Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

Update 3 augustus

Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.

Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 

  • Profielfoto's bij aliassen
  • Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll
  • Eerste zin beginnen met een hoofdletter
  • Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
  • Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken (vanaf pagina 2)
  • Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren

Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:

  • Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen

Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):

Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden

  • Gemakkelijk wisselen van rubriek
  • Aanpassen aantal posts op 1 pagina
  • Navigeren naar paginanummer binnen topic
  • Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
  • Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
  • Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
  • Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is
  • Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
  • Rapporteren van privéberichten
  • Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
  • Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
  • Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
  • Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
  • Dark / donkere modus


Lange termijn / misschien / misschien niet

  • Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)
  • Berichten zonder automatische opmaak schrijven


Zal niet geïmplementeerd worden

  • Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
  • Kleurstelling/accenten forum herzien
  • Meest recent gelikete bericht(en) inzien
  • Lijst gebruikers met totaal aantal likes
  • Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
  • Dislike knop
  • Motto / onderschriften
  • Kunnen zien of gebruiker online is
  • Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
  • Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
  • Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
  • Ban topic


Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.


Een beheerder topic.

De posts van de TO (topic opener) een andere kleur, zodat deze makkelijker te herkennen zijn?

De mogelijkheid om topics waarin je gereageerd hebt te verwijderen uit je "gereageerd" lijst.

Ik zou graag dit willen:

De rubrieken zijn op de homepage helemaal onderaan, en ik zou eigenlijk direct vanuit een topic in Mode snel naar Gezondheid willen kunnen ofzo.

Op het Viva forum is het zo dat als je in een topic bent er bovenin - naast de naam van de pijler - een uitklapbaar menu is met de naam Alle pijlers. Als je daarop klikt kun je direct naar een andere pijler gaan en hoef je dus niet eerst terug naar de homepage.


Ook zie je daar op de homepage direct onder Actieve en Nieuwe topics de pijlers. Op Viafora lijkt dat verder naar beneden ofzo. Ik vind het zelf altijd heel leuk om binnen een pijler rond te snuffelen vandaar. Ik ga van pijler naar pijler en kijk dan of er daarbinnen interessante nieuwe onderwerpen zijn.

Hopelijk komen die abonnementen om reclame uit te schakelen snel, want dit is wel erg veel!

Het kunnen aanpassen van het aantal posts wat je wilt zien op 1 pagina.

Het kunnen nagiveren naar paginanummer...

Een melding als 1 van je posts wordt geposts of geliked.

Er zit te veel wit tussen de regels na een enter.

Ik wil weten wie mij staft

Je eigen berichten kunnen bewerken, zonder dat hier een tijdslimiet aan gekoppeld is.

Zodat forummers zelf de controle houden over wat er van hen op internet blijft staan. En hierin niet afhankelijk zijn van de mods. 

Desgewenst met een uitzondering voor de openingspost. Bijvoorbeeld openingspost max voor 50 procent wijzigen.

Welk forum? Allebei?

Op mijn telefoon wordt er standaard een nieuwe alinea gestart als ik op enter druk. 

Ik zou het fijner vinden, als hij gewoon naar de volgende regel gaat

Ik zou anoniem willen kunnen staffen.

(Niet dat ik ooit staf, maar toch zou ik dat graag willen)

Zit er hier ook een max op het aantal posts per topic, zodat er na x-aantal posts een volgend deel aangemaakt moet worden?

CherokeeRose schreef op 08-07-2021 om 14:15:

Het kunnen aanpassen van het aantal posts wat je wilt zien op 1 pagina.

Het kunnen nagiveren naar paginanummer...

Een melding als 1 van je posts wordt geposts of geliked.

Er zit te veel wit tussen de regels na een enter.

Navigeren op paginanummer vind ik ook fijn! Zit er al in zie ik net.

En een melding als je bericht wordt gequote (zodat je meteen kunt lezen welke reactie erop kwam).

Mag dat introductieblok bovenin aub na inloggen weg?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.