Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Behoefte aan nieuwe contacten

Merk al geruime tijd dat ik behoefte heb aan nieuwe contacten, waar je alles mee kan bespreken. Kan lekker oppervlakkig zijn, maar kan ook wat diepgaander zijn, net waar de situatie om vraagt en wat je wilt vertellen. Ben reeds enkele jaren alleen, en deels de zorg over m'n zoontje van 6 jaar (co-ouderschap). Woonachtig in Limburg. Het liefst zou ik alles oppakken en elders in NL (richting zee denk ik) een "nieuw leven" willen starten. Weg uit de sleur hier, gewoon een frisse nieuwe start maken. Helaas is dat niet mogelijk omwille van m'n zoontje, maar merk wel dat ik echt behoefte heb aan nieuwe contacten. 

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft. Dus, voor diegene die willen, voel je vrij om je verhaal te doen hier. No matter what, geen vooroordelen, gewoon gezellig kletsen en van je af schrijven! 😀

Weg uit de sleur is heel herkenbaar. 
Heb alleen wel geleerd dat het oude "je neemt jezelf ook mee" klopt... Dus ben daar nu wat huiveriger voor. 
Je woont in Limburg. Noord, toevallig? Ik woon er nét boven. 

Pieterspls

Pieterspls

17-05-2023 om 11:07 Topicstarter

Noord Limburg inderdaad. Toevallig dat hier iemand actief die dan in dezelfde regio woont haha.

Wat bedoel je precies met "jezelf meenemen?"

Dat je ergens anders nog steeds jezelf bent. Ook na gewenning / wat aanpassingen in je leven. Als je het bv moeilijk vind om nu contacten te leggen, zal dat ook zo zijn aan de andere kant van Nederland. 

Wat mij heeft geholpen is vanuit de plek waar ik nog steeds woon, toch meer om mij heen te kijken. Bij een groep aansluiten met dezelfde hobby bv. Ik heb zelf veel mensen leren kennen door met een wandelgroep op pad te gaan. 
Kan lastig zijn met een kind, maar je schrijft dat je co-ouderschap hebt. Dat scheelt hiervoor. 

Pieterspls

Pieterspls

17-05-2023 om 12:01 Topicstarter

Is niet zozeer dat ik het lastig vind om contacten te leggen, maar meer voor nieuwe mensen te ontmoeten. Nieuwe verhalen, nieuwe ervaringen... Vooral dat. 
Klopt inderdaad, met co-ouderschap ben ik wat beperkt in vrije tijd. Maar overal is een oplossing voor ...

Ik heb veel contacten via mijn kind opgedaan. Helpen op school, zitting nemen in de MR van de school etc. 

Pieterspls schreef op 17-05-2023 om 11:07:

Noord Limburg inderdaad. Toevallig dat hier iemand actief die dan in dezelfde regio woont haha.

Wat bedoel je precies met "jezelf meenemen?"

Ik ook noord (bijna midden) limburg en sta altijd open voor nieuwe contacten!


Jezelf meenemen klopt wel. Naar mijn idee. Maar betekent voor mij in elk geval zoiets als: je kunt wel naar een andere plek verhuizen, jezelf en al je (on)hebbelijkheden etc neem je toch mee daarheen.

Toevallig kom ik daar ook ergens uit de buurt

Ben benieuwd waar

ik kom ook uit Noord Limburg! Ik ben eens een keer een jaar op rondreis gegaan en inderdaad, je neemt jezelf gewoon me dus dat lijkt me geen oplossing. Ook met je kind verwacht ik niet dat je zomaar kunt verhuizen naar de andere kant van het land. 
Je kan me een pb sturen.

Grappig, al die mensen uit dezelfde streek. Zelf zit ik aan de andere kant van Nederland. Wil wel graag meeschrijven. Ik ben nu zo'n drie maanden gescheiden en zoek ook nog wat nieuwe invulling van mijn leven, nieuwe mensen.

To, heb je NMLK wel eens geprobeerd? Daar hoor ik wel goede verhalen over.

Pieterspls

Pieterspls

23-05-2023 om 06:02 Topicstarter

Wat leuk om te lezen dat er meerdere mensen uit dezelfde regio komen, had ik niet verwacht.

Een rondreis maken gaat niet lukken ivm m'n zoon. Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet een type ben voor alleen een rondreis te maken. Is me dan weer beetje too much. 

Heb gewoon behoefte aan nieuwe contacten. En dat ik mezelf overal mee naartoe neem, vind ik niet erg. Het is niet dat ik met mezelf overhoop ligt, integendeel zelfs. Maar merk wel dat ik in een soort van "sleur" terecht kom, als het gaat om m'n huidige contacten. Misschien dat dit ook komt naarmate je ouder wordt? Andere levensfase wellicht? Kritischer geworden op m'n omgeving? Wie zal het zeggen... Nieuwe contacten opdoen kan nooit kwaad lijkt me. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.