Over het forum
AlexOudersnl
12-09-2021 om 18:33
Feedback op moderatie, vol. 3
Een forum als deze wordt beheerd en in goede banen geleidt door moderators.
Zij zorgen ervoor dat discussies beschaafd blijven en houden spammers en trollen buiten de deur.
Maar ook zij kunnen wel eens een foutje maken, het kan zomaar gebeuren. Maar het kan ook zijn dat je het simpelweg niet eens bent met een beslissing.
Die dingen mogen hier gemeld worden (en niet in de topic waar een moderator heeft ingegrepen).
Houd het hier beschaafd, wij snappen dat emoties soms hoog kunnen oplopen maar bedenk je dat moderators (en wij het beheer) ook maar mensen zijn, wij zullen beledigingen, dreigende taal en onbeleefdheid hier niet tolereren (op het hele forum niet, maar in deze topic zullen wij strenger optreden).
Daarnaast willen we ook graag vermelden dat moderatie foutjes / feedback slechts eenmalig gemeld hoeft te worden, ook om het overzicht voor ons te behouden. Als tientallen mensen hetzelfde komen melden dan draagt dat niet bij aan een gezonde discussie dus controleer, voordat je iets plaatst, of het niet al recent door iemand anders gemeld / aangekaart is.
Lees ook de waarschuwing vlak boven het reactie formulier, het niet opvolgen hiervan kan je een officiële waarschuwing voor ontvangen.
Rondstruiner
02-03-2022 om 20:49
Lady_Violet schreef op 02-03-2022 om 19:45:
Er waren meerdere rapportages over genoemd topic. Onze beslissing om dit topic tijdelijk te sluiten werd dus niet genomen op basis van een reactie van één persoon binnen het topic, zoals sommigen van jullie onterecht suggereren.
We begrijpen de behoefte aan luchtigheid in deze tijd en zullen het topic weer open zetten, met aangepaste titel.
Heel fijn!
Hetvrijewoord schreef op 02-03-2022 om 19:51:
Gelijk een vraag: is het mogelijk om, net zoals met plaatjes al kan, ook (hele korte) video's inline te plaatsen?
Vooral in het topic waar we het net over hadden vind ik dit eigenlijk een must.
Vanaf vandaag zou dit mogelijk moeten zijn.
Mochten er dingen fout gaan daarmee, dat graag laten weten in dit topic.
WickedCurlew89
10-03-2022 om 13:38
Lady_Violet schreef op 10-03-2022 om 12:43:
[..]
Super, ik ga het straks eens proberen.
BrightEchidna89
10-03-2022 om 13:43
Lady_Violet schreef op 10-03-2022 om 12:43:
[..]
Staat er ergens hoe je dit kunt doen?
Ga ondertussen nog wat dingen proberen.
SophisticatedCaribou75
11-03-2022 om 23:26
Mensen als Kersje, Friezinnetje en Yette doen precies wat hoort bij actief burgerschap: krachtig afwijzend reageren op onverdraagzaamheid. Dat is onze burgerplicht zoals iedereen geleerd wordt op school bij maatschappijleer. Het is ons krachtigste instrument om de democratie en een vreedzame samenleving te handhaven. Wanneer je dat als moderator wist met de woorden 'op de man' en de ernstige racistische uitlatingen vrolijk laat staan, dan heb je de boodschap op school niet begrepen.
Het toestaan van discriminatie en het toestaan van onverdraagzaamheid is net zo erg als het begaan van zulke overtredingen. Verbijsterend dat dat het beleid is hier.
Cookielover
11-03-2022 om 23:29
niet_rechts schreef op 11-03-2022 om 23:26:
Mensen als Kersje, Friezinnetje en Yette doen precies wat hoort bij actief burgerschap: krachtig afwijzend reageren op onverdraagzaamheid. Dat is onze burgerplicht zoals iedereen geleerd wordt op school bij maatschappijleer. Het is ons krachtigste instrument om de democratie en een vreedzame samenleving te handhaven. Wanneer je dat als moderator wist met de woorden 'op de man' en de ernstige racistische uitlatingen vrolijk laat staan, dan heb je de boodschap op school niet begrepen.
Het toestaan van discriminatie en het toestaan van onverdraagzaamheid is net zo erg als het begaan van zulke overtredingen. Verbijsterend dat dat het beleid is hier.
Dat dus 
En bans uitdelen vind ik al helemaal van de zotte.
WickedCurlew89
11-03-2022 om 23:36
Wat ben ik toch goed met mijn voorspellende gave.
Steekt veer in reet.
Rondstruiner
12-03-2022 om 06:39
Ik heb toch echt niets tussen de nu gewiste berichten in het vluchtelingen-topic gezien waarvan ik dacht: dat kan echt niet, ik heb een paar likes uitgedeeld. (Ik lees hierboven iets over bans, dat hoop ik toch niet?) Sommige waren heel hard, maar dat is de TO van het topic ook. Wie kaatst kan de bal verwachten, wie uitdeelt moet kunnen incasseren.
