Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
letterlijk

letterlijk

Moderator

28-03-2022 om 10:37

niet_rechts schreef op 28-03-2022 om 10:34:

Verzoekje over de OP van het BZV (Boer zoekt vrouw) topic: zou in de OP Margriet (achter Hans) weggehaald kunnen worden, want zij is gisteren afgevallen. Alvast bedankt!

Ik zal het veranderen! Je kunt volgende keer ook een rapportage maken met het uitroepteken rechtsboven je bericht. Dat mag ook voor wijzigingen in berichten en dat zien we vaak sneller!

Lady_Violet

Lady_Violet

Moderator

28-03-2022 om 10:38

niet_rechts schreef op 28-03-2022 om 10:34:

Verzoekje over de OP van het BZV (Boer zoekt vrouw) topic: zou in de OP Margriet (achter Hans) weggehaald kunnen worden, want zij is gisteren afgevallen. Alvast bedankt!

Ze is weggehaald. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

28-03-2022 om 10:48

letterlijk schreef op 28-03-2022 om 10:37:

[..]

Ik zal het veranderen! Je kunt volgende keer ook een rapportage maken met het uitroepteken rechtsboven je bericht. Dat mag ook voor wijzigingen in berichten en dat zien we vaak sneller!

Dat probeerde ik, maar omdat ik de OP ook al heb laten aanpassen voor de logeerweek via het uitroepteken, mag ik de post niet meer rapporteren. Vandaar even zo.

letterlijk

letterlijk

Moderator

28-03-2022 om 10:54

niet_rechts schreef op 28-03-2022 om 10:48:

[..]

Dat probeerde ik, maar omdat ik de OP ook al heb laten aanpassen voor de logeerweek via het uitroepteken, mag ik de post niet meer rapporteren. Vandaar even zo.

Oh echt, dat is niet handig! Ga ik even navragen! Maar anders was het wel een goede oplossing, in de Feedback zien we de vraag ook langskomen, het kan alleen wat langer duren ☺.

letterlijk

letterlijk

Moderator

28-03-2022 om 17:41

niet_rechts schreef op 28-03-2022 om 10:48:

[..]

Ik heb het even nagevraagd, het klopt wat je zegt, je kunt een bericht maar een keer rapporteren. Dan was jouw oplossing de handigste, in feedback zien we het altijd, in het topic zelf niet perse. Een pb naar de moderator van de betreffende rubriek is ook nog een optie als het dringend  is!

Misschien ligt het aan mij, maar met de beste wil ter wereld, kan ik niet indenken waarom het topic over de bonuspapa is moeten gesloten worden. En dat gaat er niet over dat ik het laatste woord moet hebben (want dat had ik door de laatste post zowiezo  ). 

Hebben jullie problemen met het onderwerp? Zijn er ongepaste dingen gezegd? Of speelt er iets wat ik niet doorheb? Ik heb nog niet dikwijls geweten dat jullie een onderwerp voortijdig sloten 'omdat alles al wel was gezegd'. Dooft een topic niet vanzelf stilaan uit als 'alles is gezegd'?

Dit vind ik écht héél raar.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

29-03-2022 om 23:39

Met de beste bedoelingen probeer ik dit over te brengen, maar Esther, kan je nare berichten richting de mods / trollhinten niet beter wissen dan telkens het topic te sluiten? 
Het leest niet lekker zo'n dood einde
En forumbeheer en topic onderwerpen zijn, vind ik, twee losstaande onderwerpen

Niet dat ik het niet met je eens ben dat er iets over gezegd moet worden hoor, blijf dat vooral doen
En ik vind jullie werk ook dikke prima, alleen zie ik liever -knip- dan op slot
(tijdelijk op slot om bij te lezen is wat anders natuurlijk )  

Ik ben normaal geen voorstander van het sluiten van topics, maar bij dit onderwerp snap ik het juist wel. Alles was wel gezegd en je wil als forum toch geen voeding geven aan mannen die hier met de verkeerde bedoelingen komen.

EnchantingChamois89

EnchantingChamois89

30-03-2022 om 07:52

Oh, schijnbaar heb ik een pedo topic gemist
Zulke topics altijd sluiten 🙁

Ik had ‘t eigenlijk over het topic van de BSO juf 😊

MRI

MRI

30-03-2022 om 09:37

letterkoekje schreef op 29-03-2022 om 23:10:

Misschien ligt het aan mij, maar met de beste wil ter wereld, kan ik niet indenken waarom het topic over de bonuspapa is moeten gesloten worden. En dat gaat er niet over dat ik het laatste woord moet hebben (want dat had ik door de laatste post zowiezo ).

Hebben jullie problemen met het onderwerp? Zijn er ongepaste dingen gezegd? Of speelt er iets wat ik niet doorheb? Ik heb nog niet dikwijls geweten dat jullie een onderwerp voortijdig sloten 'omdat alles al wel was gezegd'. Dooft een topic niet vanzelf stilaan uit als 'alles is gezegd'?

Dit vind ik écht héél raar.

