Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tjeda

Tjeda

15-07-2021 om 20:12

Mijn account aub ook verwijderen!

Hi mods, 

Het is al vaker op verschillende manieren gezegd, maar ook ik wil het graag even benadrukken

Als jullie de laatste twee mod berichten in napraat teruglezen, staan jullie daar echt achter? Hoe zouden jullie het vinden om zo toegesproken te worden? Ik pas de schoen niet, maar heb er echt een naar gevoel van gekregen. Zo wil ik helemaal niet toegesproken worden als ik per ongeluk een fout maak! Dit forum is ook nieuw voor mij, ik kan zomaar een misstapje zetten 

Ondanks dat we online achter een scherm zitten hebben we het toch gewoon tegen mensen? Ik maak altijd de afweging of ik dit in het echte leven ook zo tegen een poster zou praten
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit, op zo een toon, tegen een 36 - 54 - 61 jarige zou zeggen 

Een beetje vriendelijkheid bereik je zoveel meer mee
Leden in ieder geval  

ik raap mijn kaak even van de grond

HelaHola

HelaHola

15-07-2021 om 20:17

ik weet ook echt niet wat ik lees!!!!

Oh, ik had de berichten van de mod niet gezien
En ik kan het ook niet aanpassen ofzo

Dan maar afkoelen verwacht ik 

het voelt als een interventie van the supernanny..even afkoelen...op het strafstoeltje. Ik vond de topics en sfeer wel prima hier. Een enkele negatieveling ertussen is niet zo erg. Dus om even in de opvoedkundige sfeer te blijven: pick your battles moderators. 

ShaunTheSheep schreef op 15-07-2021 om 20:03:

[..]

Gaan we samen naar een ander forum toch?

Zit al jaren op Fok, ben hier wel klaar mee

AcidicShark11

AcidicShark11

15-07-2021 om 20:34

Wow, echt wow. 

Ik ga me voorlopig wel elders vermaken. Rollatorrs!

HelaHola

HelaHola

15-07-2021 om 20:34

nouja zeg, ik open gewoon een nieuw topic en dat wordt zomaar meteen gesloten????

Dictatoriaal wel

DistinctMarten43

DistinctMarten43

15-07-2021 om 20:36

Wat gebeurt er met Meryss? Ze mocht niet meer posten? Ik kwam nog een paar posts van haar tegen?

Graag mijn account anonimiseren!

AlexOudersnl schreef op 15-07-2021 om 20:07:

Dit is - zoals ik eerder heb aangegeven - niet de manier om feedback te geven.

De moderators én wij als forum beheerders hebben ingegrepen in de topic Napraat omdat de toon niet juist was. Kan je het mee eens zijn, of niet. Dat mag je hier aankaarten, en zoals eerder gezegd hoeven we daar niet tientallen berichten over te ontvangen. Dat draagt niet bij aan een zinvolle discussie.

In de topic waar ingegrepen wordt willen wij geen feedback en als er opmerkingen zoals 'Ja juf' en kleuterklas komen, dan is dat kritiek / feedback en heeft dat geen plaats in dat topic per onze huisregels.

De topic is (tijdelijk) gesloten en opgeschoond, als er berichten per ongeluk verwijderd zijn die wel prima waren - onze excuses daarvoor.

Jullie mening over deze moderatie interventie is nu duidelijk gemaakt, ik verwacht hier nu geen feedback meer op.

Wij kunnen / zullen later vanavond de napraat weer openstellen maar ik verwacht daar geen feedback op moderatie of kinderachtige referenties/grapjes daaraan. Later vanavond of morgen ochtend zal ik met een reactie m.b.t. deze interventie komen.


Dit is wel een normale benadering? Je hebt het tegen volwassen mensen en NIET tegen kleuters. Mag aannemen dat jullie ook wisten hoe het er op Viva aan toeging? Zo nee, dan hebben jullie je huiswerk niet goed gedaan. Zo ja, dan wist je hoe er gepost ging worden. Maar ik denk dat jullie maar wat graag alle Viva forummers binnen wilden halen om meer ' kliks' te krijgen op jullie site en andere forum.


luister ik hou echt niet van dit hoogmoedig gedrag he, zo van jullie zijn de mods jullie bepalen, vinden jullie zelf ook niet dat het een beetje ver gaat..te overdreven
Als er hier iemand is die moet afkoelen en nadenken zijn jullie het wel.

Doornroosje9 schreef op 15-07-2021 om 20:36:

Wat gebeurt er met Meryss? Ze mocht niet meer posten? Ik kwam nog een paar posts van haar tegen?

Vriendjespolitiek?

AlexOudersnl schreef op 15-07-2021 om 20:07:

Dit is - zoals ik eerder heb aangegeven - niet de manier om feedback te geven.

De moderators én wij als forum beheerders hebben ingegrepen in de topic Napraat omdat de toon niet juist was. Kan je het mee eens zijn, of niet. Dat mag je hier aankaarten, en zoals eerder gezegd hoeven we daar niet tientallen berichten over te ontvangen. Dat draagt niet bij aan een zinvolle discussie.

In de topic waar ingegrepen wordt willen wij geen feedback en als er opmerkingen zoals 'Ja juf' en kleuterklas komen, dan is dat kritiek / feedback en heeft dat geen plaats in dat topic per onze huisregels.

De topic is (tijdelijk) gesloten en opgeschoond, als er berichten per ongeluk verwijderd zijn die wel prima waren - onze excuses daarvoor.

Jullie mening over deze moderatie interventie is nu duidelijk gemaakt, ik verwacht hier nu geen feedback meer op.

Wij kunnen / zullen later vanavond de napraat weer openstellen maar ik verwacht daar geen feedback op moderatie of kinderachtige referenties/grapjes daaraan. Later vanavond of morgen ochtend zal ik met een reactie m.b.t. deze interventie komen.


Dit lijkt me ook niet de juiste manier om feedback te geven imho. Volgens mij zijn we allemaal volwassen en dit komt wel heeeeel erg belerend over. Op mij komt dit over als iemand die moet schreeuwen om een punt te bereiken. Dit gedrag werkt over het algemeen tegenovergesteld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.