Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?


Schemerlampje schreef op 09-09-2022 om 16:58:

[..]

Oh, naar mijn idee heb ik hem al weken/maanden niet meer gelezen.

Z’n laatste bericht was op 18 juni, dus dat klopt. 

Courage schreef op 09-09-2022 om 19:05:

Hij heeft dus een perma.

Waarom dat dan? 

We zouden juist meer forummers als hem kunnen gebruiken hier. 

SombraOnline schreef op 09-09-2022 om 19:14:

[..]

Z’n laatste bericht was op 18 juni, dus dat klopt.

oh, dat is al veel langer dan ik dacht. 

redbulletje schreef op 09-09-2022 om 19:59:

[..]

Waarom dat dan?

We zouden juist meer forummers als hem kunnen gebruiken hier.

Helemaal mee eens!! zo jammer dat hij een ban heeft gehad. Hij speelde wel eens dezelfde langspeelplaat af maar ik heb hem nooit iets zien schrijven wat banwaardig was. Ik denk dan toch dat mensen klagen en dat de moderators ingegrepen hebben en dus toch beinvloedbaar zijn. En een permaban vind ik meer dan belachelijk voor deze man. 

Courage schreef op 09-09-2022 om 14:24:

Ja bijzonder dat sommige niet weten dat je een ban gewoon kan zien op iemands profiel. Je ziet alleen de lengte ervan niet.

Misschien een echte domme-blondjes-vraag:

Een ban kan je zien als je op iemand zijn nickname gaat staan en klikt. Maar als die persoon al maanden niet meer gepost heeft (omdat ie een ban heeft) hoe vinden jullie dan die persoon terug? Je kan toch niet in elk topic gaan zoeken.

Of is er nog een andere manier om bij die persoon uit te komen?

Sorry hoor, maar bedankt aan wie me dat uitlegt.

Edit (nadat ik bijgelezen ben): over Pejeka is het nu dus duidelijk. Maar ook over andere forummers waarvan je - na een hééééééééééééééééle lange tijd - denkt: oh die heb ik al even niet meer gezien. Want kan best zijn dat die bepaalde mens in andere topics wel actief is. Ik zou die persoon willen kunnen opzoeken, zonder het halve forum gedurende dagen af te speuren wanneer die nog eens heeft gepost om dan op de nick te klikken en te zien dat er een ban is. Dat moet toch anders kunnen! 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-09-2022 om 20:55

watertoren schreef op 09-09-2022 om 20:52:

[..]

Helemaal mee eens!! zo jammer dat hij een ban heeft gehad. Hij speelde wel eens dezelfde langspeelplaat af maar ik heb hem nooit iets zien schrijven wat banwaardig was. Ik denk dan toch dat mensen klagen en dat de moderators ingegrepen hebben en dus toch beinvloedbaar zijn. En een permaban vind ik meer dan belachelijk voor deze man.

Sorry maar dit kun je moeilijk schrijven zonder te weten waarvoor hij geband is. Ik had Pejeka graag, maar als hij een perma heeft, zal het wel zijn omdat het nodig was.

Valdemar schreef op 09-09-2022 om 20:55:

[..]

Sorry maar dit kun je moeilijk schrijven zonder te weten waarvoor hij geband is. Ik had Pejeka graag, maar als hij een perma heeft, zal het wel zijn omdat het nodig was.

pcies. En nergens niet om, maar op viva ook vaak een ban en hier ook al een paar keer, dus er zal echt wel iets aan de hand zijn. 

watertoren schreef op 09-09-2022 om 20:52:

[..]

Helemaal mee eens!! zo jammer dat hij een ban heeft gehad. Hij speelde wel eens dezelfde langspeelplaat af maar ik heb hem nooit iets zien schrijven wat banwaardig was. Ik denk dan toch dat mensen klagen en dat de moderators ingegrepen hebben en dus toch beinvloedbaar zijn. En een permaban vind ik meer dan belachelijk voor deze man.

Of de moderators vinden gewoon andere dingen banwaardig dan jij. Dat jij niet de maatstaf bent, maakt niet dat de mods worden beinvloed door één of ander naamloos groepje.

