Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
ShowyHummingbird30
17-07-2021 om 10:27
redbulletje schreef op 17-07-2021 om 09:03:
[..]
Bij mij is het ook lichtgrijs. Met roze knoppen.
Persoonlijk zou ik meer zien in sage-groen ofzo, onderscheiden van viva en niet te veel op vrouwen richten met roze.
Prachtige kleur! (En nu wil ik mijn muren verven)
SugaryPanther19
17-07-2021 om 10:44
Wat betreft het automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit is geweest: svp niet doen.
Soms is een topic heel spannend en komt iemand na een jaar of twee jaar nog een update geven, of vraagt iemand om een update en komt deze er ook nog. Dat zou ik niet willen missen.
SugaryPanther19
17-07-2021 om 10:52
Het lukt mij ook niet om 45 pagina's door te lezen.
Misschien handig om een lijst te maken met alle nieuwe suggesties en aan te geven wat jullie wel en niet zien zitten?
Een bantopic graag erbij, met alleen vermelding wie geband is, waarvoor (op de man spelen - korte uitleg) en voor hoe lang. Net zoals op het VF. Dus geen discussie, puur vermelding.
Dat mensen niet zomaar verdwijnen voor een poos. En dat je weet wanneer ze weer terugkomen.
Er zijn namelijk ook mensen waar ik heel leuk mee forum en die dan zomaar in een ander topic een ban oplopen. Dus dan kijk ik toch uit wanneer ze weer leuk mee kunnen doen.
SugaryPanther19
17-07-2021 om 11:31
Oh ja, iets heel kleins: de pijler digital - dat is een Engels woord, kan dit worden veranderd door digitaal, dus gewoon correct Nederlands. Of naar digi.

LiefsteFeetje
17-07-2021 om 11:54
Meer ruimte tussen de wijzig en quote knop. Net even iets van elkaar af. Mijn muis blijft net de verkeerde pakken ofzo. Ook al lijkt de juiste knop roze, de andere optie blijkt dan ineens geopend.
DownrightChinchilla41
17-07-2021 om 11:58
LiefsteFeetje schreef op 17-07-2021 om 11:54:
Meer ruimte tussen de wijzig en quote knop. Net even iets van elkaar af. Mijn muis blijft net de verkeerde pakken ofzo. Ook al lijkt de juiste knop roze, de andere optie blijkt dan ineens geopend.
Gewoon een kwestie van kijken waar je klikt toch? Ik vind het gewoon prima zo..
Vf_Watervrouw
17-07-2021 om 12:25
redbulletje schreef op 17-07-2021 om 08:51:
Graag meer dan 5 topics bij de lijst met waar je op gereageerd hebt. Stuk of 10 minimaal bijv. Idem bij nieuwe/actieve topics.
Op laptop heb ik in al deze gevallen een link 'meer topics'. Gaat dan tot 20 ofzo geloof ik.
_melon
17-07-2021 om 12:26
Vf_Watervrouw schreef op 17-07-2021 om 12:25:
[..]
Op laptop heb ik in al deze gevallen een link 'meer topics'. Gaat dan tot 20 ofzo geloof ik.
Mobiel ook
LiefsteFeetje
17-07-2021 om 12:26
[..]
Yes. Op een mobiel lijkt me meer ook niet zo handig. Ik zie er daar ook wel meer dan 5 al.
LiefsteFeetje
17-07-2021 om 12:27
Yolo schreef op 17-07-2021 om 11:58:
[..]
Gewoon een kwestie van kijken waar je klikt toch? Ik vind het gewoon prima zo..
Ja, dat zal het zijn.
En als dan effe verder uit elkaar staat heb jij er verder tch geen last van?
Maree
17-07-2021 om 12:33
[..]
Is op mobiel ook, maar ik wil graag alles bijlezen als er nieuwe reacties zijn en dat zijn er vrijwel altijd meer dan vijf. Een paar topics meer zou mij een extra klik schelen.
AlexOudersnl
17-07-2021 om 13:28
Vandaag en gister zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd:
- Negeren van rubrieken (ga naar je account en dan Negeerlijst)
- Negeren van gebruikers (ga naar desbetreffende gebruiker en klik op Blokkeren)
- Onbeperkt 'loepen' / berichten bekijken van gebruikers maar alleen als je jouw profiel ook op openbaar hebt staan
- Profielen zijn afgeschermd voor niet ingelogde gebruikers
- De meest gelikete berichten van een gebruiker / jezelf kunnen zien
- Mogelijkheid om de geanimeerde emoji's uit te schakelen (Account -> Instellingen), al klopt deze omschrijving niet helemaal: ook de niet geanimeerde emoji's worden uitgeschakeld (dus ook de Maaike, etc, alleen de standaard emoji's die iedereen heeft blijven staan).
Daarnaast heb ik het verzoek voor meer forumberichten op de voorpagina genoteerd, dit zullen we waarschijnlijk als instelling toevoegen, waarbij de huidige hoeveelheid topics standaard zal blijven.
Lollypopje
17-07-2021 om 13:31
Klein dingetje. Ik ontdekte dat als ik iemand quote, bij enter nog wel een nieuwe alinea wordt gestart en geen nieuwe regel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.