Over het forum Over het forum

Over het forum

Zou jij moderator willen en kunnen zijn?

Ik las dat ze hier nog moderators zoeken, dus ik was (heel kort maar hoor...) aan het denken, zou ik een goede moderator kunnen zijn? 

(Ik heb willen er ook bijgezet, voor diegenen die een hengeltje uit willen gooien 😁 )


NinjeTurtle

NinjeTurtle

12-08-2021 om 20:48 Topicstarter

TO trapt af

Het willen.... Zeker niet, daarvoor ben ik als eerste veel te onregelmatig aanwezig. En zou dat niet anders willen. Dus zou sowieso geen "verplichting" aan willen gaan.

Het kunnen... Misschien wel omdat ik over heel veel onderwerpen niet zwart/wit denk. Bij heel veel onderwerpen is er voor zowel de meningen van voor- als tegenstanders wel iets te zeggen. En dat is mooi. Als ik soms posts lees over iets waar ik een mening over heb gevormd, denk ik regelmatig, owwwww ja dat is eigenlijk ook wel zo. Zo had ik het nog nooit bekeken.
Ik denk dat dat wel een eigenschap is voor een moderator, om te voorkomen dat je teveel in een zwart/wit patroon modereert. Dus misschien zou ik het wel kunnen.
Al is geduld soms ver te zoeken bij mij, dan helpt dan misschien niet.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

12-08-2021 om 20:58

Ik denk dat het voor mij een reuze relaxed baantje zou zijn.
Bij nader inzien: doe toch maar niet. 

NinjeTurtle

NinjeTurtle

12-08-2021 om 20:58 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 12-08-2021 om 20:58:

Ik denk dat het voor mij een reuze relaxed baantje zou zijn.
Bij nader inzien: doe toch maar niet.

Hoezo relaxed?

Ik ben al een moderator, maar ik neem aan dat ik dit wel mag antwoorden?

Willen: ik ben mod geworden omdat ik graag iets doe voor het forum. Dus ja, het was een vrijwillige keuze.

Kunnen: er zijn vast wel wat dingen waarin ik wat verkeerd doe maar over het algemeen denk ik dat ik wel een redelijke mod ben op dit forum. En zo niet, dan mag dat altijd geplaatst worden in het mod feedback topic. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

12-08-2021 om 21:00

NinjeTurtle schreef op 12-08-2021 om 20:58:

[..]

Hoezo relaxed?

Ik vind dat best veel geschreven mag worden, weinig in te grijpen dus. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

NinjeTurtle

NinjeTurtle

12-08-2021 om 21:03 Topicstarter

Tuurlijk mag je als moderator reageren. Zou de omgekeerde wereld zijn op een forum 
En uiteraard neemt je als mod wel eens een beslissing waarvan je denkt, hmmm de volgende keer...

Nee, dat zou ik niet willen. Ten eerste omdat ik het erg moeilijk zou vinden waar je de grens legt met wat nog net wel en net niet door de beugel zou kunnen. Ik zou me dan veel te verantwoordelijk voelen om het allemaal in goede banen te leiden.  

En ten tweede omdat er zoveel mensen met zoveel wensen zijn. Je kunt het dan niet iedereen naar de zin maken en krijgt daarom vaak ook een hoop kritiek te verduren. Daar zou ik geen energie van krijgen en daarom zou ik het ook niet leuk vinden om te doen. 

Ik ben dus blij dat er mensen zijn die dit wel willen doen, want het lijkt me niet makkelijk.

NinjeTurtle

NinjeTurtle

12-08-2021 om 21:05 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 12-08-2021 om 21:00:

[..]

Ik vind dat best veel geschreven mag worden, weinig in te grijpen dus. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

Op die fiets

Als mod ben je natuurlijk onderdeel van een team, het is dan wel belangrijk om zoveel mogelijk allemaal hetzelfde wel of niet toe te staan. Anders wordt het voor forummers wel erg onduidelijk 

Ik zou dat echt wel kunnen maar ik zou het niet willen. Ik zou me beperkt voelen op het moment dat ik ook mee zou schrijven in diverse topics. Terwijl ik vind dat dat ook gewoon moet kunnen, maar dat zou het juist voor mij persoonlijk moeilijk maken. Omdat ik dan graag heel neutraal zou willen overkomen, maar dat gaat denk ik verloren op het moment dat ik all over het forum mijn meningen ventileer. 

Sophia_!

Sophia_!

12-08-2021 om 21:17

Ik zou het wel willen en heb ook al een mailtje gestuurd naar Yolanda. Of ik het ook kan valt nog te bezien 

Sophia_! schreef op 12-08-2021 om 21:17:

Ik zou het wel willen en heb ook al een mailtje gestuurd naar Yolanda. Of ik het ook kan valt nog te bezien

Ohh spannend! Nog geen antwoord gehad? 

LoveCats! schreef op 12-08-2021 om 20:59:

Ik ben al een moderator, maar ik neem aan dat ik dit wel mag antwoorden?

Willen: ik ben mod geworden omdat ik graag iets doe voor het forum. Dus ja, het was een vrijwillige keuze.

Kunnen: er zijn vast wel wat dingen waarin ik wat verkeerd doe maar over het algemeen denk ik dat ik wel een redelijke mod ben op dit forum. En zo niet, dan mag dat altijd geplaatst worden in het mod feedback topic.

Zou je wat willen vertellen over praktische zaken ben wel benieuwd.
Rooster en tijden bijvoorbeeld.
of andere zaken rondom het modereren zonder je eigen privacy te schaden.


Hoe zit het bijvoorbeeld in de nachten weekenden en feestdagen.
Draai je shifts van 8 uur ?




Naast dat ik hier ook onregelmatig aanwezig ben, zie ik mijzelf niet echt als een geschikte moderator.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-08-2021 om 21:33

Ik zou het niet willen. Heb het gedaan op een FB pagina en gemerkt dat ik me dan toch heel erg op de vlakte hou en niet relaxt kan posten. Er zijn wel een aantal frummers hier waarvan ik denk "laat die in godsnaam nooit moderator worden hier". 

Sophia_! schreef op 12-08-2021 om 21:17:

Ik zou het wel willen en heb ook al een mailtje gestuurd naar Yolanda. Of ik het ook kan valt nog te bezien

images?q=tbn:ANd9GcT4GLk8JTLORdZ-mFksZM2N7vSIdYjDWu2pJA&usqp=CAU

Mijn stem heb je! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.