Over het forum Over het forum

Over het forum

plaatjes plakken

Ik kom met dit bericht over als een  , dat besef ik maar al te goed.
Enkele dagen geleden wilde ik een plaatje plakken maar dat bleef maar niet lukken.

Ik ging naar het internet, zocht een plaatje op, kopieerde de link en plaatste die bij mijn bericht op het uiterst rechtse icoontje (afbeelding) en dan in het venster 'voer de link in van uw afbeelding'. Toen ik mijn bericht had geplaatst, zag ik de ellenlange tekst van de link naar mijn plaatje daar staan. Maar van het plaatje zelf: geen spoor. 

Ik besef maar al te goed dat het aan mij ligt en niet aan het forum of mijn laptop. Maar wat doe ik dan juist verkeerd?

Bedankt aan wie mij op weg wil zetten!

Hoi,
Als je het plaatje geselecteerd hebt op internet,  klik je met de rechter muisknop en selecteer je 'afbeeldingskoppeling kopiëren'.  Vervolgens klik je in je bericht op het 'landschapsvenstertje' naast het 'emojivenstertje'


12010a-2-510x510.jpg

en plak je de koppeling in het tevoorschijn gekomen regeltje.
Voilá!

zoals jij het beschreef Letterkoekje, zou ik het ook doen, en het lukt ook altijd. Misschien een keer per abuis een verkeerde link gekopieerd ofzo? 
Hieronder een testje met letterkoekjes

EoZCavJWEAILTg7?format=jpg&name=medium

P.s. ik had net trouwens wel een plaatje wat niet werkte (ik kreeg een blauw vierkantje met een vraagteken) dus uiteindelijk heb ik bovenstaand plaatje eerst helemaal geopend (rechtermuisknop: open in nieuw tabblad) en daarna deed ie het prima (de link die ik toen kopieerde)

letterkoekje

letterkoekje

01-08-2022 om 14:15 Topicstarter

Beter laat: bedankt voor je moeite, ik ga proberen.

1968: je bent me voor meid! Want dat is nu juist wat ik wilde plaatsen: een plaatje met letterkoekjes. En wat jij in je PS schrijft, zo verliep het bij mij ook: piepklein venstertje met een vraagtekentje erin.

Als het me lukt (als!) ben ik jullie eeuwig dankbaar. En anders ook hoor. ♥️
Emojies dat gaat al. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-08-2022 om 14:21

letterkoekje schreef op 01-08-2022 om 14:15:

Beter laat: bedankt voor je moeite, ik ga proberen.

1968: je bent me voor meid! Want dat is nu juist wat ik wilde plaatsen: een plaatje met letterkoekjes. En wat jij in je PS schrijft, zo verliep het bij mij ook: piepklein venstertje met een vraagtekentje erin.

Als het me lukt (als!) ben ik jullie eeuwig dankbaar. En anders ook hoor. ♥️
Emojies dat gaat al.

Hoe ziet de link die je probeert te plaatsen eruit? Hij moet op .jpg eindigen anders "pakt" hij niet.

letterkoekje

letterkoekje

01-08-2022 om 14:30 Topicstarter

abc-de-koekjes-van-de-alfabetchocolade-21781698.jpg

Coreopsis, deze afbeelding eindigt niet op .jpg. 
Het is me nu gelukt, maar ik zit toch te sukkelen om een afbeelding te vinden die kan geplaatst worden.
Als ik naar afbeeldingen zoek, dan tik ik in wat ik wil vinden en klik dan op de 2de tab: Afbeeldingen. Doen jullie dat anders?
In ieder geval, nogmaals bedankt!

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-08-2022 om 14:39

Ik gebruik de rechtermuisknop en dan "adres van afbeelding kopiëren".

Toevoeging: inderdaad via het tabblad afbeeldingen, en dan dus gewoon met rechtermuisknop op de afbeelding klikken die je wilt gebruiken.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-08-2022 om 14:40

letterkoekje schreef op 01-08-2022 om 14:30:

Coreopsis, deze afbeelding eindigt niet op .jpg.

Jawel. Dit is de link van je afbeelding: https://thumbs.dreamstime.com/z/abc-de-koekjes-van-de-alfabetchocolade-21781698.jpg

letterkoekje

letterkoekje

01-08-2022 om 14:55 Topicstarter

OK, ik zie het!

letterkoekje

letterkoekje

01-08-2022 om 14:58 Topicstarter

bedankt.gif

Coreopsis schreef op 01-08-2022 om 14:21:

[..]

Hoe ziet de link die je probeert te plaatsen eruit? Hij moet op .jpg eindigen anders "pakt" hij niet.

Of .gif of .png of . jpeg of .bpm

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.