Ik vind het goed dat jullie niet zoveel wissen, omdat ik vind dat we zelf tegengas kunnen én moeten geven aan elkaar, maar jullie laten nu de xenofobie van de één staan en halen de volkomen terechte reacties daarop van anderen weg? Dat vind ik echt pijnlijk.
Lollypopje
12-03-2022 om 06:43
bek vol tanden dat mensen waarvan bekend is dat ze zwaar racistisch en xenofobisch zijn blijkbaar overal mee weg komen, omdat ze blijkbaar subtiel genoeg zijn in hun woordkeuze. Terwijl de mensen die er wat van zeggen gestraft worden.
En het meest kutte is dat die eerste forummers het forumplezier van heel veel mensen, waaronder mij, zwaar vergallen. Omdat ze elke discussie offtopic en respectloos maken.
Ik weet zelfs mensen die gewoon even niet meer actief zijn omdat ze dat gedrag niet meer trekken en het is maar te hopen dat ze terug komen.
Mods ik vond jullie tot dit moment echt geweldig. Maar ik hoop echt dat jullie met elkaar in overleg gaan wat voor type forummers jullie willen hebben, voordat bepaald negatief gedrag te veel forummers wegjaagd. Dat is geen dreigement, maar wel wat aan het gebeuren is en dat vind ik zwaar kut, want dit forum voelde echt als mijn nieuwe thuis. En nu zijn een paar vandalen dat aan het afbreken 😢
Lollypopje
12-03-2022 om 07:01
Ik zag trouwens geen banns, maar vind ook dan het modbeleid scheef in dat topic en ten aanzien van bepaalde zeer negatieve forummers.
Ik ben oprecht heel blij met de negeerknop, maar ik haat het dat die nodig is. Want dat zegt heel veel over hoeveel negatief effect bepaalde types op mijn forumplezier hebben.
Zilver_gray
12-03-2022 om 07:14
Ik lees in verschillende topics over de zogenaamde “negeer knop” ? Waar is die te vinden?
Lollypopje
12-03-2022 om 07:23
Zilver_gray schreef op 12-03-2022 om 07:14:
Ik lees in verschillende topics over de zogenaamde “negeer knop” ? Waar is die te vinden?
Klik op de nick van de persoon. Dan op 'gebruiker blokkeren'. Op de volgende pagina op 'op negeerlijst zetten'.
Op Viva forumde ik op mensen heen en meed actueel. Maar hier is het te klein en wil ik wel gewoon deelnemen aan de actueel discussies. Zonder dat die gekaapt worden door bepaalde types.
Zilver_gray
12-03-2022 om 07:32
Lollypopje schreef op 12-03-2022 om 07:23:
[..]
Klik op de nick van de persoon. Dan op 'gebruiker blokkeren'. Op de volgende pagina op 'op negeerlijst zetten'.
Op Viva forumde ik op mensen heen en meed actueel. Maar hier is het te klein en wil ik wel gewoon deelnemen aan de actueel discussies. Zonder dat die gekaapt worden door bepaalde types.
Ah Thnks, ga het meteen proberen!
Ja en met je eens! Moet leuke blijven hier.
We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn, maar bepaalde reacties zijn ronduit kwetsend.
QuizzicalOpossum53
12-03-2022 om 08:24
Ik vind het wel terecht dat opmerkingen op de man gecorrigeerd worden. Je kunt er namelijk ook voor kiezen om iemand onder de negeer te zetten, niet te reageren of berichten die je racistisch vindt te melden. Door telkens maar te quoten en te reageren op de man, vestigen juliie enorm de aandacht op de uitspraken die jullie niet oké vinden. Maar juliie zijn niet de norm.
Ik snap echt niet waarom juliie dat doen. Als op een familiebijeenkomst oude ome Piet, die laten we zeggen nogal bijzonder is, zoals altijd een opmerking maakt over vluchtelingen, dan ga je daar toch ook niet massaal op reageren. Dan denk je, ach, daar is ome Piet weer, ik zeg hem ff dat we het hem daar niet over willen hebben en vraag hoe het met zijn kanaries gaat.
Dat kan je toch ook op dit forum doen? Dan blijft het volgens jou racistische deel zo beperkt mogelijk, laat je ieder in zijn waarde en kan het over de inhoud blijven gaan. Win win lijkt me.
ShowyHummingbird30
12-03-2022 om 08:33
Racistisch en xenofoob gepraat moet je juist niet negeren. Want daarmee geef je het signaal af dat het "gewoon een mening" is, en daarmee acceptabel.
Mods, dat jullie "op de man" verwijderen, soit. Maar kijk bij degene(n) op wie gereageerd wordt ook naar het totaal plaatje. De individuele posts zijn misschien net niet over de grens, maar het totaal aan uitlatingen bij elkaar is dat vaak wel. Let dus ook goed op de context. Is niet makkelijk, maar wel noodzakelijk als jullie willen voorkomen dat de actueel pijler een vrijplaats wordt voor mensen met extreem rechtse en xenofobe meningen. Anderen zullen in dit soort topics namelijk afhaken. Dat zie je op andere fora ook.