Over het forum Over het forum

Over het forum

Sammy70

Sammy70

25-06-2021 om 08:16

Viva: Gevoel

Als niet-viva-forumlezer zou ik graag van jullie horen wat jullie het meest gaan missen van het forum daar. Wat maakt het viva-forum zo bijzonder dat het verdwijnen ervan zo in het nieuws kwam? Ik vind het leuk dat jullie hier een nieuwe kans krijgen en ben benieuwd naar jullie veehalen. 


Het leuke van het vivaforum vind ik dat het actief is. Je hoeft niet lang te wachten voordat je een reactie krijgt op wat je schrijft.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-06-2021 om 09:50

Het is een zeer actief forum, voor ieder is er wel een onderwerp dat je aanspreekt. De gemeenschap is ook heel divers (van RB tot mij😇). Dat levert regelmatig pittige discussies op, maar zelden op een vervelende manier. Wat ons bindt is de ergernis over het modereerbeleid (de een vindt het te streng, de ander te soepel, en iedereen vindt het onduidelijk😁). 
Het doet me wat denken aan OOL in de goede oude (oranje) tijd. Hier is het de laatste jaren helaas wat stil geworden.

Wat hier al werd genoemd: het is een levendig forum. Er zijn vele onderwerpen en topics actief, waardoor er voor ieder wat wils is.

Er is veel ruimte voor humor. Vaak En veel gelachen de afgelopen jaren. 

Er waren/zijn dag en nacht mensen online om mee te kletsen. Serieuze onderwerpen of gewoon wat smalltalk. Ik vond het op momenten echt een uitkomst toen ik tien jaar geleden met een huilbaby probeerde mijn verstand te behouden om 03.45 in de ochtend. Er was altijd iemand die mij even een hart onder de riem stak. 

Het grote voordeel vond ik toch ook wel dat het zo actief was. Zeer handig als je ineens een praktisch probleem hebt, rare tekentjes op je telefoon, of een klusvraag. Vaak heb je dan al binnen vijf minuten antwoord. Ik plaatste daar ook onderwerpen die ik hier niet wilde bespreken omdat hier (voor mijn gevoel) minder anoniem ben.

Daarnaast is Viva veel diverser. Van tieners tot zestigers, en een verademing dat niet iedereen zo gruwelijk links is als hier

Absoluut dat het zo levendig is! Wat hier boven ook geschreven word. Er is binnen no time een antwoord op je vraag. 

MMcGonagall schreef op 25-06-2021 om 10:35:

Daarnaast is Viva veel diverser. Van tieners tot zestigers, en een verademing dat niet iedereen zo gruwelijk links is als hier

Daar ben je zelf bij, op een forum bepaal je zelf de sfeer. Nou ja, met heel veel anderen natuurlijk. Maar als jij niks post gebeurt er niks, da's logisch.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-06-2021 om 10:48

MMcGonagall schreef op 25-06-2021 om 10:35:

Het grote voordeel vond ik toch ook wel dat het zo actief was. Zeer handig als je ineens een praktisch probleem hebt, rare tekentjes op je telefoon, of een klusvraag. Vaak heb je dan al binnen vijf minuten antwoord. Ik plaatste daar ook onderwerpen die ik hier niet wilde bespreken omdat hier (voor mijn gevoel) minder anoniem ben.

Daarnaast is Viva veel diverser. Van tieners tot zestigers, en een verademing dat niet iedereen zo gruwelijk links is als hier

Dit ook ja. En ook al ben ik zelf gruwelijk link, ik vind het toch ook heel fijn om af en toe een gruwelijk rechtse mening te lezen. Al is het maar om bewust te blijven dat niet iedereen zo is als ik. Je rot ergeren is op z'n tijd ook best leuk.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

25-06-2021 om 10:48

Coreopsis schreef op 25-06-2021 om 10:48:

[..]

Dit ook ja. En ook al ben ik zelf gruwelijk link, ik vind het toch ook heel fijn om af en toe een gruwelijk rechtse mening te lezen. Al is het maar om bewust te blijven dat niet iedereen zo is als ik. Je rot ergeren is op z'n tijd ook best leuk.

links... ik weet niet of ik ook link ben 😂

Ja de levendigheid, variatie aan topics en meningen. Dat maakt(e) Viva leuk. Ik hoop dit op het nieuwe forum hier weer mee te maken.

Sophia_!

Sophia_!

25-06-2021 om 10:59

Nou ja, wat iedereen al zegt dus: zoveel verschillende topics. Het ene moment zit je je slap te lachen in een kletstopic, het andere moment leef je mee met iemand in de problemen en het volgende moment heb je ruzie op de Actueelpijler. Het is altijd actief en levendig.  

OOL is serieuzer, het zijn echt afgeronde stukjes tekst met een vraag en afgeronde stukjes tekst met een antwoord. Ik ben heel lang op OOL actief geweest maar ben overgestapt naar Viva. Bij Viva heb je meer het gevoel dat er een gesprek is, snelle reacties, korte opmerkingen enz. En hele diverse onderwerpen, dat spreekt me ook aan. 

Ik vond de verscheidenheid van onderwerpen heel fijn en ook de verscheidenheid aan leeftijden van deelnemers. Van twintigers tot zestigers.

De onderwerpen varieerden van "andijvie" (huishoudelijke vragen), tot politiek, racisme, mode en schoonheid, kinderen/zwangerschap, tuinieren, entertainment (o.a. het bespreken van t.v.-programma's), tot kletsgroepjes over van alles en niks.

Ook de financiële pijler vond ik leuk. Van bezuinigen tot beleggingstips enz.

Ik vind de lay-out hier heel fijn en hoop hier verder te kunnen met zomaar een beetje kletsen

En inderdaad de snelheid van reageren, altijd druk, nooit lang op een nieuwe reactie hoeven wachten.

Gevoelig. Gevoelloos. Gevoelskwestie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.