Over het forum Over het forum

Over het forum

Viva: Viafora moderators

Een nieuw forum betekent nieuwe moderators! Omdat we meerdere nieuwe pijlers gaan toevoegen (dezelfde als op het Viva forum), zijn we op zoek naar enthousiaste mods om van Viafora een groot succes te maken. Hoe zien we dit voor ons?

  • Elke moderator krijgt 1 of meerdere rubrieken toebedeeld (max 3). Bij voorkeur zijn dit rubrieken die qua onderwerp goed bij je aansluiten en waar je dus zelf ook op het Viva forum actief in deelneemt (of actief meeleest).
  • We vinden het belangrijk dat de Viafora leden weten wie de mods zijn. Daarom willen we dat mods op Viafora modereren onder een eigen nick en altijd herkenbaar zijn als moderator. Het is toegestaan om zelf ook deel te nemen aan discussies.
  • Voor het Viafora forum stellen we basisregels op. Waar moet iedereen zich aan houden, wanneer krijg je een waarschuwing, etc. Elke moderator mag naar eigen inzicht modereren, omdat hij of zij de regels én de gebruikers kent binnen de toegewezen rubrieken.
  • Moderators kunnen geen persoonsgegevens inzien.

Wil jij je steentje bijdragen aan Viafora en samen met ons bouwen aan een geweldige community? Mail dan naar [email protected] met de rubrieken waarin jij zou willen modereren. Stuur daarnaast je huidige gebruikersnaam op Viva en/of Ouders.nl met de rubrieken waar je nu actief in deelneemt op Viva.

En stuur ons ook gerust een mailtje als je meer informatie wilt.


Gaan de moderators in shifts werken of ben je altijd ‘in functie’?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

30-06-2021 om 19:54

Hmm. Hier pas ik voor nu even. Ik heb nu al nauwelijks leven naast het forummen...

Sophia_!

Sophia_!

30-06-2021 om 20:14

Ik vind het wel fijn dat de Mods herkenbaar mee gaan schrijven, zelf zou ik geen goede Mod zijn denk ik zo 🙈

Denk ook niet dat ik een goede mod zou zijn hoor..

En bovendien: hoeveel tijd besteed je gemiddeld aan deze klus? 

Ik vind het fijner om in- en uit te kunnen checken wanneer ik wil. Modereren lukt niet vanwege een fulltime baan.

Ik denk dat het idd wel belangrijk is om te weten wat het ongeveer aan tijd kost. 

YolandaOudersnl

YolandaOudersnl

01-07-2021 om 08:51 Topicstarter

We willen de moderators niet vastpinnen op specifieke tijden of aantal uren. We snappen dat modereren naast andere werkzaamheden gebeurt en het moet wel leuk blijven natuurlijk. Het uitgangspunt is dat we per pijler 2 moderators willen inzetten zodat het niet bij 1 iemand komt te liggen. Het modereren kun je doen als je toch al in de rubriek aan het meelezen of meepraten bent. Wel is het daarom belangrijk dat je zelf een actief lid bent, die een paar keer per dag online is. Als je maar een paar keer per week op Viafora zit, is dat niet handig, dat overleven sommige discussies waarschijnlijk niet. Het modereren kan dus ook tussendoor, we verwachten niet dat je er continu bovenop zit.

Naast de moderators in hun eigen rubrieken, hebben we twee moderators die het hele forum in de gaten houden en tussentijds altijd kunnen ingrijpen indien dat nodig is.
We zoeken dus vooral mods die altijd al actief zijn en het ook als niet-moderator leuk vinden betrokken te zijn in enkele pijlers. En dan kun je tegelijkertijd meteen actie ondernemen als je iets tegenkomt waar je nekharen van overeind gaan staan
Hopelijk maakt dit het iets duidelijker wat we precies verwachten.

Ik heb op andere fora gezien dat een mod niet mag modereren in een topic waar zij of hij zelf actief mee discussieert. Dat vond ik altijd wel een goede beslissing. Als moderator moet je toch een beetje boven de partijen staan en neutraal zijn als er gedoe is. Dat is al lastig genoeg als je ook als gebruiker actief bent op een forum, want je houdt natuurlijk altijd verschil in inzicht in wat wel en wat niet kan op een forum. Verwachten jullie geen problemen als mensen juist in de topics waar ze zelf heel actief zijn gaan modereren?

Misschien dat het wel handig is om een beeld te geven van die afspraken. Op Viva is er best wel discussie over hoe streng er al dan niet gemodereerd zou moeten worden.

Hopelijk worden er ook mods aan rechterzijde van het spectrum aangesteld zodat de balans in 't midden blijft. 

Mocht viafora een vaste hangplek voor me worden wil ik best het reissubforum mee-modereren. 

PreciousJay68

PreciousJay68

05-07-2021 om 08:28

redbulletje schreef op 01-07-2021 om 13:58:

Hopelijk worden er ook mods aan rechterzijde van het spectrum aangesteld zodat de balans in 't midden blijft.

Mocht viafora een vaste hangplek voor me worden wil ik best het reissubforum mee-modereren.

🤣🤣🤣🤣🤣

Ik heb een mailtje gestuurd .

LawfulLark45

LawfulLark45

05-07-2021 om 12:23

MEFunny schreef op 01-07-2021 om 07:43:

Ik denk dat het idd wel belangrijk is om te weten wat het ongeveer aan tijd kost.

Reizen kost je waarschijnlijk minder tijd dan Actueel

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

20-07-2021 om 21:11

Beste moderators kunnen jullie 1 loopend topic weghalen uit mijn lijst? 1 over zoon met dure condooms. 
Sorry als het veel werk is 😔

Waar kan ik een verzoek indienen bij de mods? Ik wil een deel van een post verwijderd hebben maar dat gaat niet (meer).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.