Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Bang voor het corrona vaccin

Morgen een afspraak voor de  1e keer het corona vaccin (Pfizer).


Ben een enorme angsthaas, last van een mega angst en paniekstoornis met klachten als, hyperventilatie, zwaar doemdenken, hypochondrie en noem maar op.

Slik hier medicatie voor en speciaal voor deze aangelegenheid heb ik via de huisarts een strip oxazapam gekregen.

Waar ik bang voor ben zijn nare zeldzame bijwerkingen op korte of lange termijn die er misschien wel of niet zijn.

Dus niet voor de prik zelf of een pijnlijke arm en een grieperig gevoel maar echt voor de meest rottige doemscenario's.

Wie kan mij geruststellen of herkent dit?

Al 2 keer een afspraak  verzet  helaas.


Het enige wat ik je kan zeggen is dat de kans op nare bijwerkingen van het virus groter is. Maar dat weet je waarschijnlijk zelf ook al.

Lukt het je om jezelf af te leiden tot het zover is? En kan er iemand met je mee, zodat je op het moment zelf mentale steun hebt bij die angst?

Heel veel sterkte morgen TO. Iedereen om mij heen heeft nergens last van gehad!

ikzelf ga voorlopig nog niet (want zwanger)

Bettyboo

Bettyboo

11-07-2021 om 15:14 Topicstarter

Af leiden en de kalmte proberen te bewaren lukt lastig, hele nachten vooraf  woelen en half met mijn aandacht maar iets iets momenteel.

Yoga en meditatie weer herpakt maar ook dan afgeleid.

Er gaat wel iemand mee.

Fijn dat er iemand met je mee gaat en ik vind het echt heel stoer dat je hem toch wilt halen, terwijl je het zo eng vind.

Ik heb verder geen tips. Ik vind het heel goed van je dat je ondanks je angst toch het vaccin gaat halen. Sterkte morgen! 

Je krijgt als je binnenkomt een gesprek met een arts, je kan het daar ook nog een keer aangeven, dan nemen ze rustig de tijd voor je. 

Verder heeft een jeugdjournaal een aantal mooie en heldere filmpjes gemaakt over het vaccin dat jongeren krijgen (Pfizer, maar voor moderna geldt vrijwel hetzelfde). Misschien helpt dat je nog in je geruststelling. 

En probeer de overige topics erover een beetje te vermijden. Er gaan zoveel broodje aap verhalen rond dat je vaak echt en nepnieuws niet meer kan onderscheiden. 

Sterkte morgen, mocht het je gerust stellen, ik vond de vaccinatie zelf alles meevallen. Ik vond de organisatie erg goed. Je kan aangeven dat je zenuwachtig bent, dan nemen ze extra tijd voor je. Succes!

Herkenbaar! Ik wilde (durfde) ook niet. Ben een enorme hypochonder, en na overlijden familielid is dat alleen maar erger geworden. Ook bang voor hartproblemen etc, niet eens voor die prik inderdaad.  
Afgelopen maandag toch eindelijk gegaan. En nergens last van gehad, godzijdank. 

Ga erheen, praat er daar over en blijf er na afloop ook over praten. Komt goed!

Wat stoer dat je het toch gaat doen. 

voor wat het waard is; ik had pfizer en heb echt helemaal nergens last van gehad.

zet hem op TO! Heb je iets gepland staan voor na de prik? Zodat je meteen iets anders te doen hebt?

Hier ook snel heel angstig. Ik was alleen veel banger voor het virus dan voor de vaccinatie dus heb me wel laten vaccineren.

Maar maakte me ook behoorlijk druk over de zeldzame bijwerkingen. Ik ben 16 juni voor mijn tweede vaccinatie geweest (ik ben helaas risicogroep) en op een paar dagen flink beroerd en een pijnlijke arm en oksel na heb ik nergens last van gehad.

Ik herken je angst wel en ik vind het stoer dat je toch gaat!

Ik herken het (helaas). Ik heb dit dus ook aangegeven bij de medische balie en ben heel netjes geholpen. Vervolgens ervoor gezorgd dat ik 48 uur niet alleen zou zijn (dat helpt mij erg). Ben blij dat ik het gedaan heb! Ik heb nergens last van gehad, behalve 24u een pijnlijke prikplek. 

Heel veel succes morgen. Je kan het echt!

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

11-07-2021 om 17:19

Eerlijk gezegd heb ik ook wel een beetje angst voor het coronavaccin. Ik heb ook het gevoel dat het me opgedrongen wordt in plaats van dat ik dat zelf kan kiezen en dat vervult me toch een beetje met wantrouwen. Als een bierbrouwer reclame gaat maken voor een vaccin, dan is er ergens toch echt iets goed mis.

Ik neem het vaccin dus ook gewoon niet. Ik ben ook niet bang voor het coronavirus. Ik heb het al gehad en ik had alleen een dagje koorts en verder een paar weken veel hoesten. Ik zorg er wel voor dat ik voldoende vitamine D slik.

BeertjeColargol schreef op 11-07-2021 om 17:19:

Eerlijk gezegd heb ik ook wel een beetje angst voor het coronavaccin. Ik heb ook het gevoel dat het me opgedrongen wordt in plaats van dat ik dat zelf kan kiezen en dat vervult me toch een beetje met wantrouwen. Als een bierbrouwer reclame gaat maken voor een vaccin, dan is er ergens toch echt iets goed mis.

Ik neem het vaccin dus ook gewoon niet. Ik ben ook niet bang voor het coronavirus. Ik heb het al gehad en ik had alleen een dagje koorts en verder een paar weken veel hoesten. Ik zorg er wel voor dat ik voldoende vitamine D slik.

tja ik slikte ook vitamine D, en toch heb ik long covid. Dus zo simpel is het niet.

Overigens oprecht heel blij voor jou, dat jij weinig last hebt gehad van je besmetting.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

11-07-2021 om 18:07

Lollypopje schreef op 11-07-2021 om 17:21:

[..]

tja ik slikte ook vitamine D, en toch heb ik long covid. Dus zo simpel is het niet.

Overigens oprecht heel blij voor jou, dat jij weinig last hebt gehad van je besmetting.

Dit vind ik dan oprecht rot voor jou, en ik hoop voor je dat je er weer helemaal overheen komt.

Ik vind het ook knap dat je nu toch gaat. Het is al gezegd, gewoon aangeven daar dat je angstig bent (mijn zoon is ook wat angstig en werd na de prik wat licht in zijn hoofd, hebben toen gezellig een kwartiertje op de ehbo post gezeten, ze waren zo lief en behulpzaam). Ik geloof ook niet in de complottheorieën, die verhalen en onwaarheden maken mensen alleen onterecht bang en onzeker. Men zou eens moeten zien wat COVID met mensen kan doen (dat het vaak geen "griepje" is), hoe ziek je kunt worden, dat piepen ze wel anders. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.