 Topicstarter

Ja, ben gelukkig goed opgeknapt. Zit nu even te eten en ga zo naar de film 'The Father' toe. Zin in

Ellori schreef op 25-08-2021 om 17:29:

Ja, ben gelukkig goed opgeknapt. Zit nu even te eten en ga zo naar de film 'The Father' toe. Zin in

Veel plezier!

Wattenbolleke schreef op 25-08-2021 om 17:26:

[..]

Maar in tegenstelling tot mijn ‘normale’ leven draag ik nu alleen maar broeken (grappig hoe stemming je kledingkeuze beïnvloed) en mijn voorraad kan dit niet aan

Haha.. ik moet ook echt al maaaanden een nieuwe broek en andere kleding kopen. Ik ben aardig afgevallen en al mijn kleding hangt erbij als een aardappelzak. Ziet er niet uit. 

Online heb ik wat shirtjes gekocht, maar qua broeken lukt dit online niet. Heb er al heel wat terug gestuurd. 

Ik moet dus ook naar een winkel voor kleding en haaaaat shoppen. 

Misschien doe ik dat vandaag wel. 

MEFunny schreef op 26-08-2021 om 08:17:

[..]

Haha.. ik moet ook echt al maaaanden een nieuwe broek en andere kleding kopen. Ik ben aardig afgevallen en al mijn kleding hangt erbij als een aardappelzak. Ziet er niet uit.

Online heb ik wat shirtjes gekocht, maar qua broeken lukt dit online niet. Heb er al heel wat terug gestuurd.

Ik moet dus ook naar een winkel voor kleding en haaaaat shoppen.

Misschien doe ik dat vandaag wel.

Gaan we samen 🤣 lekker zwijgzaam shoppen. Ik heb net een bestelling online gedaan. Jammer dat er maar 1 broek bij zat en 4 truien. Nouja die heb ik ook nodig. 
broeken lukken gewoon vrijwel nooit online. Ik ben nu 11kg afgevallen dus weet ook m’n maat even niet goed. Ik val nog steeds af, dus het is ook wel zonde eigenlijk.

Misschien loop ik naar de stad. Heb ik gelijk m’n loopje gehad..maar pffffft. Ik moet echt even een berg over. 

Ellori schreef op 25-08-2021 om 17:29:

Leuk dat je naar de film bent geweest. Was het wat?

Wattenbolleke schreef op 26-08-2021 om 08:36:

[..]

Gaan we samen 🤣 lekker zwijgzaam shoppen. Ik heb net een bestelling online gedaan. Jammer dat er maar 1 broek bij zat en 4 truien. Nouja die heb ik ook nodig.
broeken lukken gewoon vrijwel nooit online. Ik ben nu 11kg afgevallen dus weet ook m’n maat even niet goed. Ik val nog steeds af, dus het is ook wel zonde eigenlijk.

Misschien loop ik naar de stad. Heb ik gelijk m’n loopje gehad..maar pffffft. Ik moet echt even een berg over.

Ja! Goed idee. Zwijgzaam shoppen. Heerlijk. 
ik heb een vriendin die veel verstand heeft van kleding en we gaan meestal eens per jaar voor mij langs wat winkels. Een soort van persoonlijke shopper. Sinds Corona is dit niet meer gebeurd. En sinds Corona ben ik ruim 11/12 kilo afgevallen. Dus ook geen idee wat mijn maat is. 
het idee is wel om dit binnenkort weer eens te doen, maar tot die tijd moet ik me ook enigszins kleden.

Ellori

Ellori

26-08-2021 om 09:12 Topicstarter

MEFunny schreef op 26-08-2021 om 09:00:

[..]

Leuk dat je naar de film bent geweest. Was het wat?

Het was een hele vage film, maar wel de moeite waard want Anthony Hopkins is echt een hele goede acteur. Pas aan het eind had ik door wat er allemaal aan de hand was enzo. Ga hem denk ik nog een keer met vriend lief kijken, kost me hooguit 3 euro voor een bak popcorn, maar eigenlijk is dit zo'n film waarbij je geen popcorn eet haha.

vanavond weer training met mijn team. Ook daar zie ik vreselijk tegenop. Alle leuke verhalen over de vakantie. Ik wil niet praten. Laat me maar trainen en m’n hoofd even uitzetten. 
zouden jullie van te voren een berichtje in de groepsapp doen dat het gewoon niet zo goed gaat? Dat het niet persoonlijk is ofzo.. of is dat overdreven? Ik weet me momenteel in sociale situaties echt geen houding te geven. Maar ik voel me dan ook zo aandachtsgeil ofzo. Door zo’n berichtje te doen. 
Aan de andere kant, als ze niks weten beginnen ze er mss ook niet over en kan ik me er een beetje uitdraaien. Ze weten wel van m’n burn out begin dit jaar overigens. Toen waren ze heel begripvol. 

ik heb al besloten dat ik niks ga zeggen. Ik zie het wel.

Ellori

Ellori

26-08-2021 om 14:26 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 26-08-2021 om 13:07:

ik heb al besloten dat ik niks ga zeggen. Ik zie het wel.

Je kunt natuurlijk altijd later alsnog aangeven dat het niet gaat. Zorg er wel voor dat je niet keihard over alle grenzen heen gaat en je niet meer veilig thuis komt o.i.d.

Ellori schreef op 26-08-2021 om 14:26:

[..]

Je kunt natuurlijk altijd later alsnog aangeven dat het niet gaat. Zorg er wel voor dat je niet keihard over alle grenzen heen gaat en je niet meer veilig thuis komt o.i.d.

Ja… ik zal sowieso fysiek moe zijn. Maar bij m’n sport is het enige moment dat ik (tot nu toe) steeds m’n hoofd echt een poosje uit kon zetten. Dus het is wel goed voor me. 
Alleen al die gesprekken… vanochtend toch een uurtje naar de stad gegaan. Toen realiseerde ik me: het is echt heel onfatsoenlijk om geen hoi en doei te zeggen of contact te maken. Shit. 

Hoe is het met jou de dag na de film en de kroeg?

Ellori

Ellori

26-08-2021 om 15:41 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 26-08-2021 om 14:46:

[..]

Ja… ik zal sowieso fysiek moe zijn. Maar bij m’n sport is het enige moment dat ik (tot nu toe) steeds m’n hoofd echt een poosje uit kon zetten. Dus het is wel goed voor me.
Alleen al die gesprekken… vanochtend toch een uurtje naar de stad gegaan. Toen realiseerde ik me: het is echt heel onfatsoenlijk om geen hoi en doei te zeggen of contact te maken. Shit.

Bewegen is alleen maar goed voor je op dit moment. Lekker endorfine aanmaken dat helpt echt bij een burn-out.

Hier gaat het beter dan ik verwacht had. Ben moe, maar dat wist ik van te voren al. En ik slaap dan altijd iets minder goed dus aan het eind van de ochtend weer in bed gedoken en er 3 uur later pas weer uitgekomen.

Ellori

Ellori

27-08-2021 om 10:06 Topicstarter

Wattenbolleke schreef op 26-08-2021 om 14:46:

[..]

En heb je de training overleefd? Hoop voor je dat je niet al te moe bent uiteindelijk.

Hier staat een rustig dagje op het programma. Ben alleen thuis en hoef niet zo veel te doen vandaag. Alleen moet ik wel een stuk lopen of me een uur goed in het zweet werken met just dance. Denk dat het vandaag lopen wordt als de blaren het toelaten. Woensdag namelijk op nieuwe schoenen gaan lopen, was misschien niet heel erg handig haha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.