Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
EnchantingChamois89
20-08-2021 om 22:50
Lollypopje schreef op 20-08-2021 om 21:02:
[..]
Zakt vanzelf wel naar beneden anders toch?
Dat is geen orde 
't geeft een beetje kortsluiting bij deze autist
Nose schreef op 20-08-2021 om 21:06:
[..]
Ik hou van orde
Ja! dit dus!
Fijn dat 't niks vervelends is trouwens 
DownrightSpoonbill69
20-08-2021 om 22:59
Beertjelief schreef op 20-08-2021 om 22:50:
[..]
Dat is geen orde
't geeft een beetje kortsluiting bij deze autist![]()
[..]
Ja! dit dus!
Fijn dat 't niks vervelends is trouwens
Nee hoor ik hou ook van lijstjes en dan wegstrepen. Word ik gelukkig van 😁
EnchantingChamois89
21-08-2021 om 14:32
Nose schreef op 20-08-2021 om 22:59:
[..]
Nee hoor ik hou ook van lijstjes en dan wegstrepen. Word ik gelukkig van 😁
Precies! Je begrijpt m’n pijn van een gebruiker die niet meer bestaat en ook niet weggestreept kan worden ![]()
@beheerders Ben blij dat ik niks over ‘t hoofd zie!
Hopelijk kan ‘t mogelijk, heel misschien, geïmplementeerd worden? 
DownrightSpoonbill69
21-08-2021 om 14:58
Beertjelief schreef op 21-08-2021 om 14:32:
[..]
Precies! Je begrijpt m’n pijn van een gebruiker die niet meer bestaat en ook niet weggestreept kan worden
@beheerders Ben blij dat ik niks over ‘t hoofd zie!
Hopelijk kan ‘t mogelijk, heel misschien, geïmplementeerd worden?
🤣
safari
22-08-2021 om 17:39
oh dat miste ik heel erg op Viva, hier eigenlijk veel minder. hier zie je al wat je bold of italic maakt tijdens t schrijven, bij Viva kreeg je een woud aan [b]codes[/b].
WickedCurlew89
22-08-2021 om 17:43
safari schreef op 22-08-2021 om 17:39:
oh dat miste ik heel erg op Viva, hier eigenlojk veel minder. hier zie je al wat je bold of italic maakt tijdens t schrijven, bij Viva kreeg je een woud aan [b]codes[/b].
Inderdaad. Ik vind het af en toe handig qua witregels en afbrekingen of als ik loop te klooien met foto's en gifjes invoegen. Al is dat laatste hier eigenlijk ook veel beter gedaan.
_melon
22-08-2021 om 18:24
safari schreef op 22-08-2021 om 17:39:
oh dat miste ik heel erg op Viva, hier eigenlijk veel minder. hier zie je al wat je bold of italic maakt tijdens t schrijven, bij Viva kreeg je een woud aan [b]codes[/b].
Ja alleen jammer dat het euroteken mij ook een bold tekst oplevert.
safari
22-08-2021 om 19:15
Nose schreef op 22-08-2021 om 19:07:
Ik weet niet hoe ik een foto upload
dit helpt hoop ik!
--
plaatjes plakken lukt mij op deze manier:
als je 65 postings hebt gedaan, verschijnt een ikoontje van een schilderij, rechtsonder in het venster waar je ook bold, italic enzo in aan kan klikken als je een bericht aan t schrijven ben.
als je op dat schilderijtje klikt kan je de url van jouw afbeelding plakken. let wel het moet een afbeelding zijn die online staat, een foto rechtstreeks uit jouw lokale fotoalbum op je telefoon ofzo kan niet.
ikzelf maak meestal een screenshot van de afbeelding die ik posten wil, beetje bijsnijden en dan oploaden op bv deze site https://postimages.org/
de tweede regel met 'directe link' kopieren en in het invulvlak in het schilderijtje plakken
deze:

DownrightSpoonbill69
22-08-2021 om 20:09
Thanks!! Ik wou idd ook rechtstreeks van mobiel maar dat kan dus niet.
JackieBrown
22-08-2021 om 21:52
safari schreef op 22-08-2021 om 19:15:
[..]
dit helpt hoop ik!
--
plaatjes plakken lukt mij op deze manier:als je 65 postings hebt gedaan, verschijnt een ikoontje van een schilderij, rechtsonder in het venster waar je ook bold, italic enzo in aan kan klikken als je een bericht aan t schrijven ben.
als je op dat schilderijtje klikt kan je de url van jouw afbeelding plakken. let wel het moet een afbeelding zijn die online staat, een foto rechtstreeks uit jouw lokale fotoalbum op je telefoon ofzo kan niet.
ikzelf maak meestal een screenshot van de afbeelding die ik posten wil, beetje bijsnijden en dan oploaden op bv deze site https://postimages.org/
de tweede regel met 'directe link' kopieren en in het invulvlak in het schilderijtje plakken
deze:
Thnx, fijne beschrijving 👍🏻👍🏻👍🏻
safari
23-08-2021 om 23:11
hoop dat binnenkort de mogelijkheid geïmplementeerd wordt dat je meer topics onder bv 'gereageerd' kan zien, en meer posts per pagina..dat staat al op t lijstje, i know, maar zie er zeer naar uit! ik stel minimarsjes in t verschiet, Alex
Oeloeboeloe
23-08-2021 om 23:38
safari schreef op 22-08-2021 om 19:15:
[..]
dit helpt hoop ik!
--
plaatjes plakken lukt mij op deze manier:als je 65 postings hebt gedaan, verschijnt een ikoontje van een schilderij, rechtsonder in het venster waar je ook bold, italic enzo in aan kan klikken als je een bericht aan t schrijven ben.
deze:
Fijne beschrijving👍🏼 Maar jeetje wat een gedoe
Heidi-Forumbeheer
24-08-2021 om 00:26
safari schreef op 23-08-2021 om 23:11:
hoop dat binnenkort de mogelijkheid geïmplementeerd wordt dat je meer topics onder bv 'gereageerd' kan zien, en meer posts per pagina..dat staat al op t lijstje, i know, maar zie er zeer naar uit! ik stel minimarsjes in t verschiet, Alex
![]()
Geen Snickers?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.