Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


Lollypopje schreef op 11-04-2024 om 09:32:

misschien kan er een ander topic komen voor "Wie mis je?", zodat dit topic ontopic kan blijven?

Wellicht. Maar in welk rubriek moet dat topics geopend worden?

Zilver_gray schreef op 11-04-2024 om 09:39:

[..]

Wellicht. Maar in welk rubriek moet dat topics geopend worden?

Ik zou het in 'over het forum' of in 'relaties' plaatsen denk ik.

Daglichtlamp schreef op 11-04-2024 om 09:48:

[..]

Ik zou het in 'over het forum' of in 'relaties' plaatsen denk ik.

Oh heb al eentje aangemaakt op "Huiskamer" .....mocht het niet goed staan, kan een van de Mods 'm dan misschien verplaatsen?

Sorry voor de off-topic 

Zilver_gray schreef op 11-04-2024 om 09:59:

[..]

Oh heb al eentje aangemaakt op "Huiskamer" .....mocht het niet goed staan, kan een van de Mods 'm dan misschien verplaatsen?

Sorry voor de off-topic

Dat lijkt me ook helemaal passend. Eigenlijk lees ik alleen via recente onderwerpen, dus waar iets staat maakt mij eigenlijk niet uit.

Eigenlijk zou er nog iets tussen kunnen qua bannen, na een maandban een halfjaarban in plaats van een perma.
Het verschil in die laatste twee is wel heel groot zonder de halfjaars ban

Kortom de vraag zou er bijvoorbeeld na de maandban een drie maanden ban en of een half jaar ban kunnen worden toegevoegd zodat de mods meer keuze hebben in het bannen. En er een minder groot gat ontstaat tussen maandban en perma ban.


Uiteraard is het begrijpelijk dat bij grove overtreding de perma ban wordt gegeven.

Prima idee. Wat mij betreft mag de permaban dan vervangen worden voor de half jaar ban.
Perma vind ik eigenlijk heel vreemd in een land met vrij intermet.

RavIvaR schreef op 13-04-2024 om 09:04:

Prima idee. Wat mij betreft mag de permaban dan vervangen worden voor de half jaar ban.
Perma vind ik eigenlijk heel vreemd in een land met vrij intermet.

Bij toevoegen van de 3 maanden ban en de half jaar ban is de perma ban veel minder nodig.

In het geval van expres trollen, vind ik bijvoorbeeld een perma wel op zijn plaats. Anders krijg je de situatie dat je elke halfjaar of korter in het geval van meerdere trollen, dat zij iedere keer terugkeren. Net zoals bedreigingen of het delen van eigen/andermans gegevens.


In heel veel andere gevallen volstaat dan een drie maanden ban of een half jaar ban. 

RavIvaR schreef op 13-04-2024 om 09:04:

Perma vind ik eigenlijk heel vreemd in een land met vrij intermet.

Hoezo? Ik mag er toch ook zelf voor kiezen om mensen buiten mijn huis te houden? Of buiten m'n mailbox, als we het over internet hebben. 

RavIvaR schreef op 13-04-2024 om 09:04:

Perma vind ik eigenlijk heel vreemd in een land met vrij intermet

Dat heeft niks met elkaar te maken. Internet is vrij maar dat wil niet zeggen dat iedere eigenaar van een site jou moet faciliteren om alles te zeggen. 
we hebben ook vrije pers maar de NRC is niet verplicht om iedereens oprispingen te publiceren. 

Op het vivaforum was ooit een gestoorde idioot allemaal plaatjes aan het plakken van onthoofdingen, treinaanrijdingen, ongelukken etc. Zo iemand wil je een permaban kunnen geven zonder gezeur over “jamaar we hebben toch vrij internet”. Zo iemand mag dat lekker elders gaan doen. 

Ginevra schreef op 13-04-2024 om 22:47:

[..]

Dat heeft niks met elkaar te maken. Internet is vrij maar dat wil niet zeggen dat iedere eigenaar van een site jou moet faciliteren om alles te zeggen.
we hebben ook vrije pers maar de NRC is niet verplicht om iedereens oprispingen te publiceren.

Op het vivaforum was ooit een gestoorde idioot allemaal plaatjes aan het plakken van onthoofdingen, treinaanrijdingen, ongelukken etc. Zo iemand wil je een permaban kunnen geven zonder gezeur over “jamaar we hebben toch vrij internet”. Zo iemand mag dat lekker elders gaan doen.

 

Zeker, maar ik denk wel dat moderators neutraal en onpartijdig modereren.

Kijk en voor dat soort forummers (voor het plakken van dit soort plaatjes, of voor bedreigingen, of oplichting) is het goed dat een permaban bestaat. Dan word er echt niet geroepen 'jamaar we hebben vrij internet'. Zo iemand moet dat ook NIET elders gaan doen. Gewoon niet.

 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.