Over het forum
Bakblik
31-10-2025 om 07:52
Privébericht
In het topic over tweedehands kleding las ik dat er mensen zijn die uit principe niet reageren op privéberichten.
Ik gebruik die optie vaak als mensen belangstellend reageren maar ik niet mijn hele hebben en houden op het forum wil gooien. Soms ben ik dan teleurgesteld dat ze niet reageren.
Wat is jouw mening over privéberichten, gebruik je ze zelf wel of niet en reageer je op berichten die aan jou gestuurd worden of niet.
Pooh-Bear
31-10-2025 om 08:05
Ik ik heb ooit maar één privébericht gestuurd toen iemand er om vroeg en netjes antwoord gekregen. Verder gebruik ik het nooit, maar als ik een bericht zou krijgen zou ik denk ik wel gewoon antwoord. Met een kleine kans dat het niet ziet omdat ik normaal geen privé Berichten ontvangt en er dus ook niet oplet
BlairW
31-10-2025 om 08:05
naar aanleiding van dit topic ben ik eens in die berichten inbox gaan kijken en zie dat ik ook 2 berichten van jou heb. Maar je krijgt helemaal geen melding als er een nieuw bericht in staan. Ik ken van andere fora dat er dan zo’n rood bolletje komt met een nummer van hoeveel nieuwe berichten. Maar hier komt dus helemaal niks bij te staan en ik check die inbox echt nooit verder. Dus sorry dat ik niet heb gereageerd verder, maar ik heb dus nooit gezien dat er berichten in stonden 🙈 kan dat misschien veranderd worden dat er dus wel een melding komt bij je profiel ergens dat er dus een nieuw bericht staat?
Tuinfluiter
31-10-2025 om 08:08
Als ik door heb dat ik er één heb reageer ik, maar ik let er eigenlijk niet op. Ik forum op een tablet en ik zoom altijd direct een stukje in en dan vallen de icoontjes er af.
Op forummers die ik al langere tijd op het forum zie zou ik reageren maar in het topic waar jij op doelt zou ik geantwoord hebben dat ik daar gewoon met z'n allen in het topic over wil praten.
Bakblik
31-10-2025 om 08:16
BlairW schreef op 31-10-2025 om 08:05:
naar aanleiding van dit topic ben ik eens in die berichten inbox gaan kijken en zie dat ik ook 2 berichten van jou heb. Maar je krijgt helemaal geen melding als er een nieuw bericht in staan. Ik ken van andere fora dat er dan zo’n rood bolletje komt met een nummer van hoeveel nieuwe berichten. Maar hier komt dus helemaal niks bij te staan en ik check die inbox echt nooit verder. Dus sorry dat ik niet heb gereageerd verder, maar ik heb dus nooit gezien dat er berichten in stonden 🙈 kan dat misschien veranderd worden dat er dus wel een melding komt bij je profiel ergens dat er dus een nieuw bericht staat?
Ik krijg wel meldingen. Dan staat er een blauwe 1of 2 door mijn poppetje rechtsboven.
Herfstappeltaart
31-10-2025 om 08:29
Ik krijg ook een blauwe 1 door het poppetje. Ik gebruik het zelf nooit maar als ik een bericht krijg reageer ik er wel op. Tenminste, als ik de afzender vertrouw.
Bakblik
31-10-2025 om 08:35
Herfstappeltaart schreef op 31-10-2025 om 08:29:
Ik krijg ook een blauwe 1 door het poppetje. Ik gebruik het zelf nooit maar als ik een bericht krijg reageer ik er wel op. Tenminste, als ik de afzender vertrouw.
Ja inderdaad een afzender die ik vertrouw/al langer ken krijgt wel antwoord. Ik heb pas 1 keer iets raars in mijn inbox gehad en daar heb ik niet op gereageerd.
BlairW
31-10-2025 om 08:41
Bakblik schreef op 31-10-2025 om 08:16:
[..]