Ik ben het met je eens hoor. Ineens was het weg. Ik had graag Ts nog een hart onder de riem willen steken want ze werd erg hard aangepakt  Nu kon dat ineens niet meer. Lijkt me echt een koude douche voor iemand in haar positie. En waarom? Omdat de moderators vonden dat alles al gezegd was? Nee alles was nog niet gezegd. Ts had nog mogen reageren op alle aantijgingen, ik had haar nog willen steunen (naast een kritische noot) maar dat kon niet meer....

AlexOudersnl

AlexOudersnl

31-03-2022 om 14:26 Topicstarter

Sorry voor mijn vertraagde reactie! Zit hier met griep dus moet even m'n goede momenten plannen (is corona bijna niet meer relevant, komt griep daarna gezellig meedoen, wie bedenkt dat nou..)

We zitten hierbij met een stukje verschil in moderatie tussen Ouders.nl en Viafora, dit waren ook topics uit gedeelde rubrieken. Ouders.nl heeft helaas een historie met wat fervente trollen, dus daar is een iets ander beleid qua sluiting van controversiële onderwerpen dan we op Viafora toepassen, en soms botst dat dus.

We hebben even intern naar ons beleid hierin gekeken en dit wat gelijker getrokken waardoor scenario's als deze minder snel plaatsvinden.
Daarnaast moet ik benadrukken dat trolhinten niet toegestaan is (en je hiervoor ook een waarschuwing of in extreme gevallen zelfs een ban voor kan ontvangen). Als je een trol/nepverhaal vermoed dan rapporteer je deze en dan monitoren wij het verloop van een topic. En blijf dan verder gewoon weg uit de discussie als je denkt dat het een trol is.

Alex, sorry dat ik nog verder vraag en naast de griep die je treft, zelf ook nog voor kwelduivel speel.

Jouw laatste bericht, gaat dat over het artikel van de bonuspapa? Kunnen jullie niet authonoom oordelen of een artikel blijft of op slot gaat? Ik heb niet zoveel ervaring van moderatie op Viafora, maar kan Ouders een artikel van Viafora op slot doen? Of werd dit artikel bij ouders geplaatst, wat jullie overnemen en waardoor jullie geen inspraak hebben over het verdere verloop van dat topic?

Antwoord op mijn vragen maar als je beter bent (wat ik je oprecht wens), maar ik zou er wel graag een antwoord op krijgen. Ik leef mee, schrijf mee, ben redelijk zelfverzekerd maar niet kwetsend (denk ik van mezelf). Maar ik houd er een onbestemd gevoel aan over als er dan rigoureus wordt geschreven: Bam! De deur dicht, want alles is gezegd. Trouwens, die 'alles is gezegd', dat moet een moderator toch niet uitmaken. Zou ik denken. Deze actie wringt mij nog steeds. Want als er dan door bepaalde mensen 'over de schreef' wordt gegaan, dan kunnen die beter voor een dag (of twee) het zwijgen worden opgelegd. 

Zo zie ik het.

AlexOudersnl

AlexOudersnl

01-04-2022 om 14:36 Topicstarter

Die laatste zin ging o.a. over dat topic ja, alle topics in de Kinderen rubriek zijn gedeeld met Ouders.nl, dat kan je ook zien doordat er dan rechtsboven ook "Lees ook op Ouders" staat.

Er is geen sprake van overnemen van topics of iets in die strekking, als er een topic geopend wordt in 1 van de rubrieken die onder Kinderen valt, dan staat die automatisch ook op Ouders.nl en vice versa.
Verder is het beheer van beide sites gewoon hetzelfde, Esther modereert alleen vanuit Ouders.nl (ook omdat die weer eigen rubrieken heeft die niet gedeeld zijn) en omdat Ouders.nl al langer bestaat (met een eigen historie van bijv. ongewenste bezoekers) is daar soms ook ongeschreven beleid vanuit praktijk ervaring. In dit geval hebben we dat dus even intern besproken en het beleid wat gelijk getrokken.

MRI

MRI

01-04-2022 om 14:48

AlexOudersnl schreef op 01-04-2022 om 14:36:

Die laatste zin ging o.a. over dat topic ja, alle topics in de Kinderen rubriek zijn gedeeld met Ouders.nl, dat kan je ook zien doordat er dan rechtsboven ook "Lees ook op Ouders" staat.

ja okay, maar wat is je reactie op de vraag van Letterkoekje en mijzelf over het pats boem dichtgooien van een draadje?

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-04-2022 om 16:12

".. het beleid wat gelijk getrokken."

Bedoel je daarmee dat Viafora topics vanaf nu ook gewoon pats boem zonder waarschuwing gesloten gaan worden omdat een mod vindt dat de discussie wel klaar is? En aan de andere kant laten jullie discussies die op t randje zijn (bijvoorbeeld qua xenofobie) gewoon doorlopen omdat we elkaar zelf wel genoeg kunnen corrigeren. Da's niet een erg coherent beleid. Trek dan 1 lijn voor alle topics/rubrieken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.