Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
Vf_Watervrouw
09-07-2021 om 14:57
Ik vind het best een mooie beeldspraak.
Met de (verwende) wens om pijlers te kunnen (laten) blokkeren wordt het wellicht makkelijker om 'jouw werk' te vinden.
Cateautje1.0
09-07-2021 om 14:57
Van onder naar boven lezen is voor mij heel onnatuurlijk en maakt me misselijk, reden voor mij om weg te gaan van Femme.
Vf_Watervrouw
09-07-2021 om 14:58
Jesse_1 schreef op 09-07-2021 om 14:54:
Oh, er worden automatisch smiley's geplaatst zie ik. Kan ik dat ook uit zetten? Als ik een smiley wil, dan zoek ik een emoji uit. Ik wil gewoon ; ) typen zonder gezichtje.
Bij mij staan de smileys onbedoeld uit, dus vind het wel handig als ik ze met lettercombi's toch krijg..
edit: ow ; ) en ; - ) levert beiden eentje op, dat is voor jou minder fijn denk ik. Geen idee of zulke dingen uitgezet kunnen worden. Ik zou dan eerst de 'aankliksmileys' in werking willen hebben bij mij.
Lollypopje
09-07-2021 om 14:59
@Jesse Ik kan me voorstellen dat het voor jou/jullie zo voelt. Gelukkig overspoelen we niet al jullie topics 
Ter geruststelling, de drukte in deze overlap topics komt waarschijnlijk omdat ViaFora net live is en iedereen van Viva er heel enthousiast in springt om alles te onderzoeken. Geef het een week en waarschijnlijk zijn we in deze topics dan een stuk rustiger 
Knutselkei
09-07-2021 om 15:01
Ik heb iets wat er wat mij betreft wel uit zou mogen,mag dat ook?
Reageren op topics van wel 4 of 5 jaar oud. Er is nu regelmatig verwarring omdat iemand dan daarop reageert. Zouden deze oude topics niet gesloten kunnen worden,zodat ze wel gelezen kunnen worden voor de tips maar niet meer reageen?
redbulletje
09-07-2021 om 15:05
Misschien een automatische melding in een oud topic dat de laatste reactie meer dan bijv. een maand geleden is?
safari
09-07-2021 om 15:06
Vf_Watervrouw schreef op 09-07-2021 om 14:57:
Ik vind het best een mooie beeldspraak.
![]()
Met de (verwende) wens om pijlers te kunnen (laten) blokkeren wordt het wellicht makkelijker om 'jouw werk' te vinden.
vond t heel helder en beeldend omschreven! en kan me er alles bij voorstellen. opeens zo'n tsunami..
ik ben ook van mening dat dit alles opgelost is als iedereen naar wens pijlers 'aan of uit' kan zetten, op Via en op OO. hoop dat die functionaliteit hoog op t prioriteitenlijstje komt!
_melon
09-07-2021 om 15:08
safari schreef op 09-07-2021 om 15:06:
[..]
vond t heel helder en beeldend omschreven! en kan me er alles bij voorstellen. opeens zo'n tsunami..
ik ben ook van mening dat dit alles opgelost is als iedereen naar wens pijlers 'aan of uit' kan zetten, op Via en op OO. hoop dat die functionaliteit hoog op t prioriteitenlijstje komt!
Maar dan is bijv. de kinderen pijler van OO en VF samen voor de OO-ers alsnog overspoeld met topics van 'ons' toch?
_melon
09-07-2021 om 15:09
En hele mooie omschrijving inderdaad, snap heel goed dat het zo voelt ja!
safari
09-07-2021 om 15:15
_melon schreef op 09-07-2021 om 15:08:
[..]
Maar dan is bijv. de kinderen pijler van OO en VF samen voor de OO-ers alsnog overspoeld met topics van 'ons' toch?
ik dacht t zo:
dan kan je op OO bv de pijler met suggesties voor viafora op 'verborgen' zetten, en ik op viafora maak de 'peuters' pijler voor mij onzichtbaar
_melon
09-07-2021 om 15:18
safari schreef op 09-07-2021 om 15:15:
[..]
ik dacht t zo:
dan kan je op OO bv de pijler met suggesties voor viafora op 'verborgen' zetten, en ik op viafora maak de 'peuters' pijler voor mij onzichtbaar
Dat snap ik, maar als ik als ViaFora forummer nou met 'mijn' VIVA kliekje * allemaal topics open in 'Peuters' dan overspoeld het wel zeg maar.
*Ik heb geen VIVA kliekje, maar er zijn wel verschillende topics en groepjes in de pijlers van zwangerschap tot pubers etc. en als die allemaal topics gaan openen en actief zijn, dan is OO ineens hun forum kwijt, zeg maar.
Weet niet zo goed hoe ik dit duidelijk kan uitleggen haha.
Schemerlampje
09-07-2021 om 15:20
Jesse, zo voel ik het ook. Maar dat vond ik weer zo ongastvrij van mezelf. Ik had verwacht dat zodra vifora live ging, al de Viva topics mee zouden verhuizen en op OO zouden verdwijnen.
Ik heb ook al eerder in deze draad gevraagd over welk forum we het hier hebben, maar heb daar nog geen antwoord op gekregen.
safari
09-07-2021 om 15:21
ah zo. ja da's waar, beide sites delen op dezelfde pijler. maar da's toch juist leuk? dan kiest iedereen gericht voor pijler 'puberteit', ik zou denken: the more, the merrier..? en als je er niets mee hebt, verberg je hem eenvoudigweg?
redbulletje
09-07-2021 om 15:23
Ik vind het juist wel leuk wat vers bloed in de discussies als de forummers gaan mixen.
_melon
09-07-2021 om 15:28
safari schreef op 09-07-2021 om 15:21:
[..]
[..]
ah zo. ja da's waar, beide sites delen op dezelfde pijler. maar da's toch juist leuk? dan kiest iedereen gericht voor pijler 'puberteit', ik zou denken: the more, the merrier..? en als je er niets mee hebt, verberg je hem eenvoudigweg?
Ik ook, maar voor een OO gebruiker kan ik me voorstellen dat het voelt als tsunami.
Heb ook echt geen idee hoe druk het op OO is enzo.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.