Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie (gesloten)

Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.

Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.

Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).

Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).

Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb een vraag over de forumregels. Ik zag dat hengelen niet mag (niet dat ik dat van plan ben). Maar mag je wel via PB contact leggen en persoonlijke info uitwisselen?

Glamourlama schreef op 08-07-2021 om 20:42:

Ik heb een vraag over de forumregels. Ik zag dat hengelen niet mag (niet dat ik dat van plan ben). Maar mag je wel via PB contact leggen en persoonlijke info uitwisselen?

Goede vraag! Ja, dat mag, als beide dat prettig vinden, uiteraard 😉

YolandaOudersnl schreef op 09-07-2021 om 09:36:

[..]

Goede vraag! Ja, dat mag, als beide dat prettig vinden, uiteraard 😉

Dat is fijn om te weten. Niet dat ik dat ook ooit doe, maar voor de singles onder ons. Een Viafora huwelijk is dus niet uitgesloten 😄

ik kan/mag nog geen plaatjes in op zetten. Maar hoe kan ik dit regelen? Ik wil graag een topic openen, maar voor de duidelijkheid zouden daar een aantal plaatjes bij moeten. Help!

Friezinnetje schreef op 09-07-2021 om 21:09:

ik kan/mag nog geen plaatjes in op zetten. Maar hoe kan ik dit regelen? Ik wil graag een topic openen, maar voor de duidelijkheid zouden daar een aantal plaatjes bij moeten. Help!

Dat kan pas na 65 posts 

Ik zag dat er een gebruiker is verwijderd wegens het schenden van de forumregels.
Nu vroeg ik mij af...stel dat dit een alias is van een gebruiker, is dan ook gelijk de andere gebruikersnaam verwijderd?

Lollypopje schreef op 09-07-2021 om 21:16:

[..]

Dat kan pas na 65 posts

ja, of je vraagt het de mods 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

11-07-2021 om 10:30

Tover-Feetje schreef op 10-07-2021 om 15:24:

Ik zag dat er een gebruiker is verwijderd wegens het schenden van de forumregels.
Nu vroeg ik mij af...stel dat dit een alias is van een gebruiker, is dan ook gelijk de andere gebruikersnaam verwijderd?

Ja, beide gebruikersnamen zijn automatisch geblokkeerd bij een ban.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

12-07-2021 om 12:17

Pfoe, ik vind het modereren vrij streng hier. Topics zuiver houden, prima hoor, maar om al onmiddellijk te gaan zwaaien met 'waarschuwing!'?

AlexOudersnl

AlexOudersnl

12-07-2021 om 12:56 Topicstarter

Doornroosje9 schreef op 12-07-2021 om 12:17:

Pfoe, ik vind het modereren vrij streng hier. Topics zuiver houden, prima hoor, maar om al onmiddellijk te gaan zwaaien met 'waarschuwing!'?

Als er regels in een topic overtreden worden, dan plaatst de moderator een bericht dat het om een overtreding gaat zodat iedereen weet dat zulke berichten daar niet thuis horen. Als diezelfde regel daarna alsnog overtreden wordt, is het toch wel logisch als daar een waarschuwing voor gegeven wordt? Dat probeerde de moderator aan te geven in het andere topic.

Logisch toch wel? Modereren is er niet voor niks, en als het duidelijk tegen de huisregels is dan is het toch gek als er níet op wordt gereageerd door de moderators? 

DistinctMarten43

DistinctMarten43

12-07-2021 om 15:46

Niet meer off topic gaan dus. Dat gaat niet makkelijk worden. 

LawfulLark45

LawfulLark45

12-07-2021 om 15:49

Doornroosje9 schreef op 12-07-2021 om 15:46:

Niet meer off topic gaan dus. Dat gaat niet makkelijk worden.

Ik denk dat ik dan wel meteen kan stoppen hier.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

12-07-2021 om 15:49

Lady-Voldemort schreef op 12-07-2021 om 15:49:

[..]

Ik denk dat ik dan wel meteen kan stoppen hier.

Alleen posten op napraat, daar kan je niet off topic gaan. 

Edit: Is dit ook off topic nu? Serieuze vraag.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

12-07-2021 om 15:54 Topicstarter

Doornroosje9 schreef op 12-07-2021 om 15:46:

Niet meer off topic gaan dus. Dat gaat niet makkelijk worden.

Het is natuurlijk niet zo zwart wit, discussies kunnen soms afdwalen maar als het ver off topic gaat of er (voor de discussie) storende berichten geplaatst worden dan kan een moderator ingrijpen en het gesprek weer 'op de rails' zetten. Een moderator zal dit over het algemeen gewoon in het topic zelf aangeven en niet meteen overgaan tot persoonlijke waarschuwingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.