Over het forum Over het forum

Over het forum

Stoppen met het forum

Door mijn depressie merk ik dat ik me de berichten erg aantrek. Op een of andere manier blijf ik toch terugkomen en reageren. Is er ook een manier om het forum af te zeggen en je profiel te verwijderen? 
Het zou mij erg helpen.


Dan moet je even een mail sturen naar [email protected] dacht ik. Zij kunnen je dan verder helpen.

Ik wil nog snel iets zeggen.

Als aller eerst sorry, ik wist niet dat je in een depressie zit en ik weet hoe dat voelt. 

Ik kan me nu ook veel beter voorstellen hoe mijn bericht zo bij je binnen is gekomen.

Ik wil daarvoor sorry zeggen en het was totaal niet mijn bedoeling om het over te brengen zoals het bij jou overkwam, het was ook totaal niet persoonlijk bedoelt al kan ik nu wel beter begrijpen hoe het bij je aankwam.

Sorry daarvoor was oprecht niet mijn bedoeling🧡 ik hoop dat het snel beter met je gaat.
Zou het leuk vinden als je blijft maar ik begrijp dat jij nu voor jezelf weet wat het beste is. Nogmaals khoop dat het snel beter met je gaat.

Beste TO,

Ik vind dat jouw maatregelen té drastisch zijn.

Probeer mentaal beter te worden en denk niet meer aan dit forum. Op het ogenblik dat jij uit je dal bent gekomen dan forum je toch gewoon weer lekker met ons mee! Want we 'verliezen' niet graag iemand. Tijdelijk een pauze nemen, dat is een verstandige beslissing. Maar de handdoek in de ring gooien, please doe dat niet. 

Ook jij bent waardevol en niet alleen op dit forum.

Wat denk je? Doen?

Je gaat me niet leuk vinden. Maar waarom vraag je aan het forum om jezelf te stoppen? Want al zetten ze je account op anoniem oid, je kan toch nog terugkomen. Je maakt jezelf zo afhankelijk van wat anderen voor je doen of regelen. Dat maakt je kleiner en iets in je schrijven drukt uit dat je dat nu juist niet wil. 

Als je baalt van bepaalde reacties, of dat je niet de support krijgt die je wil, kun je dat beter in dat topic aangeven. Dan krijg je reacties zoals die hierboven, waarin mensen uitleggen dat ze het niet kwaad bedoelen. Misschien helpen juist die teksten je om je door de dag heen te slaan?

En anders laat je het alleen even rusten. Verwijder je bij instellingen alle topics uit je lijst waar je geen energie van krijgt. Op die manier is het niet erg als je toch terugkomt, want waar mensen je onbewust kwetsten, dat zie je niet. Maar heb je wel zelf de controle teruggenomen. En als je eraan toe bent, dan open je de betreffende topics weer. Wie weet wat voor moois mensen dan nog voor je geschreven hebben. 

Biebel schreef op 04-10-2021 om 14:21:

Je gaat me niet leuk vinden. Maar waarom vraag je aan het forum om jezelf te stoppen? Want al zetten ze je account op anoniem oid, je kan toch nog terugkomen. Je maakt jezelf zo afhankelijk van wat anderen voor je doen of regelen. Dat maakt je kleiner en iets in je schrijven drukt uit dat je dat nu juist niet wil.

Als je baalt van bepaalde reacties, of dat je niet de support krijgt die je wil, kun je dat beter in dat topic aangeven. Dan krijg je reacties zoals die hierboven, waarin mensen uitleggen dat ze het niet kwaad bedoelen. Misschien helpen juist die teksten je om je door de dag heen te slaan?

En anders laat je het alleen even rusten. Verwijder je bij instellingen alle topics uit je lijst waar je geen energie van krijgt. Op die manier is het niet erg als je toch terugkomt, want waar mensen je onbewust kwetsten, dat zie je niet. Maar heb je wel zelf de controle teruggenomen. En als je eraan toe bent, dan open je de betreffende topics weer. Wie weet wat voor moois mensen dan nog voor je geschreven hebben.

Wat een mooie post is dit. Ik sluit me hier bij aan, wie weet wat het forum je nog kan bieden.

Biebel schreef op 04-10-2021 om 14:21:

Je gaat me niet leuk vinden. Maar waarom vraag je aan het forum om jezelf te stoppen? Want al zetten ze je account op anoniem oid, je kan toch nog terugkomen. Je maakt jezelf zo afhankelijk van wat anderen voor je doen of regelen. Dat maakt je kleiner en iets in je schrijven drukt uit dat je dat nu juist niet wil.

Als je baalt van bepaalde reacties, of dat je niet de support krijgt die je wil, kun je dat beter in dat topic aangeven. Dan krijg je reacties zoals die hierboven, waarin mensen uitleggen dat ze het niet kwaad bedoelen. Misschien helpen juist die teksten je om je door de dag heen te slaan?

