Over het forum
Bakblik
31-10-2025 om 07:52
Privébericht
In het topic over tweedehands kleding las ik dat er mensen zijn die uit principe niet reageren op privéberichten.
Ik gebruik die optie vaak als mensen belangstellend reageren maar ik niet mijn hele hebben en houden op het forum wil gooien. Soms ben ik dan teleurgesteld dat ze niet reageren.
Wat is jouw mening over privéberichten, gebruik je ze zelf wel of niet en reageer je op berichten die aan jou gestuurd worden of niet.
letterkoekje
01-11-2025 om 09:45
Als ik er in zou trappen om te antwoorden op een privé post die ik binnen krijg, als ik er in zou trappen om een (privé) reactie te sturen op een topic en ik kreeg dan een antwoord van de forummer, dan denk ik (DENK ik) dat ik toch snel zou doorhebben dat het bullshit is. En de correspondentie stop zetten. Dus lang gaan ze mij niet aan het lijntje houden.
Bij mij is het meestal 'de andere' die het initiatief neemt en er dan wel een korte correspondentie ontstaat.
Ik heb nu eens in mijn inbox gekeken, er staan toch al 2 blz privéberichten in (over mijn ganse tijd bij Viafora). Ik laat die allemaal in mijn inbox zitten. Daarbij zijn ook een aantal waarschuwingen van moderators.
Tot slot, met één van de deelnemers aan dit topic heb ik al een relatief korte correspondentie over 1 topic gevoerd! ❤️
Meesje
01-11-2025 om 10:15
Maar de forummer die zo veel pb's stuurde over 2e hands kleding is/was toch geen oplichter, reclamebureau, journalist oid? Of ben ik nu heel naïef? Ik had de indruk dat zij vooral op zoek was naar contacten en daarvoor het forum als middel gebruikte, ipv dat ze wilde forummen. Heb ik ook geen zin in, maar leken me geen kwade bedoelingen verder.
Fiorah
01-11-2025 om 10:30
Als ik ze zie, reageer ik sowieso! Maar ik krijg ze zelden. Ik heb net gekeken, ik had 4 berichten. Daarvan was één vraag van mij aan iemand anders n.a.v. een topic (geen reactie maar ik weet niet of diegene het heeft gezien). En 3 waren berichten tussen mij en mensen uit het boekentopic om geen spoilers te hoeven plaatsen in het topic zelf.
yette
01-11-2025 om 13:40
Meesje schreef op 01-11-2025 om 10:15:
Maar de forummer die zo veel pb's stuurde over 2e hands kleding is/was toch geen oplichter, reclamebureau, journalist oid? Of ben ik nu heel naïef? Ik had de indruk dat zij vooral op zoek was naar contacten en daarvoor het forum als middel gebruikte, ipv dat ze wilde forummen. Heb ik ook geen zin in, maar leken me geen kwade bedoelingen verder.
Die indruk had ik ook. In haar andere topic was ze iig op zoek naar contacten. Ik vind het niet zo'n gek idee van haar. Niet iedereen maakt even makkelijk irl nieuwe vrienden. En het staat de ander natuurlijk vrij om er al dan niet in mee te gaan.
Ik heb zelf trouwens na tig jaar forummen (ik was bij de eerste 80 of 90 mensen op Viva) al tientallen forummers irl ontmoet en er een paar hele fijne vrienden aan overgehouden - zonder dat dat ooit de intentie was. Dat begon ook met pb-tjes, FB, WhatsApp en meets met groepjes.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.