Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
RavIvaR
03-08-2021 om 22:21
Een melding op het forum als je gequote bent lijkt me voldoende. Dan heb je ook geen hinder van al dan niet juist gespelde nicknames.
Moxxie
03-08-2021 om 22:30
Altijd als ik hier kom lig ik helemaal dubbel. Alles waar we mee aankomen, maar dan ook echt alles, wordt gewikt, gewogen en al dan niet aangepast. Intussen hebben we een forum dat werkt als een tierelier en dat we in onze beste dromen nog niet voor hadden kunnen stellen. Maar toch weten we stééds weer iets nieuws te verzinnen.
Ik doe er zelf ook aan mee hoor dus het is niet kwaad bedoeld naar andere forummers, maar respect voor het eindeloze geduld van het Via team.
Lollypopje
03-08-2021 om 22:31
Friezinnetje schreef op 03-08-2021 om 22:18:
Ik vind het forum prima zoals het nu is en alle aanpassingen die er nu genoemd worden, zijn imo niet noodzakelijk.
Noodzakelijk niet. Wel een fijne extra als het kan 
Vragen mag en dan is het aan Alex of hij dat ook wil doen. Wil hij het niet, ook helemaal prima 
Ik durf sowieso niet te klagen over de kwaliteit van dit forum 
Regendrup.
03-08-2021 om 22:32
Lollypopje schreef op 03-08-2021 om 22:31:
[..]
Noodzakelijk niet. Wel een fijne extra als het kan
Vragen mag en dan is het aan Alex of hij dat ook wil doen. Wil hij het niet, ook helemaal prima
Ik durf sowieso niet te klagen over de kwaliteit van dit forum
Er valt ook weinig te klagen haha
Regendrup.
03-08-2021 om 22:34
Moxxie schreef op 03-08-2021 om 22:30:
Altijd als ik hier kom lig ik helemaal dubbel. Alles waar we mee aankomen, maar dan ook echt alles, wordt gewikt, gewogen en al dan niet aangepast. Intussen hebben we een forum dat werkt als een tierelier en dat we in onze beste dromen nog niet voor hadden kunnen stellen. Maar toch weten we stééds weer iets nieuws te verzinnen.
Ik doe er zelf ook aan mee hoor dus het is niet kwaad bedoeld naar andere forummers, maar respect voor het eindeloze geduld van het Via team.
Ik noem het enthousiasme
en vind het helemaal super als ze er iets mee doen. Maar helemaal geen probleem als het niet gedaan wordt. Want het forum ís al super, dus helemaal goed als het zo blijft! Maar het enthousiasme zorgt ook voor nog meer goeie ideeën haha.
Lollypopje
03-08-2021 om 22:37
Regendrup. schreef op 03-08-2021 om 22:32:
[..]
![]()
Absoluut niet 
Sophia_!
03-08-2021 om 22:37
[..]
![]()
Nee absoluut niet! Ik ben echt blij hier op het forum
Heda
03-08-2021 om 22:43
Voor mij hoeft er niet veel poespas bij te komen; het is een forum en geen social media kanaal. Een melding als je gequote bent kan in mijn ogen wel handig zijn, al hoewel je kan zien of er berichten bij zijn gekomen. Ook kom je weer op de pagina terecht waar je was gebleven, dus lees je toch alles door. ![]()
QuarrelsomeSnail25
03-08-2021 om 22:44
Sophia_! schreef op 03-08-2021 om 22:37:
[..]
Nee absoluut niet! Ik ben echt blij hier op het forum
![]()
Ik ook!
Gezellig, interessant , van alles wat.
DistinctMarten43
03-08-2021 om 23:19
Hen74 schreef op 03-08-2021 om 22:20:
Weet niet of ik de enige ben. Maar ik lees soms een reactie op pagina 8 bijvoorbeeld. Maar het topic gaat dan al tot 15. Ik wil dan reageren op iemand op die achtste pagina. Zodra ik mijn bericht dan geplaatst heb, zit ik aan het eind van het topic. Waar was ik ook alweer gebleven met lezen?
Yep, heb ik ook! Ik doe vaak 'backspace' twee keer, maar soms lukt het niet om op de juiste pagina uit te komen.
Maree
04-08-2021 om 06:42
Hen74 schreef op 03-08-2021 om 22:20:
Weet niet of ik de enige ben. Maar ik lees soms een reactie op pagina 8 bijvoorbeeld. Maar het topic gaat dan al tot 15. Ik wil dan reageren op iemand op die achtste pagina. Zodra ik mijn bericht dan geplaatst heb, zit ik aan het eind van het topic. Waar was ik ook alweer gebleven met lezen?
Ik quote dan degene op wie ik wil reageren. In mijn post kan ik dan op de quote klikken en hoppa, ik ben weer terug waar ik was
_melon
04-08-2021 om 06:45
Maree schreef op 04-08-2021 om 06:42:
[..]
Ik quote dan degene op wie ik wil reageren. In mijn post kan ik dan op de quote klikken en hoppa, ik ben weer terug waar ik was
![]()
Precies!
NinjeTurtle
04-08-2021 om 06:45
Maree schreef op 04-08-2021 om 06:42:
[..]
![]()
Dat is een goede! Ik had hetzelfde als Hen. Maar inderdaad. Even klikken op de gequoote , en hoppa
SugaryPanther19
04-08-2021 om 07:20
[..]
![]()
Niets dus, wat mij betreft. De sfeer is gezellig, en dat is het allerbelangrijkste
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.