Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
QuarrelsomeSnail25
29-08-2021 om 11:14
Heidi-Forumbeheer schreef op 29-08-2021 om 02:08:
[..]
Geen angst, geen kippenruiming
![]()
Berichten die niet door de beugel kunnen, vanwege discriminatie bijvoorbeeld.
Oh, oké. Had even geen idee.
Vf_Watervrouw
29-08-2021 om 13:09
Is het technisch mogelijk dat bij een pijler reacties pas geplaatst worden nadat een mod ze heeft gezien?
De twee topics die blijkbaar verwijderd zijn heb ik niet gelezen, maar waren misschien minder geëscaleerd als er zo'n 'postvertraging' in zat?
MidasWolf
29-08-2021 om 13:25
Vind die emoticons leuk, geeft soms net wat meer expressie aan een geschreven bericht.
Ik mis nog de paarse emoticon die de kaak op de grond laat vallen.
Zou deze toegevoegd kunnen worden.
QuarrelsomeSnail25
29-08-2021 om 19:07
NinjeTurtle schreef op 29-08-2021 om 19:00:
[..]
Huh?
Je mist veiligheid bedoel je?
Ja
Ginevra
29-08-2021 om 19:21
Hen74 schreef op 29-08-2021 om 19:07:
[..]
Ja
Dat zijn zulke generieke meldingen, daar kan ik of een ander niks mee. Krijg je dreigementen? Vind je dat anderen bedreigd worden? Vind je dat je te hard aangevallen word op je mening? Vind je dat anderen bepaalde meningen niet mogen uiten? Vind je dat e moderators geen topics mogen sluiten of juist dat ze dat veel eerder moeten doen?
voor jou lijkt het misschien een volkomen logische opmerking in de context van wat jij meemaakt op dit forum, maar ik heb geen idee waar je het over hebt en word daar dan wat kriegel van. Dus lijkt me handiger om dan wat concreter te zijn.
QuarrelsomeSnail25
29-08-2021 om 19:24
Ginevra schreef op 29-08-2021 om 19:21:
[..]
Dat zijn zulke generieke meldingen, daar kan ik of een ander niks mee. Krijg je dreigementen? Vind je dat anderen bedreigd worden? Vind je dat je te hard aangevallen word op je mening? Vind je dat anderen bepaalde meningen niet mogen uiten? Vind je dat e moderators geen topics mogen sluiten of juist dat ze dat veel eerder moeten doen?
voor jou lijkt het misschien een volkomen logische opmerking in de context van wat jij meemaakt op dit forum, maar ik heb geen idee waar je het over hebt en word daar dan wat kriegel van. Dus lijkt me handiger om dan wat concreter te zijn.
Ik snap wat je zegt. Ik had al wat meer regels getypt, maar heb die toch steeds weer gewist. Weet gewoon echt niet meer wat wel of niet kan.
EnchantingChamois89
29-08-2021 om 19:40
NinjeTurtle schreef op 29-08-2021 om 18:33:
De optie om berichten uit je inbox te verwijderen.
Ik herhaal hem toch even
Jammer dat je je zo voelt Hen

Angela1967
29-08-2021 om 19:44
Hen74 schreef op 29-08-2021 om 19:24:
[..]
Ik snap wat je zegt. Ik had al wat meer regels getypt, maar heb die toch steeds weer gewist. Weet gewoon echt niet meer wat wel of niet kan.
Nou dan probeer je het gewoon. Wat maakt het uit? Daar leer je dan toch ook van? Ik kan mij zelf niet voorstellen dat ik zou twijfelen of ik iets zou mogen typen. Dan zou ik al lang niet meer hier lezen want dat kun je afleiden uit wat anderen posten, toch?
Gr Angela
ReadyAnteater53
29-08-2021 om 19:47
Hen74 schreef op 29-08-2021 om 19:24:
[..]
Er zijn met jou al heel veel definities en dergelijke gedeeld, maar als ik je posts zo lees dan krijg ik het idee dat je daar niet zoveel mee kan.
Ik lees wel regelmatig empathie bij je, dus wat dacht je anders van de volgende stelregel: als ik er een vervelend gevoel van zou krijgen als het over mij of een groep waar ik toe wordt gerekend zou worden gezegd, dan gaat het te ver.
Dat is natuurlijk geen waterdicht systeem, maar het geeft misschien wel wat houvast? Het heeft mij in ieder geval vaak geholpen als ik iets over racisme niet snapte om me dan te proberen voor te stellen dat iets bijvoorbeeld niet over zwarte mensen maar over vrouwen werd gezegd.
(Ik ga er even vanuit dat dit over racisme en dergelijke gaat omdat ik je post in het racismetopic ook net las.)
Angela1967
29-08-2021 om 19:56
Koralinde schreef op 29-08-2021 om 19:47:
[..]
Er zijn met jou al heel veel definities en dergelijke gedeeld, maar als ik je posts zo lees dan krijg ik het idee dat je daar niet zoveel mee kan.
Ik lees wel regelmatig empathie bij je, dus wat dacht je anders van de volgende stelregel: als ik er een vervelend gevoel van zou krijgen als het over mij of een groep waar ik toe wordt gerekend zou worden gezegd, dan gaat het te ver.
Dat is natuurlijk geen waterdicht systeem, maar het geeft misschien wel wat houvast?
(Ik ga er even vanuit dat dit over racisme en dergelijke gaat omdat ik je post in het racismetopic ook net las.)
En misschien moet jij dit soort dingen niet schriftelijk willen uitwisselen maar pratend. Dus met mensen om je heen. En veel goede documentaires bekijken (niet YouTube) en kwaliteitskranten. Dan krijg je informatie van diverse bronnen die zich over het algemeen baseren op goed onderzoek en met als doel mensen te informeren.
Tenzij je bij de groep mensen hoort die overheid, kranten en wetenschappers wantrouwt (dat weet ik niet, ik lees niet mee in topics waar jij op doelt). Dan ben je op jezelf aangewezen en heeft op een forum informatie ophalen/schriftelijk bespreken weinig zin.
Gr Angela
Moxxie
29-08-2021 om 20:08
Kan het niet zo zijn dat je soms een beetje teveel aan jezelf twijfelt Hen? Je hebt genoeg empathie voor anderen, je doet moeite om andermans standpunten te begrijpen en als het niet duidelijk is dan vraag je het wel.
Maar dit is en blijft een forum met veel verschillende mensen en evenveel verschillende meningen, dus het is niet heel gek als jij eens een keer iets wel acceptabel vindt en een andere groep niet, of andersom.
QuarrelsomeSnail25
30-08-2021 om 00:31
Koralinde schreef op 29-08-2021 om 19:47:
[..]
Dat is natuurlijk geen waterdicht systeem, maar het geeft misschien wel wat houvast? Het heeft mij in ieder geval vaak geholpen als ik iets over racisme niet snapte om me dan te proberen voor te stellen dat iets bijvoorbeeld niet over zwarte mensen maar over vrouwen werd gezegd.
??
Ik denk dat hier een misverstand is. Ik heb het niet over racisme. En wat dat betreft zit ik eerder in jouw hoek. 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.