Over het forum
Bakblik
31-10-2025 om 07:52
Privébericht
In het topic over tweedehands kleding las ik dat er mensen zijn die uit principe niet reageren op privéberichten.
Ik gebruik die optie vaak als mensen belangstellend reageren maar ik niet mijn hele hebben en houden op het forum wil gooien. Soms ben ik dan teleurgesteld dat ze niet reageren.
Wat is jouw mening over privéberichten, gebruik je ze zelf wel of niet en reageer je op berichten die aan jou gestuurd worden of niet.
Auwereel
31-10-2025 om 09:31
Ja hoor, ik reageer op priveberichten, zeker bij forummers die al langer meelopen
Daglichtlamp
31-10-2025 om 09:41
Als ik het zo lees zou het goed zijn om de mogelijkheid om privéberichten te kunnen ontvangen uit te zetten. Dan kunnen diegenen die er niet op wachten dat voor hunzelf uitzetten. Ik reageer eigenlijk altijd, tenzij ik denk dat het spam is. Ik stuur ook wel eens een privébericht als ik denk dat iets beter buiten het forum om besproken kan worden, bijvoorbeeld omdat het offtopic is. (en ik wel wil antwoorden op een vraag die mij gesteld is). Volgens mij is hier geen regel dat voor privéberichten van te voren toestemming gevraagd moet worden.
Herfstappeltaart
31-10-2025 om 09:54
letterkoekje schreef op 31-10-2025 om 09:30:
Wat bedoelen jullie met '... als ik de afzender vertrouw'? Wat kan er misgaan? Ben ik naïef?
Nou als iemand nog maar pas op het forum schrijft en meteen privéberichten begint te sturen (wellicht om persoonlijke informatie te vergaren) ben ik erg terughoudend. Op dezelfde manier als ik sommige OP's niet vertrouw. Iemand die al langer meeschrijft hier komt vertrouwder over.
Bailey26
31-10-2025 om 10:11
Als ik het door heb dan reageer ik wel. Maar heel soms vergeet ik dat ook. Niet omdat ik niet wil reageren maar dan komt er iets tussendoor en dan zakt het weer naar de achtergrond.
LazyCat
31-10-2025 om 10:24
We zitten wat te kletsen op een openbaar forum, ik hoef mijn privézaken niet zo nodig te bespreken met zomaar iemand van hier. Dat voelt wat ongemakkelijk, vind ik.
Het scheelt misschien wel als je in een langerlopend topic zit met dezelfde mensen en je elkaar daardoor hebt leren kennen. Dan is het normaler om privéberichten te sturen.
Naminokurashi
31-10-2025 om 10:48
Ik zit niet te wachten op prive berichten. Nou krijg ik geen berichten dus dat scheelt ook weer.
Wat ik wel vind, vraag in het topic of degene wel zit te wachten op een prive bericht.
Biebel
31-10-2025 om 11:08
ik stuur wel eens een privé bericht, maar bijna altijd pas nadat ik dat in een topic heb besproken. Omdat de info of ervaring die ik heb wel erg persoonlijk is, herleidbaar of omdat dan de marketing afdeling van de organisatie waar het over gaat er weer actie opnemen, waar ik niet op zit te wachten.
Berichten zoals je naam is herleidbaar stel ik erg op prijs. Maar ik zal vast wel eens gedacht hebben ‘ik reageer later wel’ en dat nooit meer gedaan hebben.
Daglichtlamp
31-10-2025 om 11:38
Ik stuur ook wel eens een pb omdat ik uit een eigen ervaring, die ik niet publiekelijk op het forum wil delen, advies kan geven. Dan alleen als de vraag mij echt raakt en ik denk dat ik echt iets kan toevoegen.
Meesje
31-10-2025 om 12:02
Ik antwoord altijd wel als ik een pb krijg, dat gebeurt overigens zelden. Heb zelf één keer pb's gestuurd naar aanleiding van een topic dat in mijn hoofd leuk was, maar op het forum heel anders gelezen werd. Heb dat topic laten verwijderen, maar via PB excuses geboden aan degene die zich gekwetst zou kunnen voelen. Zou ik normaal in het topic doen, maar dat ging nu natuurlijk niet. Daar heb ik overigens nooit een reactie op gekregen. En dan ga ik wel denken; zijn ze echt heel boos, of reageren ze idd gewoon niet uit principe oid.
Aviendha
31-10-2025 om 12:47
Ik krijg zelden een pb. Als ik er een krijg reageer ik wel. De sporadische keer dat ik een pb heb gestuurd heb ik wel reactie gekregen.
Daglichtlamp
31-10-2025 om 12:53
Aviendha schreef op 31-10-2025 om 12:47:
Ik krijg zelden een pb. Als ik er een krijg reageer ik wel. De sporadische keer dat ik een pb heb gestuurd heb ik wel reactie gekregen.
Het is hier ook niet vaak, over heel 2025 maar vier gesprekken.
Loulou39
31-10-2025 om 13:38
Herfstappeltaart schreef op 31-10-2025 om 09:54:
[..]
Nou als iemand nog maar pas op het forum schrijft en meteen privéberichten begint te sturen (wellicht om persoonlijke informatie te vergaren) ben ik erg terughoudend. Op dezelfde manier als ik sommige OP's niet vertrouw. Iemand die al langer meeschrijft hier komt vertrouwder over.
Dit!
In principe reageer ik ook op privéberichten, maar ik heb begrepen dat er laatst iemand was die met een andere intentie berichten stuurde, dus ik ben nu wel wat terughoudender.
oudmaarnognietkoud
31-10-2025 om 13:48
Ik heb 1x een forummer een pb gestuurd met een vraag. Wel in het topic zelf aan haar gevraagd of ik die vraag in een pb mocht sturen.
Bakblik
31-10-2025 om 15:20
Fijn dat jullie wat antwoorden hebben gedeeld over het waarom wel en waarom niet antwoorden.
Kort samengevat zou het fijn zijn als je het vraagt als je een privébericht wilt sturen of dat er op het forum en mogelijkheid zou zijn waar je het ontvangen van privéberichten kunt blokkeren.
Ik doe regelmatig als ik, meestal lang meeschrjjvende leden, iets meer wil vertellen dan ik op het forum wil vertellen.
Citroengraag
31-10-2025 om 15:39
Ja, heb weleens privecontact met mensen, maar mijn prive-berichten nu geopend en dan zie ik dat ik sommige gemist heb. Mss klik ik te snel het blauwe eentje door ofzo... Ging meestal om zaken die te herkenbaar zijn om openbaar te zetten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.