Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Blue monday

vandaag blue monday. Zogezegd de meest deprimerende dag van het jaar. Het weer werkte daar vandaag goed aan mee.

Hebben jullie meer last van somberheid in deze tijd van het jaar?


BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-01-2023 om 13:55

duizel schreef op 16-01-2023 om 22:04:

[..]

Daarom stelde ik de vraag ook breder:

Hebben jullie meer last van somberheid in deze tijd van het jaar?


Voor mij valt de lastigste periode zo half december, meestal begint het beter te gaan eens de kortste dag voorbij is. 

duizel schreef op 16-01-2023 om 22:04:

[..]

Daarom stelde ik de vraag ook breder:

Hebben jullie meer last van somberheid in deze tijd van het jaar?


Nee hoor, de vraag wat doen we met de feestdagen is met succes getackled, en de vraag wat doen we met de vakantie dringt zich nog niet op. Nu alleen nog zorgen weg te wezen met de carnaval en hopen dat het niet weer zo'n takkenhete zomer wordt die voortettert tot eind oktober. Nu vermaak ik wel op vakantie als het eenmaal geregeld is, maar thuis vind ik een warme zomer niet om door te komen. Troost voor de winterdippers: jullie vinden vast meer gelijkgestemden dan ik.

Ik had het er net met een collega over. Dat omdat ik op alle media hoor dat het blue monday is het mij lijkt te beinvloeden op een niet positieve manier. Dus in mijn geval kwam het gevoel er meer naar mate ik er meer over hoorde..

Google op 'blue monday onzin' en je komt heel veel (onderbouwde) artikelen tegen. 
Dat gezegd hebbende had ik wel altijd last van een winterdip. Bij mij heeft het geholpen om dagelijks vitamine d te nemen. 

watertoren schreef op 17-01-2023 om 09:25:

Ik ben blij dat het januari is en december weer voorbij is. Ik stoor me altijd aan die stomme Kerstreclames waarvan je 10 keer dezelfde op tv ziet op 1 avond. Verder was er voor mij ook niet veel op tv. Ik hou absoluut niet van Kerstfilms. Ik kijk graag tv en nu in januari zijn er weer nieuwe programma's begonnen.

Precies, dat heb ik ook!

Ik ben zoo blij dat die vervelende decembermaand voorbij is. En de dagen nu langzaam aan beginnen te lengen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.