Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

nou, ik ga het proberen…een discussietopic…maar wel netjes blijven want anders ga ik er met de zweep over  😄

Lollypopje schreef op 17-09-2021 om 09:09:

[..]

Ik vermoed oudgedienden uit een tijd van voor ze profielfoto's hadden. Maar dat is maar een theorie, want geen idee of dat klopt

Nee klopt ik kan me niet herinneren dat voor de start van viafora er al avatars waren. Dat zegt ook iets over hoe belangrijk ik het vind dus misschien vergis ik me wel.  Maar zoals gezegd, ik vind het juist niet iets waar ik op let, ik ben meer vd tekst dan van plaatje. Zeker op telefoon.

Gr Angela

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

17-09-2021 om 09:25

Angela1967 schreef op 16-09-2021 om 22:09:

het valt me wel op dat het dezelfde mensen zijn die er over klagen. Gaan er gebruikers weg omdat er klagers zijn?

Ik ben hier inderdaad minder omdat er naar mijn gevoel erg veel gezeurd en geklaagd werd en ik voor mijn lol forum. Ook zijn er mensen zeer actief geworden die ik herken als bannelingen van andere fora en die ik niet als een aanwinst beschouw. Mensen die ik leuk vind lijken juist weg te blijven. Qua moderatie vind ik de krampachtige omgang met topics over taal heel erg jammer. Ook mis ik een bantopic, omdat ik als gebruiker graag wil weten welk gedrag wel en niet door de beugel kan. 

Welk gedrag er niet door de beugel kan, staat natuurlijk gewoon in de huisregels. Maar ik merk inderdaad ook wel dat het rustiger is. Ik ben vooral bang iets verkeerd te zeggen en meteen een waarschuwing/ban te krijgen, ik heb namelijk het idee dat het modereren krampachtiger is geworden. 
Maar dat ligt misschien aan de topics die ik lees.  

In het begin waren er ook veel mensen die zeiden dat ze op Viva alleen meelazen maar hier van plan waren ook mee te gaan schrijven, die lijken ook wel bijna verdwenen. En ik mis ze wel.

Moxxie schreef op 17-09-2021 om 16:38:

In het begin waren er ook veel mensen die zeiden dat ze op Viva alleen meelazen maar hier van plan waren ook mee te gaan schrijven, die lijken ook wel bijna verdwenen. En ik mis ze wel.

Daar ben ik er één van. Ik reageer nog wel hoor, maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik het idee heb nog iets te kunnen zeggen dat nog niet is gezegd. Vaak zijn mijn gedachten al door anderen verwoord, en dan geef ik bij die reacties een hartje. En dan zijn er natuurlijk onderwerpen die me gewoon niet zo interesseren.

Ik vind het nog steeds een fijn forum. Maar ik ben dus wel vooral een meelezer.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

17-09-2021 om 17:33

Ik denk dat meelezers zelden actief gaan meeschrijven. Mss zich wel voornemen om dat te doen, maar het komt er niet van ofzo?

Toch heb ik eerst 10 jaar meegelezen op Viva voordat ik eindelijk ook eens iets ging posten hoor. En toen kwam al snel het bericht dat het zou stoppen en kwam ik hier terecht.

Oh edit, vergeten, had jaren daarvoor 1x geprobeerd maar beviel slecht.

Doornroosje9 schreef op 17-09-2021 om 17:33:

Ik denk dat meelezers zelden actief gaan meeschrijven. Mss zich wel voornemen om dat te doen, maar het komt er niet van ofzo?

Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar ik voel dus gewoon niet de behoefte om meer te schrijven dan ik nu doe. Ik hoef mijn gedachten niet nog eens te plaatsen als ik zie dat anderen die al hebben geplaatst.

Grappig dat mensen zo lang meelezen zonder mee te schrijven.
Kan me daar zelf niets bij voorstellen. 

NinjeTurtle schreef op 17-09-2021 om 17:47:

Grappig dat mensen zo lang meelezen zonder mee te schrijven.
Kan me daar zelf niets bij voorstellen.

Ik hoef IRL in gezelschap ook niet per se het woord te voeren, maar kan ook dan genieten van meeluisteren en slechts af en toe iets zeggen. Zit gewoon in m'n aard.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

17-09-2021 om 17:52

Primavera schreef op 17-09-2021 om 17:49:

[..]

Ik hoef IRL in gezelschap ook niet per se het woord te voeren, maar kan ook dan genieten van meeluisteren en slechts af en toe iets zeggen. Zit gewoon in m'n aard.

Ja, zoiets dacht ik. Geen idee of dat voor veel of alle meelezers geldt hoor, maar ik kan me goed voorstellen dat sommigen gewoon willen meelezen en niet echt de behoefte hebben om veel te schrijven.

Primavera schreef op 17-09-2021 om 17:44:

[..]

Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar ik voel dus gewoon niet de behoefte om meer te schrijven dan ik nu doe. Ik hoef mijn gedachten niet nog eens te plaatsen als ik zie dat anderen die al hebben geplaatst.

Dat is wel zo.

Maar in zulke gevallen is het vaak zo dat het een topic met een herhaling van zetten wordt.

Dan heb ik mogelijk zelf mijn mening al eerder gegeven, en dat ben ik ook klaar met zo een topic. Maar dan lees ik er ook niet meer. Jij blijft dan wel nog steeds meelezen?

Primavera schreef op 17-09-2021 om 17:49:

[..]

Dat heb ik ook. Maar vind dat toch anders dan steeds weer  bewust naar een forum gaan om alleen maar te lezen. Jarenlang

NinjeTurtle schreef op 17-09-2021 om 17:53:

[..]

Dat is wel zo.

Maar in zulke gevallen is het vaak zo dat het een topic met een herhaling van zetten wordt.

Dan heb ik mogelijk zelf mijn mening al eerder gegeven, en dat ben ik ook klaar met zo een topic. Maar dan lees ik er ook niet meer. Jij blijft dan wel nog steeds meelezen?

Soms wel, als ik hoop dat er nog interessante nieuwe bijdragen komen. En soms ook niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.