Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

NinjeTurtle schreef op 09-08-2021 om 18:21:

Ik denk dat er enorm veel minder gestaft zou worden.
Maar goed, ik zou het prettig vinden, jij niet. Ik denk de mods ook niet. Dus dan is het klaar wat mij betreft

Ik ook. Of ik zou het persoonlijk zeker een optie vinden om het te proberen. Dat voor forummers anoniem staffen/rapporteren vind ik maar niks.

NinjeTurtle schreef op 09-08-2021 om 18:10:

Uiteraard weet het modteam dat. Daar ging ik in elk geval van uit.
Maar op viva in elk geval werd er veel sneaker gestaft. Zelfs blijkbaar door mensen die niet eens aan de discussie meededen.
Of sommigen werden gestaft, mogelijk door mensen die gewoon een hekel aan die persoon hadden. Etc. Etc.En ja, de mods kunnen dan alsnog bepalen wat ze er mee doen.
Als ik al staf, wil ik best uitleggen waarom ik dat doe.

Maar het feit dat iedereen maar stiekem kan staffen vind ik slecht.
Misschien is de stafcultuur hier veel anders en valt dat geklooi hier mee. We gaan het zien

Staffen zou dan alleen mogelijk moeten zijn voor mensen die in dat bepaalde topic zelf meeposten. 

dat vind ik dan weer niet. Als een post te ver gaat moet je als meelezer ook kunnen staffen. De mods kunnen, zoals eerder uitgelegd, dan toch zelf ook bekijken wat er aan de hand is. Mocht iemand constant staffen terwijl er niks aan de hand is dan kunnen de mods daar toch op reageren met een bericht of waarschuwing.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-08-2021 om 19:43

Ja, of als er NAW-gegevens worden gepost of ranzige spam.

Dan kun je gewoon posten dat je gaat staffen natuurlijk

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

09-08-2021 om 20:11

Dat is ook zo. Ik ben op zich ook wel voor niet-anoniem staffen. Tegelijkertijd heb ik niet het gevoel dat het hier (al) nodig is. 

Maar waarom verplicht eerst posten voordat je kunt staffen? Ik denk dat het weinig toe zal voegen.
Mensen die om andere redenen (iemand) graag staffen houd je hier niet mee tegen terwijl het voor een 'serieuze staffer' omslachtiger wordt.

Esther-Forumbeheer

Esther-Forumbeheer

09-08-2021 om 22:20

Ik begrijp serieus niet waarom je niet anoniem zou moeten kunnen staffen. Als je dat wil: ben je dan zo bang dat je mede-forummers je op die manier kunnen pesten ofzo? Wij kennen heus onze pappenheimers snel genoeg maar ik vind wel dat het veilig moet blijven. Anoniem staffen dus, anders weet ik zeker dat dit reden is tot de grootste chaos hier. Wij nemen echt geen maatregelen als we het niet eens zijn met de staffer en dan nog kunnen we de plank wel eens misslaan. Mods zijn gelukkig ook mensen. Maar als je veel staft moet je oppassen voor het cry-wolf effect. 

CharliesA schreef op 08-08-2021 om 09:00:

Dit liever niet:
Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.

Soms komt een To na een jaar nog een update geven, dat is heel leuk.

Ik snap het sluiten van topics ook niet. Is juist ontzettend leuk als een TO updates komt geven na langere tijd. Forummers leven vaak ook erg mee, en vragen dan na langere tijd hoe het nu met hem/haar gaat.

Toch juist leuk?

Metallover schreef op 10-08-2021 om 14:29:

[..]

Ik snap het sluiten van topics ook niet. Is juist ontzettend leuk als een TO updates komt geven na langere tijd. Forummers leven vaak ook erg mee, en vragen dan na langere tijd hoe het nu met hem/haar gaat.

Toch juist leuk?

Klopt, maar heel vaak krijg je dan ook dat mensen op 6 jaar oude topics gaan reageren alsof het probleem nog relevant is.

Misschien een automatische melding onder een oud topic, dat er al langer dan 6 maanden niet is gereageerd.

Lollypopje schreef op 10-08-2021 om 14:32:

[..]

Klopt, maar heel vaak krijg je dan ook dat mensen op 6 jaar oude topics gaan reageren alsof het probleem nog relevant is.

Misschien een automatische melding onder een oud topic, dat er al langer dan 6 maanden niet is gereageerd.

Of juist erboven, anders reageert iemand misschien zonder het hele topic al te hebben gelezen (en dus ook zonder de melding te hebben gezien)?

Lollypopje schreef op 10-08-2021 om 14:32:

[..]

Yup, dit staat ook al op het lijstje, beide opties zijn overigens momenteel vermeld maar de voorkeur gaat nu uit naar een melding i.p.v. sluiten. Mogelijk dat een topic na bijv. 2 jaar wel automatisch op slot gaat.

AlexOudersnl schreef op 10-08-2021 om 14:59:

[..]

Yup, dit staat ook al op het lijstje, beide opties zijn overigens momenteel vermeld maar de voorkeur gaat nu uit naar een melding i.p.v. sluiten. Mogelijk dat een topic na bijv. 2 jaar wel automatisch op slot gaat.

Ahhh top. In jullie post staat nog sluiten, vandaar

oh ja Alex, ik zag dat in de faq omgeving bij plaatjes plakken alleen staat na hoe veel berichten dat mag, verder niets. maar er komen vaak vragen voorbij in diverse pijlers mbt hoe dat plaatjes precies moet.. miss how-to uitleg in de faq opnemen? want het is niet super intuïtief, als je t eenmaal weet is t een eitje maar vooral bij het 'via een upload-site een link bekomen' gaat t vaak fout.

AlexOudersnl schreef op 10-08-2021 om 14:59:

[..]

Een melding lijkt me zinnig, maar ik zou het topic niet sluiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.