Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-06-2022 om 13:14

Is er iets verandert aan de site waardoor ik plots reclame zie, of ligt het probleem bij mij? 
Echt hinderlijk is het nog niet, dus voorlopig laat ik het zo. 

Valdemar schreef op 09-06-2022 om 13:14:

Is er iets verandert aan de site waardoor ik plots reclame zie, of ligt het probleem bij mij?
Echt hinderlijk is het nog niet, dus voorlopig laat ik het zo.

heb ik ook idd. 

Mijn indruk is dat er nu meer reclame tussen de posts in staat. Die is nu eenmaal lastiger te negeren dan reclame die aan de zijkant van de tekst staat.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

09-06-2022 om 17:34 Topicstarter

Er zijn - voor zover ik weet - geen extra advertenties bij gekomen, maar het kan wel zijn dat als bepaalde posities niet gevuld kunnen worden, er alternatieve advertenties weergegeven worden.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

09-06-2022 om 18:36

AlexOudersnl schreef op 09-06-2022 om 17:34:

Er zijn - voor zover ik weet - geen extra advertenties bij gekomen, maar het kan wel zijn dat als bepaalde posities niet gevuld kunnen worden, er alternatieve advertenties weergegeven worden.

Dat is het niet. Ik gebruik op m'n gsm een adblocker en zie nu opeens wel reclame tussen berichten staan. Mijn instellingen zijn niet gewijzigd. Blijkbaar heeft "het systeem" een manier gevonden om adblockers te omzeilen?

TanSwallow86

TanSwallow86

09-06-2022 om 18:52

Ik vind dat niemand het wat aan gaat als er iemand op anoniem gaat. Waarom wil je dat weten. Vind het nogal erg brutaal om te weten waarom iemand op anoniem gaat

AlexOudersnl schreef op 09-06-2022 om 17:34:

Er zijn - voor zover ik weet - geen extra advertenties bij gekomen, maar het kan wel zijn dat als bepaalde posities niet gevuld kunnen worden, er alternatieve advertenties weergegeven worden.

Ik dacht eerst, over welke extra reclame hebben ze het toch?
Maar inmiddels krijg ook ik bijna beeldvullende reclame die ook over alle tekstvakken heen valt.
As we speak ben ik dus half blind deze reactie aan het typen aangezien een enorme roze bol.com reclame driekwart van het scherm inneemt.

Ja, bij mij is er ook wat verandert (Firefox, Windows10). Achter het forumscherm zit nu een reclame. Het scherm met topics en reacties is iets kleiner dan eerst (niet meer de hele breedte) en er is veel roze in de achtergrond. Als ik een topic open is het eerst eventjes normaal, dan kickt het in. Daarmee schiet het scherm ook een stukje omhoog en moet ik weer naar het bericht terugscrollen dat ik wilde gaan lezen.
Als ik tijd heb maak ik morgen een schermopname.

Edit: meteen maar even gedaan. Zie dat er aan de breedte in principe niets veranderd is, dat leek voor mij zo.
Maar dat roze is wel nieuw en dat het scherm de hele tijd verspringt (van normaal, naar roze met advertentie in de achtergrond) ook.

https://imgur.com/a/a4JNSXz


Deze reclame heeft me gedwongen om weer een addblocker aan te zetten voor deze site. Die werkt dus contraproductief. Ik kon met deze reclame niet meer forummen.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

10-06-2022 om 08:19 Topicstarter

@Tover-Feetje, Courage & Daglichtlamp
Dank voor het melden, deze positie is an sich niet nieuw, dit heet een "homepage takeover" (en is alleen op desktop) maar de positionering gaat absoluut niet goed (valt links en rechts inderdaad over de inhoud heen) én de frequentie van tonen is ook onjuist (deze hoor je slechts sporadisch te zien, niet iedere keer).

Bijzondere is dat we dit probleem in april ook al hadden, toen hebben aangekaart bij het advertentie netwerk maar blijkbaar heeft dat geen oplossing op de lange termijn opgeleverd, dus ga ze vandaag even goed lastig vallen

In het kort: I'm on it, hoop z.s.m. (binnen kantooruren..) op een fix.

Valdemar schreef op 09-06-2022 om 13:14:

Is er iets verandert aan de site waardoor ik plots reclame zie, of ligt het probleem bij mij?
Echt hinderlijk is het nog niet, dus voorlopig laat ik het zo.

Ik heb t idee dat deze advertenties hetzelfde werken als die blokjes met moderator gezocht of actie voor dinerbon. Jammer dat ze in knalkleuren zijn. Dat forumt een stuk minder lekker weer. 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

10-06-2022 om 09:33 Topicstarter

AlexOudersnl schreef op 10-06-2022 om 08:19:

In het kort: I'm on it, hoop z.s.m. (binnen kantooruren..) op een fix.

Even aan alle mogelijke alarmbellen trekken helpt wel! Bol.com campagne is voor nu offline gehaald en ze gaan kijken of de positionering verbeterd kan worden.

Op de laptop heb ik nu alles kunnen blokken, geen idee of het op mobiel ook kan. 

Ik had het vanmorgen ook. Toen PC helemaal uitgeschakeld en nadien weer opgezet. Probleem opgelost. Kan toeval zijn. Maar de fluo-roze lap die je voor je ogen krijgt en daar bovenop ook nog eens een deel over je forumtekst: leuk is anders.

Hier ook hinder. Ik heb mijn block software zo staan dat niet hinderlijke reclame mag. Maar nu werkt dat niet meer. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.