En anders laat je het alleen even rusten. Verwijder je bij instellingen alle topics uit je lijst waar je geen energie van krijgt. Op die manier is het niet erg als je toch terugkomt, want waar mensen je onbewust kwetsten, dat zie je niet. Maar heb je wel zelf de controle teruggenomen. En als je eraan toe bent, dan open je de betreffende topics weer. Wie weet wat voor moois mensen dan nog voor je geschreven hebben.

Ik vind dit ook een hele mooie post. Sluit me er graag bij aan.

@ Biebel

Ze had het in het topic al wel aangegeven maar op een felle manier en felle toon waardoor ik ook fel terug reageerde.

Nu ik deze op las begreep ik iets meer waar het hij haar vandaan kwam daarom dat ik het hier even had recht gezet. 

Rachel. schreef op 04-10-2021 om 14:58:

@ Biebel

Ze had het in het topic al wel aangegeven maar op een felle manier en felle toon waardoor ik ook fel terug reageerde.

Nu ik deze op las begreep ik iets meer waar het hij haar vandaan kwam daarom dat ik het hier even had recht gezet.

Van jou weet iedereen best dat je het goed bedoelt hoor. Je moet je niet rot voelen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2021 om 15:00

Beste,
Ik ben je nog niet tegengekomen en met je instellingen is het ook vrij moeilijk om te achterhalen waarop je reageert.
Toch zou ik je willen aangeven dat het misschien niet zo verstandig is om je account volledig op te heffen. Er zullen hier zeker en vast mensen zitten die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt en waarmee je kunt praten en het zou toch zonde zijn om die dialoog eenzijdig af te kappen.
Misschien is het goed en doenbaar voor jou om een tijdje de site zelf links te laten liggen, met de mogelijkheid om later weer te reageren.

Ik herken het trouwens zelf, tijdens mijn depressieve periodes verbrak ik elk contact waardoor de cocon waarin ik vastzat met mijn eigen gedachten steeds kleiner werd. Dat was niet zo goed. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

04-10-2021 om 15:05

Valdemar schreef op 04-10-2021 om 15:00:

Beste,
Ik ben je nog niet tegengekomen en met je instellingen is het ook vrij moeilijk om te achterhalen waarop je reageert.
Toch zou ik je willen aangeven dat het misschien niet zo verstandig is om je account volledig op te heffen. Er zullen hier zeker en vast mensen zitten die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt en waarmee je kunt praten en het zou toch zonde zijn om die dialoog eenzijdig af te kappen.
Misschien is het goed en doenbaar voor jou om een tijdje de site zelf links te laten liggen, met de mogelijkheid om later weer te reageren.

Ik herken het trouwens zelf, tijdens mijn depressieve periodes verbrak ik elk contact waardoor de cocon waarin ik vastzat met mijn eigen gedachten steeds kleiner werd. Dat was niet zo goed.

Mooie post Valdemar en ik hoop dat TO dit ook zo kan zien!

Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 14:59:

[..]

Van jou weet iedereen best dat je het goed bedoelt hoor. Je moet je niet rot voelen.

Dankjewel ik hoop t, want er zaten geen lelijke of gemene intenties achter.

Hoi Lorwynne, ik sluit me aan bij de anderen hier. Je hoeft je niet te verontschuldigen, te schamen of jezelf slecht te voelen. Ik herken wat Valdemar zegt, van je overal van afsluiten en dat dat niet zo gezond is. Het is tegelijkertijd ook lastig om contact te houden want als je depressief bent, heb je ook de neiging om juist alles wat een bevestiging lijkt van je eigen negatieve gedachten heel serieus te nemen. Dus als mensen je negatief beoordelen of lijken te beoordelen, kan dat heel hard binnenkomen. Alleen jij kan beoordelen of je kan blijven en dan wat milder voor jezelf kan omgaan met reacties die scherp of kritisch zijn. Ik zou je dat in ieder geval gunnen en ik zou het jammer vinden als je vond dat je definitief moet vertrekken om deze reden. Hoe dan ook: zorg goed voor jezelf! 

Ik weet helaas ook maar al te goed hoe een depressie voelt, maar misschien kan het juist goed zijn om hier toch in contact te blijven met mensen? De mensen die iets bij je triggeren kun je eventueel nog op de negeerlijst zetten, en dan proberen te focussen op de positieve topics en berichten.

Wat je ook besluit: veel sterkte, ik hoop dat je je snel beter voelt

Hey Lorwynne, nog een knuffel van mij  ik dacht al dat je er 1 nodig had en daarom staat er ook eentje in dat andere topic. 

Je kunt overwegen te pauzeren. Helemaal stoppen hoeft niet. Neem even pauze als je dat nodig hebt.

Ik ben je ook nog niet tegengekomen, maar in contact blijven is altijd goed als je je zo voelt
Is er anders niet een forummer bij wie je je op je gemak voelt en waar je mee kan pb’en?
Zo kan je toch je hart luchten en krijg je niet van alle kanten reacties 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.