Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lady_Violet

Lady_Violet

Moderator

15-02-2022 om 23:37

SuzyQFive schreef op 15-02-2022 om 22:26:

In een topic over abortus staat een reclame voor een kraampakket, beetje ongepast, kan dat ergens gemeld worden?

Ik weet niet of daar iets aan te doen is, maar ik zal het aan Alex doorgeven. 

AlexOudersnl

AlexOudersnl

16-02-2022 om 11:12 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 15-02-2022 om 22:26:

In een topic over abortus staat een reclame voor een kraampakket, beetje ongepast, kan dat ergens gemeld worden?

Dank voor het melden, heb deze daar uitgeschakeld.

WarpedTrout14

WarpedTrout14

02-03-2022 om 18:26

hallo mods, het topic met grapjes is even een luchtig lichtpuntje in angstige tijden. Veel mensen hebben er steun aan. Heel naar dat het wordt gesloten omdat er mensen zijn die blijkbaar vinden dat humor niet mag. Wat moeten we dan doen? Allemaal een potje janken? De slachtoffers worden op geen enkele wijze respectloos behandeld.
Ik pleit ervoor dat topic weer open te doen!

Ik begrijp dat het even is gesloten, maar ik hoop ook dat het weer open mag. In het topic op actueel bleek er behoefte aan zo'n topic en dan kan het actueeltopic voor de serieusere gesprekken blijven.

Ik kan me voorstellen dat de titel misschien wat te lomp is, ik kon op dat moment geen betere verzinnen. Maar misschien kan die dan aangepast worden naar iets als "humor in oorlogstijd"?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-03-2022 om 18:33

Wollstonecraft schreef op 02-03-2022 om 18:26:

hallo mods, het topic met grapjes is even een luchtig lichtpuntje in angstige tijden. Veel mensen hebben er steun aan. Heel naar dat het wordt gesloten omdat er mensen zijn die blijkbaar vinden dat humor niet mag. Wat moeten we dan doen? Allemaal een potje janken? De slachtoffers worden op geen enkele wijze respectloos behandeld.
Ik pleit ervoor dat topic weer open te doen!

Mee eens. Er wordt daar niet gelachen om de ellende waar Oekraïners zich nu in bevinden. 
Ik ga ervan uit dat het topic snel weer open gaat en niet voor één persoon die zaken verdraait en net zo makkelijk het topic kan negeren gesloten blijft.

hè ja, laten we een topic sluiten omdat de inhoud iemand niet aanstaat. Censuur much? Het lijkt Rusland wel.

Bellejolie schreef op 02-03-2022 om 18:46:

hè ja, laten we een topic sluiten omdat de inhoud iemand niet aanstaat. Censuur much?

Dit is nu eenmaal geen democratie, maar een viacratie. En als er hijbel is over een topic (we weten niet of er buiten die ene persoon meer mensen zijn die er moeite mee hebben) begrijp ik dat ze hem even sluiten om het even verder te bekijken. Al hoop ik dat het besluit positief uitvalt. Alleen al omdat ik denk dat vrijwel iedereen hier redelijk weet waar de grens ligt van wat kan en wat niet en bij die laatste zal dat vast ook vriendelijk gemeld worden door anderen

Ik zou ook graag zien dat het topic Oorlogshumor weer open mag. Er wordt in dat topic ABSOLUUT NIET gelachen om de slachtoffers, maar juist om de daders! Ik zie alleen maar plaatjes waarin Rusland en vooral Putin belachelijk worden gemaakt. Wie zich daaraan stoort, moet voortaan maar op de Russische staatsmedia gaan zitten!

Lollypopje schreef op 02-03-2022 om 18:33:

Ik begrijp dat het even is gesloten, maar ik hoop ook dat het weer open mag. In het topic op actueel bleek er behoefte aan zo'n topic en dan kan het actueeltopic voor de serieusere gesprekken blijven.

Ik kan me voorstellen dat de titel misschien wat te lomp is, ik kon op dat moment geen betere verzinnen. Maar misschien kan die dan aangepast worden naar iets als "humor in oorlogstijd"?

Ik snap dat niet. Pure censuur. Nu gaan moderators overleggen waar men om mag lachen (omdat een bepaalde forummer geen andere humor heeft). 

• De kwaliteit van je leven, wordt bepaald door de kwaliteit van je gedachten(Humor in zware tijden).

De gedachte achter dit topic is goed bedoeld van Lollypopje, ook ik hoop dat dit topic weer open mag.
Wat Lollypopje zelf al zei “Humor in oorlogstijd” is dan iets subtieler als titel.

Lollypopje schreef op 02-03-2022 om 18:33:

Ik was degene die daarom heeft gevraagd en ik heb geen seconde gedacht dat die vraag ongepast zou kunnen zijn. Als dat het geval was, zou er een hoop ophef zijn over Arjen Lubach maar ik geloof niet dat zijn kijkers zich hebben opgewonden over zijn grappen. En degenen die niet van grappen over deze situatie houden, kijken waarschijnlijk niet naar Lubach. Dat is hier ook een optie: niet kijken naar grappen die je niet waardeert. En het zou natuurlijk kunnen dat er echt ongepaste grappen worden gemaakt, die tegen de regels ingaan. Maar ik heb ze nog niet gezien. Voor Poetin zijn niet alle grappen onschuldig waarschijnlijk. Maar dat zie ik niet als een bezwaar. Hij deelt zelf ook nogal uit. Beetje incasseren hoort er dan bij. Maar ach, ik denk niet dat ‘ie zelf hier meeleest. En supporters van hem ook niet, hoop ik. 

Ik hoop dat het draadje weer opengaat in ieder geval! Persoonlijk zie ik geen enkele reden waarom dat niet zou kunnen. 

Lady_Violet

Lady_Violet

Moderator

02-03-2022 om 19:45

Er waren meerdere rapportages over genoemd topic. Onze beslissing om dit topic tijdelijk te sluiten werd dus niet genomen op basis van een reactie van één persoon binnen het topic, zoals sommigen van jullie onterecht suggereren. 

We begrijpen de behoefte aan luchtigheid in deze tijd en zullen het topic weer open zetten, met aangepaste titel. 

Lady_Violet schreef op 02-03-2022 om 19:45:

Er waren meerdere rapportages over genoemd topic. Onze beslissing om dit topic tijdelijk te sluiten werd dus niet genomen op basis van een reactie van één persoon binnen het topic, zoals sommigen van jullie onterecht suggereren.

We begrijpen de behoefte aan luchtigheid in deze tijd en zullen het topic weer open zetten, met aangepaste titel.

Heel erg bedankt

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-03-2022 om 19:51

Gelijk een vraag: is het mogelijk om, net zoals met plaatjes al kan, ook (hele korte) video's inline te plaatsen?

Vooral in het topic waar we het net over hadden vind ik dit eigenlijk een must.

WarpedTrout14

WarpedTrout14

02-03-2022 om 19:54

Lady_Violet schreef op 02-03-2022 om 19:45:

Fijn!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.