Over het forum
ButterCup
08-07-2021 om 15:26
Nieuw forum, wat vind jij?
Ik denk dat ik hier wel kan wennen. Blij dat er niet door oud viva'ers wordt gemodereerd, houdt het ietwat anoniemer of zo. Layout spreekt me ook aan!
ElectricKookabura85
15-07-2021 om 07:57
doen de mods eigenlijk iets met de dingen die wij hier noemen of moet dat in een ander topic?
Poezel_en_Wip
15-07-2021 om 08:33
Op de pijler 'Over het forum' zijn verschillende topics van de mods waar je je ei kwijt kunt.
Lovely89
15-07-2021 om 09:17
Ik kan blijkbaar op de pc de emoticons niet gebruiken. Hebben er hier meer last van?
SatisfiedIbex97
15-07-2021 om 09:38
Lovely89 schreef op 15-07-2021 om 09:17:
Ik kan blijkbaar op de pc de emoticons niet gebruiken. Hebben er hier meer last van?
Nee hoor. Ik kan ze gewoon gebruiken.
Lovely89
15-07-2021 om 10:14
De standaard die ik uit mijn hoofd ken, doen het wel.
Maar als ik op het knopje druk in bericht om emoji's toe te voegen zegt hij dat mijn browser het niet support...
SatisfiedIbex97
15-07-2021 om 10:20
Lovely89 schreef op 15-07-2021 om 10:14:
De standaard die ik uit mijn hoofd ken, doen het wel.
Maar als ik op het knopje druk in bericht om emoji's toe te voegen zegt hij dat mijn browser het niet support...
Oh, dat is gek. Ik krijg die melding niet. Kan het niet zijn dat je de browser moet updaten?
FixedLyrebird78
15-07-2021 om 10:26
-Jutta- schreef op 14-07-2021 om 21:16:
ik hoop wel dat de moderators beter gaan communiceren. Ik wacht al een week op antwoord van één.
Wat vreemd dat je nog geen antwoord hebt gehad Jutta. Je mag je vraag ook via Pb aan mij stellen, zorg ik dat je antwoord krijgt
FixedLyrebird78
15-07-2021 om 10:31
ShaunTheSheep schreef op 15-07-2021 om 07:57:
doen de mods eigenlijk iets met de dingen die wij hier noemen of moet dat in een ander topic?
Zoals Poezel en Wip al aangeeft zijn er diverse gerichte topics waarin je eea kunt melden in rubriek "over het forum", zoals bugs of dingen die je nu hier mist en graag terug zou willen zien.
ElectricKookabura85
15-07-2021 om 14:14
U2fan schreef op 15-07-2021 om 10:31:
[..]
Zoals Poezel en Wip al aangeeft zijn er diverse gerichte topics waarin je eea kunt melden in rubriek "over het forum", zoals bugs of dingen die je nu hier mist en graag terug zou willen zien.
OK. Vervolgvraag: Ik zie staan "zo maken we het forum een succes", "wat mist er nog op het forum" en "bugtopic". In alle drie worden allerlei suggesties gedaan, evenals in dit topic. Dat werkt verwarrend en onoverzichtelijk. Kan dat samengevoegd worden of beter gesorteerd of zoiets?
Knuddestudder
15-07-2021 om 14:27
Melon schreef op 09-07-2021 om 19:46:
[..]
Was dat bij Viva ook zo? Echt totaal niet gemerkt.
Er is ook op Viva een duidelijk kleurverschil. Als je dat niet ziet is je weergave (contrast en helderheid) te licht ingesteld. Dan worden alle lichtere tinten gewoon wit en zie je dus onvoldoende onderscheid. In de instellingen van je apparaat (pc, laptop, tablet, mobiel) kun je de scherminstellingen vinden. Bij losse monitoren is doorgaans ook via de knopjes aan zij-of onderkant een ingebouwd schermmenu te vinden waarin je contrast en helderheid kunt instellen.
FixedLyrebird78
15-07-2021 om 15:22
ShaunTheSheep schreef op 15-07-2021 om 14:14:
[..]
OK. Vervolgvraag: Ik zie staan "zo maken we het forum een succes", "wat mist er nog op het forum" en "bugtopic". In alle drie worden allerlei suggesties gedaan, evenals in dit topic. Dat werkt verwarrend en onoverzichtelijk. Kan dat samengevoegd worden of beter gesorteerd of zoiets?
Dat klopt en ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn. Echter, de topics samenvoegen is nog verwarrender voor de mensen die ermee aan de slag gaan. Beter zou zijn dat forummers eerst lezen wat voor topic het is alvorens zij overal tips, bugs, wensen melden.
ElectricKookabura85
15-07-2021 om 15:36
U2fan schreef op 15-07-2021 om 15:22:
[..]
Dat klopt en ik begrijp dat dit verwarrend kan zijn. Echter, de topics samenvoegen is nog verwarrender voor de mensen die ermee aan de slag gaan. Beter zou zijn dat forummers eerst lezen wat voor topic het is alvorens zij overal tips, bugs, wensen melden.
Ja zeker waar. Anders misschien dit topic èn het eerste (succesvol maken) of tweede (suggesties) sluiten voor reacties en verwijzen naar het andere? Dan heb je een topic over "succesvol maken en suggesties" en eentje voor alleen "bugs" en geen verborgen ruis.
FixedLyrebird78
15-07-2021 om 15:42
ShaunTheSheep schreef op 15-07-2021 om 15:36:
[..]
Ja zeker waar. Anders misschien dit topic èn het eerste (succesvol maken) of tweede (suggesties) sluiten voor reacties en verwijzen naar het andere? Dan heb je een topic over "succesvol maken en suggesties" en eentje voor alleen "bugs" en geen verborgen ruis.
Maar dit topic is door een forummer zelf geopend en niet door forumbeheer. Hier wordt dus enkel gevraagd wat je van het forum vindt
ElectricKookabura85
15-07-2021 om 19:49
U2fan schreef op 15-07-2021 om 15:42:
[..]
Maar dit topic is door een forummer zelf geopend en niet door forumbeheer. Hier wordt dus enkel gevraagd wat je van het forum vindt![]()
Dat zeg ik, verwarrend. En zo mis je wellicht handige feedback.
bojoti
16-07-2021 om 20:36
Ik vind dit een prachtig mooi forum. Wel even wennen want ik kan niet zo goed tegen veranderingen.
Maar ik zie nu hoe het wél kan hier. Dingen veranderen aan het forum, en dan ook razendsnel in orde maken, chapeau. De mods op Viva kunnen daar natuurlijk ook niks aan doen maar wat was het slecht na de laatste update en nooit meer beter geworden.
Petje af hoor voor de mods hier met al die Vivadames. Zal nog flink modereren (hoe schrijf je dat) worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.