Ik krijg wel meldingen. Dan staat er een blauwe 1of 2 door mijn poppetje rechtsboven.
Hmm, ik ga dan eens kijken of dat een instelling is. Want ik zie dus niks en daardoor mis ik ze blijkbaar.
haarklover
31-10-2025 om 08:41
Ik zou pas naar mijn privéberichten kijken als op het forum iemand erover schrijft.
(bijvoorbeeld "ik heb een pb gestuurd")
absor
31-10-2025 om 08:43
ik wist niet dat dit bestond
heb zojuist voor het eerst in een inbox geleken en bij deze mijn excuses aan de persoon die in november 2024 mij berichtte over een opvoedings onderwerp
Poezenmeisje
31-10-2025 om 08:46
Ik ben moderator op een Telegramgroep en bij ons is de regel dat als je *Pietje* wilt pm'en, dat je dat dan in de groep vraagt én *Pietje* moet in de groep toestemming hiervoor geven.
Of je moet in je gebruikersnaam al vermelden "pm okee".
Komen er klachten over ongevraagde pm's dan kunnen we eerst waarschuwen in de groep en mocht het nog eens voorkomen, dan knikkeren we diegene eruit.
Als ik privé op iemand van dit forum reageer dan is het meestal een melding dat bij doorklikken je echte naam misschien zichtbaar is. Of iets anders dat te herleiden is.
Soms plaats ik hier een krantenartikel dat vijf of tien keer gratis te lezen is door 'gasten'.
Ik heb nu mijn naam daar gewijzigd nadat iemand me er op wees dat het artikel vemeldde "Dit gratis artikel wordt u aangeboden door 'echte naam'."
Wieder
31-10-2025 om 09:11
Ik krijg ook een cijfertje door het poppetje maar ik zit niet perse te wachten op privé berichten. Ik zit juist op een forum om met een groep mensen te delen, privé berichten voegen voor mij meestal niks toe. Ik voel me wel lichtelijk verplicht om te antwoorden, maar ik vind het altijd een beetje ongemakkelijk. Ik wil niks delen online met vreemden wat ik ook niet gewoon op het forum zou zetten, dus privé ga ik echt niet dieper op een onderwerp in dan dat ik hier in een bericht zou doen.
letterkoekje
31-10-2025 om 09:13
Ik reageer ALTIJD op privéberichten, tenzij de toon aanvallend, verwijtend of agressief zou zijn. Maar dat - denk ik - is nog maar 1 keer gebeurd. Dat ik zo een soort bericht heb gekregen. Zelfs als iemand mij schrijft het niet met me eens te zijn, dan zal ik op zijn minst antwoorden: dat kan. Maar meestal zijn het positieve berichten, soms ook totaal onverwachte en zoals geschreven, dan reageer ik altijd.
Zelf naar iemand schrijven heb ik tot hiertoe nog maar weinig gedaan. Wel als iemand me schrijft, ik antwoord en de andere reageert daar ook weer op. Dan kunnen er wel eens een 6, 7-tal posts privé verzonden worden.
Als ik naar iemand iets zou schrijven, vriendelijk wel te verstaan, dan zou ik het afwijzend vinden als daar niet op werd gereageerd.
yette
31-10-2025 om 09:20
Ook ik ben niet alert op binnenkomende post. Maar als ik het door heb, dan reageer ik wel.
lientje69
31-10-2025 om 09:28
Zelf stuur ik zelden iets maar ik krijg wel eens privé berichten. Ik reageer dan altijd terug. Bij mij verschijnt er ook een 1 boven het poppetje. Soms vragen mensen iets op het forum waar ik niet online op wil antwoorden. Dat komt maar zelden voor want ik ben erg open. Maar dan geef ik aan dat ik ze een pm stuur zodat ze weten dat er iets binnenkomt.
letterkoekje
31-10-2025 om 09:30
Wat bedoelen jullie met '... als ik de afzender vertrouw'? Wat kan er misgaan? Ben ik naïef?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.