Over het forum Over het forum

Over het forum

Feedback op moderatie, vol. 3


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
PriceyRook54

PriceyRook54

01-11-2021 om 12:51

ShaunTheSheep schreef op 01-11-2021 om 12:47:

[..]

Het gaat om posts, niet alleen topics en voor dat soort onzin kun je altijd deze gebruiken:

https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/topic-om-de-25-posts-te-halen

Nee, deze keer gaat het om nieuwe topics

AlexOudersnl

AlexOudersnl

01-11-2021 om 13:03 Topicstarter

nlies schreef op 01-11-2021 om 11:48:

Ik had hier een nieuw topic over kunnen maken (om mee te doen aan de verloting) maar zijn jullie niet bang voor een hele rits nutteloze/doelloze *loze topics, gewoon om mee te loten?

Nee, daar zijn we niet echt bang voor, tuurlijk is het wel iets waar we aan gedacht hebben, maar zelfs 'nutteloze' topics hebben een plek op een algemeen forum als Viafora.

Het is voor ons ook een proef, deze week kijken we naar nieuwe topics, volgende week misschien weer iets anders. En als we merken dat er echt 'troep' aangemaakt wordt kunnen we altijd nog halverwege de week de regels aanscherpen.

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

01-11-2021 om 13:06

Ainne schreef op 01-11-2021 om 12:51:

[..]

Nee, deze keer gaat het om nieuwe topics

Oh is er weer een nieuwe? Heb ik gemist dan!

Edit: zie het nu ook. Dan eens met bovenstaande.

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-11-2021 om 15:15

Ik snap jullie overwegingen over artikelen achter een betaalmuur. Maar juist de kwaliteitskranten werken met betaalmuren. Om desinformatie te ontkrachten is het dan toch jammer om niet naar hun artikelen te mogen verwijzen. Willen jullie overwegen om dit toch toe te staan, op voorwaarde dat er alleen korte stukjes uit het artikel worden geciteerd en dus niet het hele of halve artikel?

Ik weet dat hier eerder discussie over is geweest, dus een nee begrijp ik ook. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-11-2021 om 15:30

Wednesday schreef op 02-11-2021 om 15:15:

Ik snap jullie overwegingen over artikelen achter een betaalmuur. Maar juist de kwaliteitskranten werken met betaalmuren. Om desinformatie te ontkrachten is het dan toch jammer om niet naar hun artikelen te mogen verwijzen. Willen jullie overwegen om dit toch toe te staan, op voorwaarde dat er alleen korte stukjes uit het artikel worden geciteerd en dus niet het hele of halve artikel?

Ik weet dat hier eerder discussie over is geweest, dus een nee begrijp ik ook.

Eens. Wat was eigenijk de reden om het niet toe te staan?

letterlijk

letterlijk

Moderator

02-11-2021 om 15:59

AlexOudersnl schreef op 05-09-2021 om 15:32:

Officieel (auteursrechtelijk) mag je wel naar een artikel achter een (gedeeltelijke) paywall linken, alleen is het dan niet toegestaan om hun "technische maatregelen" te omzeilen, ofwel, het is niet toegestaan te vermelden hoe je die paywall kan omzeilen. In theorie kunnen we dus aangeven dat je wel naar artikelen mag linken, maar niet mag bespreken hoe je die kan lezen.

Aangezien het hierboven al meermaals benoemd is hoe dat kan (incognito, cookie, etc) gaat dat hem niet worden, dan zijn wij (of eigenlijk de moderators) constant bezig met gummen en waarschuwingen uitdelen en daar wordt het ook geen leuker forum van.
Vandaar dat wij simpelweg stellen dat het niet toegestaan is naar een artikel achter een betaalmuur te linken.

Als je wilt refereren naar een artikel dan kan je het beste de titel vermelden + op welke website die te vinden is, dan kan de lezer die zelf opzoeken in bijv. Google.


Ik heb het bericht dat Alex erover geschreven heeft er even bijgehaald, dit is de reden dat er helaas geen berichten achter een betaalmuur geplaatst mogen worden.

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-11-2021 om 16:14

letterlijk schreef op 02-11-2021 om 15:59:

[..]

Ik heb het bericht dat Alex erover geschreven heeft er even bijgehaald, dit is de reden dat er helaas geen berichten achter een betaalmuur geplaatst mogen worden.

Bedankt.
Nou, die redenatie slaat dus helemaal nergens op. 🤣

Wednesday schreef op 02-11-2021 om 15:15:

Ik snap jullie overwegingen over artikelen achter een betaalmuur. Maar juist de kwaliteitskranten werken met betaalmuren. Om desinformatie te ontkrachten is het dan toch jammer om niet naar hun artikelen te mogen verwijzen. Willen jullie overwegen om dit toch toe te staan, op voorwaarde dat er alleen korte stukjes uit het artikel worden geciteerd en dus niet het hele of halve artikel?

Ik weet dat hier eerder discussie over is geweest, dus een nee begrijp ik ook.

Mijn linkje (naar een column in de Volkskrant) werd ook verwijderd, begrijpelijk overigens al kon ik deze gewoon lezen. Misschien een tip voor de Mods om dan bij verwijderen vd link even de bron (krant, titel) daarvoor in de plaats te vermelden, zodat mensen het artikel zelf kunnen vinden? Dit is inmiddels wel goed opgepakt door een mod, nadat ik hen had verzocht (middels rapportage) deze bron en titel aan te vullen! Top 👍

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

02-11-2021 om 16:47

Kersje schreef op 02-11-2021 om 16:19:

[..]

Mijn linkje (naar een column in de Volkskrant) werd ook verwijderd, begrijpelijk overigens al kon ik deze gewoon lezen. Misschien een tip voor de Mods om dan bij verwijderen vd link even de bron (krant, titel) daarvoor in de plaats te vermelden, zodat mensen het artikel zelf kunnen vinden? Dit is inmiddels wel goed opgepakt door een mod, nadat ik hen had verzocht (middels rapportage) deze bron en titel aan te vullen! Top 👍


Dat is sowieso al fijn! 

Een gebruiker die een ban had heeft gisteren een nieuw topic geopend.
Bij het profiel staat echter nog "gebruiker heeft momenteel een ban".
Is dit een foutje of heeft deze gebruiker weer een nieuwe ban?

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-11-2021 om 15:39

Waarom kun je niet zien of iemand een ban heeft als je het eigen profiel hebt afgeschermd ? Berichten begrijp ik daar kies je voor, maar een ban zou toch altijd zichtbaar moeten zijn?

Yolo schreef op 03-11-2021 om 15:39:

Waarom kun je niet zien of iemand een ban heeft als je het eigen profiel hebt afgeschermd ? Berichten begrijp ik daar kies je voor, maar een ban zou toch altijd zichtbaar moeten zijn?

Ik kan dat wel gewoon zien en heb mijn profiel ook afgeschermd. Heb je wel op het profiel van de forummer geklikt?

OrganicDeer76

OrganicDeer76

03-11-2021 om 15:46

Klopt Yolo. Jij ziet het niet en ik wel

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-11-2021 om 15:46

Kersje schreef op 03-11-2021 om 15:43:

[..]

Ik kan dat wel gewoon zien en heb mijn profiel ook afgeschermd. Heb je wel op het profiel van de forummer geklikt?

Ja en ik kan het niet zien.. Apart. 

Yolo schreef op 03-11-2021 om 15:46:

[..]

Ja en ik kan het niet zien.. Apart.

Of de forummer heeft geen ban 😃

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.