En als iemand die niet schuwt om te staffen bij ongewenst gedrag, kan ik je verzekeren dat daar echt lang niet altijd wat mee wordt gedaan, laat staan een ban wordt gegeven. 

Insinueren dat mods beinvloedbaar zijn vind ik persoonlijk super laag en respectloos, naar de mensen die hun best doen als mods dit een leuk forum te laten zijn. 

Maar misschien moet je zelf mod worden, dan ontdek je vanzelf hoe ze te werk gaan, in plaats van dingen te insinueren.

Lollypopje schreef op 09-09-2022 om 21:04:

[..]

Of de moderators vinden gewoon andere dingen banwaardig dan jij. Dat jij niet de maatstaf bent, maakt niet dat de mods worden beinvloed door één of ander naamloos groepje.

En als iemand die niet schuwt om te staffen bij ongewenst gedrag, kan ik je verzekeren dat daar echt lang niet altijd wat mee wordt gedaan, laat staan een ban wordt gegeven.

Insinueren dat mods beinvloedbaar zijn vind ik persoonlijk super laag en respectloos, naar de mensen die hun best doen als mods dit een leuk forum te laten zijn.

Maar misschien moet je zelf mod worden, dan ontdek je vanzelf hoe ze te werk gaan, in plaats van dingen te insinueren.

hearhear. Altijd zeuren en klagen maar er staat nog een vacature open. Dus Watertoren, maar snel solliciteren

Denk dat de discussie over Pejeka en moderatie wel hier mag eindigen.
Je kan inderdaad alleen op iemands profiel zien of die momenteel een ban heeft, en daarbij zie je niet de duur. Maar je mag over het algemeen aannemen dat als die ban na 4 weken nog steeds staat, deze permanent is.
Je kan ook rechtstreeks een profiel bezoeken door de naam zelf in te vullen:
https://www.viafora.nl/profiel/naamhier
Dus dan hoef je niet eerst op zoek te gaan naar een oud bericht.

Verder ga ik niet in op Pejeka en zijn ban, helaas.

AlexOudersnl schreef op 09-09-2022 om 21:28:

Je kan ook rechtstreeks een profiel bezoeken door de naam zelf in te vullen:
https://www.viafora.nl/profiel/naamhier
Dus dan hoef je niet eerst op zoek te gaan naar een oud bericht.

Verder ga ik niet in op Pejeka en zijn ban, helaas.

Heb net geprobeerd om op bovenstaande link te klikken, Alex. Komt: pagina niet gevonden.

letterkoekje schreef op 09-09-2022 om 21:34:

[..]

Heb net geprobeerd om op bovenstaande link te klikken, Alex. Komt: pagina niet gevonden.

Ik denk dat je in plaats van “naamhier” de naam van de forummer moet invullen.

Schemerlampje schreef op 09-09-2022 om 21:35:

[..]

Ik denk dat je in plaats van “naamhier” de naam van de forummer moet invullen.

Bedankt, lampje!

Alex, als ik dan toch nog 1 keer de naam Pejeka mag laten vallen: als ik jouw link gebruik en bij naam hier 'pejeka' invul dan staat er geen ban.

Of doe ik nu weer iets verkeerds?

letterkoekje schreef op 09-09-2022 om 21:44:

[..]

Bedankt, lampje!

Alex, als ik dan toch nog 1 keer de naam Pejeka mag laten vallen: als ik jouw link gebruik en bij naam hier 'pejeka' invul dan staat er geen ban.

Of doe ik nu weer iets verkeerds?

Nee, je doet niets verkeerd. Je krijgt iemand anders met de naam Pejeka te zien.


EDIT: Duh, de ''echte'' Pejeka was Pejeka1, dan krijg je hem wel te zien.

SombraOnline schreef op 09-09-2022 om 21:58:

[..]

Nee, je doet niets verkeerd. Je krijgt iemand anders met de naam Pejeka te zien.


EDIT: Duh, de ''echte'' Pejeka was Pejeka1, dan krijg je hem wel te zien.

Dank u Sombra!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.